* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 387
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 288
I alt: 288

Forfatter Emne: SMS modtages ikke  (Læst 35059 gange)

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
SMS modtages ikke
« Dato: 30, December 2011 - 11:57 »
Min datter kan ikke sende mig SMS-beskeder!

De bliver afsendt korrekt, men aldrig modtaget i min telefon.
Den modsatte vej går det fint, og jeg både sender og modtager SMS til/fra alle mulige andre.
Ligeledes går telefonopkald fra og til datteren fint igennem.

Fænomenet blev opdaget kort før jul, og jeg har nået at reagere i forhold til min udbyder, som foreslog to ting inden selskabet ville se på sagen:
1. At slukke og tænde telefonen
2. At bytte simkort med min kone

Jeg har afprøvet begge forslag. Det første var resultatløst, det andet førte til, at datterens SMSer gik fint igennem - lige indtil vi byttede tilbage igen.

Med andre ord må problemet ligge i min telefon - Samsung GT E-2370.
Men jeg er løbet tør for mulige løsningsforslag.
Har nogen i forumet en ide?
Mvh. Morten Jødal

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: SMS modtages ikke
« Svar #1 Dato: 30, December 2011 - 13:12 »
Nogle telefoner og nogle udbydere har et system, som skal spærre for spam. Din datters sms ligner måske et eller andet som systemet mener det skal spærres for .  Et af kriterierne for spærring er at der har været sendt mange sms indefor kort tid.

Da det gik fint med din kones kort, kunne det bidrage til opklaringen, hvis du oplyste om du og din kone bruger samme udbyder.
Jørgen Harbst

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: SMS modtages ikke
« Svar #2 Dato: 30, December 2011 - 17:31 »
Da det gik fint med din kones kort, kunne det bidrage til opklaringen, hvis du oplyste om du og din kone bruger samme udbyder.

Dine forslag antyder, at der stadig er muligheder jeg ikke har afprøvet.
Faktisk gik det ikke "fint med min kones kort", for vi byttede simpelthen kort, hvorpå jeg bad min datter sende en sms til MIG - altså fysisk til min kones telefon med mit simkort. Den kom straks igennem.
Hun sender også problemfrit til min kones telefon (som er en Nokia) - men vi prøvede ikke at lade hende sende sms til sin mor under ombytningen.
Vi har begge samme udbyder - M1.
Mvh. Morten Jødal

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: SMS modtages ikke
« Svar #3 Dato: 31, December 2011 - 00:38 »
Hej Morten,

Prøv at tjekke om din datters telefon pr. standard sender beskeder som MMS og ikke som SMS. Hvis det er tilfældet, så skal din telefon sættes op til at modtage MMS beskeder.

MVH Tommy

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: SMS modtages ikke
« Svar #4 Dato: 11, Januar 2012 - 08:13 »
Morten fik du løst denne udfordring ?

MVH Tommy

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: SMS modtages ikke
« Svar #5 Dato: 11, Januar 2012 - 10:19 »
Nej, jeg har åbenbart fået en ny - at melde tilbage!
Det er selvfølgelig i orden, men datteren er forlængst flyttet hjemmefra, og vi har begge haft travlt. Jeg var godt nok sammen med hende til fest i weekenden, men da havde vi ikke tid til at tjekke telefoner.

Jeg skal nok melde, når vi har gjort et nyt forsøg.
Den midlertidige løsning er, at hun sender smserne til sin mor i stedet ...
Mvh. Morten Jødal

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: SMS modtages ikke
« Svar #6 Dato: 01, Februar 2012 - 23:52 »
Jeg har idag været sammen med datteren - og for en gangs skyld uden at nogen af os havde travlt. Så vi har udforsket mulighederne - uden fremskridt.
Tommy, hendes mobil er en ældre simpel Nokia, der slet ikke kan sende MMS, så den mulighed er udelukket. Min er forøvrigt nyere og kan godt håndtere MMS. Og for at lægge endnu et argument på lagkagen, så har vi allerede i første forsøg prøvet at ombytte simkortene mellem min og min kones telefon - og det var da samme nummer, ikke samme telefon, der havde modtagerproblemet.

Vi undersøgte så, om en af os havde blokeret for den anden, så vi slettede begge modparten i kontaktlisten og tastede nummeret.
Resultatet blev det samme: hun kan ringe mig op, men ikke sms'e. Jeg kan ringe hende op og sende sms. Og hendes søn, der har samme udbyder som hun, kan uden problemer sende sms'er til mig.
Mysteriet fortsætter - men nu har jeg basis for et nyt angreb på mobilselskabet!
Mvh. Morten Jødal

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk