* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 34
I alt: 34

Forfatter Emne: Hus med bakspejl  (Læst 4407 gange)

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Hus med bakspejl
« Dato: 26, Juli 2018 - 19:58 »
For omkring 50 år siden flyttede min familie og jeg ind i et parcelhus mellem København og Køge og vi har gennem årene været rimeligt tilfreds med det.
Det har imidlertid altid haft den ulempe, at beboelsesafdelingen, lå længst borte fra indgangen / indkørslen / vejen. Det medførte, at der hurtigt blev behov for, at opsætte et "bakspejl" (lastbil-størrelse 25x30 cm), som tillod, at vi fra køkkenvinduet kunne overvåge tilgangen til huset.
Sådan nogle indretninger har imidlertid den egenskab, at de med tiden mister effektivitet. Dermed er opstået behovet for at finde et større bakspejl, som tillader genkendelse af den flinke nabo, som vil se efter en kop kaffe eller lignende.

Findes sådan nogle bakspejle mon stadig? Altså i en størrelse, som passer til behovet?

Gode forslag?

Hilsen   HP

p

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Hus med bakspejl
« Svar #1 Dato: 27, Juli 2018 - 17:15 »
Prøv hos en campingvognsforhandler…...eller en autoophugger
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Hus med bakspejl
« Svar #2 Dato: 27, Juli 2018 - 18:53 »
Jeg færdes jævnligt i Ebeltoft, som har krogede gader med svært udsyn,  og også vejene i omegnen er præget af uventede skarpe sving, herunder nogle med indkørsler midt i svinget - så både kommunen og private ejere har sat spejle op de vanskelige steder.
Ja, de findes! Og den officielle betegnelse er trafikspejle.
Bag ordet ovenfor er der et link til den første forhandler jeg googlede - uden garanti for, at det er den bedste!
Alle trafikspejle jeg har set er konvekse og giver altså formindskede billeder, men til gengæld god vinkel på billedet.
Mvh. Morten Jødal

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Hus med bakspejl
« Svar #3 Dato: 28, Juli 2018 - 15:10 »
Ja Ebeltoft er en oplevelse. Især at krydse strandvejene (Nord ,syd og den i mellem). Jeg bemærkede også spejlene denne sommer som Campist. Der er forøvrigt en eklatant mangel på stoplys.
Skal dertil næste år :)
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk