* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 387
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 267
I alt: 267

Forfatter Emne: Irriterende HP printer  (Læst 20678 gange)

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Irriterende HP printer
« Dato: 01, November 2009 - 17:58 »
Jeg har en HP D7160 printer som jeg finder meget irriterende. Den printer sådan set fint nok, når den først får begyndt, men inden da bruger den lang tid på at lave en masse støj.
Den er normalt slukket og når jeg f.eks. ønsker et enkelt ark A4, så tænder jeg den. Herefter starter der et sandt spektakel mens den forbereder sig på at arbejde. Display'et siger at jeg skal vendte. Så printer den udmærket. Så slukker jeg den igen, næhhh... så begynder den igen på en masse spektakel før den til sidst slukker.

Alt i alt har det taget en evighed for et print.

Kan det være rigtigt, at den skal være tændt altid for at undgå balladen?

Manualen nævner ikke et ord om "problemet".

Når man kører installationsdisken bliver ens PC iøvrigt fyldt med junk-software som jeg ikke har bedt om, og ikke ønsker. Endnu en grund til at dette er min sidste HP printer.

Men hvis nogen kan sige mig, at jeg har overset noget, eller har et godt råd er det velkomment.

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Irriterende HP printer
« Svar #1 Dato: 01, November 2009 - 22:47 »
Alle der køber HP´s produkter er nogle stakler...kort og godt...kun organisationer der har råd til en god sagfører, kan forvente en rimelig behandling.

Blæk til 40000kr literen, som den sviner med som om det skulle være gratis.

Jeg har stadig en printer fra HP der ikke alene er dyr i blæk, men også kan finde på de mærkeligste ting undervejs, som at svine hundrede ark papir til, med noget nonsens, uden mulihed for at stoppe den i dette forehavende. Trækker man stikke ud for at stoppe den, så fortsætter den ufortrødent med sin papirsabotage, når den bliver tændt igen.Jeg her fået den som gave med ti farvepatroner( den sorte kan jeg selv fylde). Når de er brugt bliver den kylet ad h til.

Jeg har købte Canon til min kone og har opdaget at den idag er forsynet med de samme skavanker som HP dog med en pris på  blækket på 20000kr literen
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Irriterende HP printer
« Svar #2 Dato: 02, November 2009 - 05:28 »
Jeg har en HP D7160 printer som jeg finder meget irriterende. Den printer sådan set fint nok, når den først får begyndt, men inden da bruger den lang tid på at lave en masse støj.
...


Printeren har nogle indbyggede rutiner som renser printer hovedet - for at undgå at blækket størkner og dermed give dårlige udskrifter.

Jeg har en hp-injetprinter til A3. desværre bruger jeg den for sjældent, så jeg har slukket for den med efterfølgende problemer med farvepatronerne. Mit spørgsmål er så, hvordan gemmer man blækpatroner så de ikke tørrer ud?

god debat

Mikael Boldt
Ha en god dag

Mikael Boldt

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Irriterende HP printer
« Svar #3 Dato: 02, November 2009 - 11:41 »
Min "trofaste slave" er en s/h laserprinter Konica Minolta PagePro 1400W. Den blev i sin tid købt til en masseudsendelse, hvor vi fandt ud af, at det var billigere at købe en hurtig printer end at få 800 ark papir trykt ude i byen. Med en hastighed på 16 ark i minuttet og absolut NUL problemer har den været et dejligt bekendtskab i nu over 4 år!
(modellen er netop udgået, men afløseren, der hedder 1350W, ligner den meget).

Jeg har selvfølgelig også et par maskiner til når jeg lejlighedsvis har brug for farver, og de er faktisk begge af mærket HP, som jeg kan anbefale på grund af høj printkvalitet.

Min gamle Deskjet 920C har jeg efterhånden fået et helt nostalgisk forhold til, og der kan købes billige uoriginale blækpatroner til den (og et utal af andre printere) hos www.printerpatroner.dk.
Den er ca. 8 år gammel og har heller aldrig drillet.

Bjarke, dit problem med gryff kender jeg også (fra flere forskellige printere). Det opstår, når printeren har "glemt" at indlæse driveren, hvilket igen plejer at skyldes, at man ved en fejl får afbrudt forbnindelsen under en udprintning.
Min løsning, når det opstår (hvilket er sjældent, og bestemt ikke specifikt for min HP-printer), er:
1. Hiv alt papir ud af papirbakken - det udløser straks en fejlmelding og stop.
2. Hiv stikket ud af printeren.
3. Genstart Windows
4. Du får undervejs nogle advarsler om ufuldendte printjobs. Svar, at du IKKE vil fortsætte med disse.
5. Efter genstart kan du atter tilslutte printeren.

Til mit sommerhus har jeg anskaffet en multimaskine HP F2100, der udmærker sig ved en endog meget fornem billedkvalitet. SAMT ved, at jeg uden problemer kan sætte printeren på lager i kælderen i 3-4 vintermåneder og genstarte den om foråret! Det er foreløbig lykkedes to gange.

Men jeg har tidligere haft problemer med udtørrede printerpatroner - faktisk masser, da jeg i en del år var ansvarlig for at vedligeholde et større antal blækprintere, og jeg udviklede da følgende metode:
1. Skyl printerpatronen i lunkent vand - rindende vand fra hanen.
Vandet skal løbe ned over dyserne (hvilket der står i brugsanvisningen, at man absolut ikke må, men det virker!)
En blid gnubning af dysefladen - og KUN denne - er tilladt i denne fase.
2. Pres dysehovedet ned mod et stykke tørt køkkenrulle.
3. Du kan nu se på aftrykkene, om alle farver løber ud i papiret.
4. Er det ikke tilfældet, gentag behandlingen.
5. Overskydende vand DUPPES (ikke gnides) af dyser og kontaktflader.
6. Et dyserenseprogram plejer at gøre resultatet endnu bedre.

Jeg har også prøvet at gemme den tape, dyserne er dækket med i den originale indpakning af printerpatronen, og sætte den på igen, når jeg ved printeren skal stå ubrugt i nogen tid. Men erfaringerne er lidt blandede.
« Senest Redigeret: 02, November 2009 - 11:44 af Morten Jødal »
Mvh. Morten Jødal

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Irriterende HP printer
« Svar #4 Dato: 02, November 2009 - 12:09 »
Tak for rådet Morten.

Men min HP bliver nok doneret til vor genbrugsplads, når den har brugt sine patroner. Udskriften er da fortrinlig og foto ligesådan. Men jeg synes den er for dyr i drift, blæk og papir.
Da min kone helst vil udskrive i sort, så er en laserprinter nok fremtiden for hende, og så kan jeg arve hendes Canon.

Her er jeg i den unikke situation, at vi har arvet vor datteres Laserprinter og vores søns Lexmark, fordi vore børn er blevet udstyret med nogle HP !!! bærbare batteri farvepintere, med alt til faget henhørende og nogle firmaer der betaler reparationer og for farve.
 patroner  ;D

Derfor gør jeg kort proces med min maskine, når blækket er brugt. Efterfølgerne står klar ;)
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: Irriterende HP printer
« Svar #5 Dato: 02, November 2009 - 12:36 »
Tak for svarene, selvom de handlede om blækproblemer og ikke mit (jeg her tilfældigvis ingen blækproblemer - udover prisen!)

Jeg kan nok gætte, at det er blækhovedrensning min laver, når den ikke laver noget. Men alle de printere jeg har kendskab til på mit arbejde laver kun den rensning når man beder dem om det. Min gør det hele tiden, meget længe og meget støjende. Og som sagt også når man slukker for den - grotesk.

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Irriterende HP printer
« Svar #6 Dato: 02, November 2009 - 12:38 »
Hej,

Lidt om mine erfaringer.
Sidste sommer bestemte jeg mig for at droppe blækket og købe en farvelaser printer. Jeg har selv haft et par Canon og HP printere og blev efterhånden træt af priserne på blæk som man alligevel ikke kunnne printe alt for mange sider med uden at man skulle ud og købe nyt blæk. Desuden kunne printerne til tider stå 3-4 måneder uden at blive brugt for derefter at være udtørret.
Jeg har købt mig en Samsung multifunktionsmaskine med indbygget netværk, scanner, kop, print og hvad den nu ellers kan. Når man tænder den skal den lige varme rullerne en smule op før den er klar til at printe, dette tager som regel ikke meget mere end et minuts tid og så er den klar til at printe. Printeren har indtil videre udskrevet ca. 1250 sider og er efterhånden ved at mangle to farver. Udskrifterne har været ret blandet, den har udskrevet en blanding af alm. infosedler, invitationer med farver og nogle enkelte fuldside billeder, så alt i alt synes jeg det er okay på første sæt toner patroner. Jeg har ikke det store behov for at udskrive fotos, ellers vil jeg nok ikke kunne nøjes med laser pga. udskriftskvaliteten

Mht. drivere bruger jeg stort set aldrig installations CDen der følger med til en printer. Jeg foretrækker at hente driverne på producentens hjemmeside, de har som regel en driver uden alt det ekstra "overflødige" til den printer Sophiante har kan man hente den fra HPs hjemmeside. De kalder den for en basis driver, med den får man ikke alle mulige ekstra programmer med som man alligevel ikke har behov for.

Det var hvad jeg umiddelbart har at bidrage med.

MVH Tommy

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Irriterende HP printer
« Svar #7 Dato: 02, November 2009 - 12:45 »
Der var lige et par stykker der kom i mellem imens jeg sad og bryggede på mit sidste indlæg :-)

Uden at være helt sikker så skyldes det nok at du tager strømmen fra din printer når du ikke bruger den. Printerne på dit arbejder har sikkert strøm permanent.
Hvis strømmen tages fra din printer mener jeg at tidligere kalibreringsindstillinger mv. forsvinder og derfor tager det ekstra lang tid i forhold til hvis printeren kun skal ud af standby tilstand.
Jeg er ikke 100% sikker på at dette indlæg passer nøjagtigt på alle printere, men det er de erfaringer jeg har fra mit job (IT-Administrator) .

MVH Tommy

Tak for svarene, selvom de handlede om blækproblemer og ikke mit (jeg her tilfældigvis ingen blækproblemer - udover prisen!)

Jeg kan nok gætte, at det er blækhovedrensning min laver, når den ikke laver noget. Men alle de printere jeg har kendskab til på mit arbejde laver kun den rensning når man beder dem om det. Min gør det hele tiden, meget længe og meget støjende. Og som sagt også når man slukker for den - grotesk.

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Irriterende HP printer
« Svar #8 Dato: 02, November 2009 - 14:33 »
Back to basis - og i forlængelse af nokker:
Min gamle HP 920C er sluttet til en elspareskinne, så det tager nogle sekunders skramleri, mens den justerer blækpatroner, når jeg tænder computeren. Men den er altid færdig før Windows er klar.
Den laver helt bestemt ikke dyserensning medmindre jeg beder den om det.
Og den skramler heller ikke længe med dyserne, når den har printet færdig - det tager den vel ca. 5 sekunder at køre skrivehovedet til basisstilling.
Jeg tør ikke sige, om der er noget galt med din printer, Sophiante, men jeg kan tilslutte mig rådet om at hente en ny driver på HPs hjemmeside.
Hjælper det ikke: kassér printeren! Senest når farvepatronen løber tør.
Jeg kan anbefale en HP F2100 som dens afløser (hvis den fås endnu). Prisen på min lå i omegnen af 500 kr., hvilket nogenlunde svarer til, hvad et nyt sæt patroner koster!
Vil du hellere have et andet mærke, kan jeg sige, at jeg har haft gode erfaringer med Canons farvepatroner, men dårlige med Lexmarks - de er meget tilbøjelige til at tørre ud. HP er klart det dyreste mærke i brug - men jeg kan altså godt lide deres printkvalitet!
Mvh. Morten Jødal

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: Irriterende HP printer
« Svar #9 Dato: 02, November 2009 - 20:42 »
Tak Nokker -i min søgen efter at minimere antallet af varmende strømforsyninger under bordet slukker jeg printeren sammen med computeren. Men din forklaring lyder fornuftig, så nu vil jeg nok flytte den fra USB-skinnen til stikkontakten.
Måske skulle jeg også prøve rådet med kun af hente basisdriveren.

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: Irriterende HP printer
« Svar #10 Dato: 02, November 2009 - 21:33 »
Så har jeg gjort følgende:

1. printeren er konstant tilsluttet lysnettet.
2. Alt HP-bras afinstalleret og basisdriver fra HP website downloaded og installeret.

Ønsker jeg at udskrive et A4 ark sker nu følgende:

1. Lyset i printeren "tænder".
2. Printeren skramler derefter kun i 30 sekunder (før var det 60)! Det støjer så meget, at jeg må vente hvis konen er gået i seng i den anden ende af huset.
3. Siden udskrives på ca 3 sekunder.
4. Printeren skramler nu igen i ca 10 sekunder, og lyset går ud.

Alt i alt en forbedring fra tidligere.

Hvor herre bevares!

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk