* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 309
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 1
Gæster: 135
I alt: 136

Forfatter Emne: Digital signatur - nok engang  (Læst 6371 gange)

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Digital signatur - nok engang
« Dato: 10, September 2008 - 08:53 »
for et år siden oprettede jeg en digital signatur, men slettede den igen fordi jeg ikke brugte den og fordi den blandede sig i afviklingen af min firefox3 browser.

Nu står jeg så og skal installere en digital signatur igen, men denne gang har jeg valgt at gøre det på hustrus laptop fordi:
1) hun bor i Danmark med en TDC-fastnetlinie og internet abonnement.
2) hun bruger kun sin laptop med MS programmer: IE og MS Office.

Desværre er problemet at laptoppen er helt ny og dermed født med MS Vista. Dertil kommer at min kone er meget lidt udforskende og modig når det kommer til at installere, opdatere eller ændre programmer så vejledninger skal være meget punktlige for at hun kan bruge dem.

Det er nu lykkedes at oprette en digital signatur på laptoppen, men vi kan ikke finde den.

Den digitale signatur gemmer sig på harddisken under "c:\programdata\microsoft\windows\start menu\programs\digital signatur", men når konen åbner "find certifikat" på hjemmesiden kan hun ikke finde signaturen.

Dette link viser et screen dump fra laptoppen: www.ingeniordebat.dk/images/digitalsignatur.jpg
(jeg vil ikke vise billedet da det er stort)

I venstre side af billedet ses "find certifikat" boksen som åbnes fra hjemmesiden og i højre side af billedet ses programdata mappen, hvor signaturen gemmer sig

Jeg tror dette er et MS Vista sikkerhedsproblem, men da min egen laptop kører XP kan jeg ikke rigtig gennemskue problemet og dermed hjælpe min hustru.

Nogen forslag?

God debat

Mikael Boldt

Ha en god dag

Mikael Boldt

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Sv: Digital signatur - nok engang
« Svar #1 Dato: 11, September 2008 - 10:29 »
Lidt medlidenhed er vist på plads her!
Det er en svær opgave at få det til at fungere - personlig har jeg, efter frustrationer, lidt hidsighed og neglebidning, opgivet. Og en blanding af XP og Vista gør det ikke lettere.
Jeg venter med den digitale signatur til en ny version bliver sat i søen efter årsskiftet (har jeg fået fortalt).

Min frustration mht. signaturen bør dog ikke få dig til at give op. Måske er du heldigere end jeg. Held har bestemt en del med foretagendet at gøre!

HP

Rolig nu!
p

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Digital signatur - nok engang
« Svar #2 Dato: 11, September 2008 - 11:20 »
...Jeg venter med den digitale signatur til en ny version bliver sat i søen efter årsskiftet (har jeg fået fortalt)
...

Jeg håber at den nye digitale signatur bliver den samme som jeg bruger når jeg logger på netbanken - det er jo trods alt bankerne der nu skal stå for den digitale signatur og sikre den større popularitet.

Jeg er nødt til at få det til at virke nu. Erhvervs- og Selskabsstyrelsen vil kun kommunikere online ved hjælp af den digitale signatur og jeg har 29 dage til at få løst problemet.

god debat

Mikael Boldt
Ha en god dag

Mikael Boldt

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Digital signatur - nok engang
« Svar #3 Dato: 11, September 2008 - 23:09 »
Hej Mikael,

Du kunne jo evt. hjælpe konen lidt selvom det er på afstand.
Jeg er på det seneste begyndt at anvende et fjernstyringsprogram når folk ringer og spørger om de underligste ting... Det er oftest noget lettere at hjælpe når man kan se hvad de ser og overtage styringen.
Programmet jeg plejer at bruge er gratis til hjemmebrug og fungerer fuldstændig uden at du skal installerer noget. Du kan finde det på hjemmesiden herunder.

http://teamviewer.com/da/index.aspx

MVH Tommy

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk