* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 79
I alt: 79

Forfatter Emne: Useriøse reklamer i Chrome  (Læst 4374 gange)

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Useriøse reklamer i Chrome
« Dato: 30, Juni 2019 - 23:36 »
Chrome er (alt i alt) min foretrukne browser.
Jeg bruger 4 forskellige: udover Chrome bruger jeg Opera, Internet Explorer og Avast Safezone Browser  derimod absolut ikke Edge, som jeg har afprøvet og kasseret, mest fordi den vil "erobre" alle de områder, jeg synes andre programmer klarer bedre - og så er der et par stykker, jeg aldrig har prøvet.
Men jeg foretrækker altså Chrome - afhængigt af hvilken PC, jeg åbner!

Jeg bruger regelmæssigt to computere: dels en stationær med en primitiv hardwarebestykning, men yderst pålidelig, og dels en nyere bærbar.
Begge kører Windows 10, og de genkender hinanden, så søgninger i Google på den ene maskine registreres i den anden. Men Chrome opfører sig forskelligt!

På den stationære fungerer alt glat og fint, men på den bærbare kommer der masser af uønskede - og indimellem usmagelige -  annoncer i nederste højre hjørne af skærmen, i området "meddelelser". Typisk 5-6 stykker få sekunder efter,, at jeg har startet Chrome. Udelukkende hvis jeg bruger denne browser, og altså kun på den ene computer, selv om de to ellers er søgemæssigt synkroniserede.
Jeg har vedhæftet to eksempler. Nr. 1 er en typísk spil- eller seriereklame, nr. 2 er lidt mere tricky. De forsvinder af sig selv efter en vis tid, så på et tidspunkt nåede jeg ikke at tage et skærmdump af nr. 2, men forsøgte at kalde den frem igen som meddelelse - hvorpå mit AV-program (Avast) straks blokerede den som malware. Derefter havde jeg fred indtil næste gang jeg havde haft min PC helt slukket. men nu er den gal igen!
Jeg har prøvet at køre en grundlæggende scanning, jeg har haft Chrome afinstalleret i 3 måneder (og savnet den), og jeg har eftersøgt systemindstillinger - men uden held.
Kan nogen i dette forum hjælpe mig med et godt råd?

P.S. Mit AV-programs største fejl er, at det regelmæssigt fortæller mig om småproblemer med min computer, som det gerne vil løse for mig, men når jeg klikker på "Afhjælp" er svaret et tilbud om opgradering til betalingsudgaven. Og jeg vil ikke betale en månedlig fast ydelse for at afhjælpe engangsproblemer!
« Senest Redigeret: 30, Juni 2019 - 23:38 af Morten Jødal »
Mvh. Morten Jødal

Kobbernagel

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 191
    • Vis profil
Sv: Useriøse reklamer i Chrome
« Svar #1 Dato: 01, Juli 2019 - 12:37 »

Kobbernagel

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 191
    • Vis profil
Sv: Useriøse reklamer i Chrome
« Svar #2 Dato: 01, Juli 2019 - 12:39 »

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Useriøse reklamer i Chrome
« Svar #3 Dato: 01, Juli 2019 - 14:23 »
Tak for hjælpen, Kobbernagel!

Det ser ud til at virke.

Og ejg skal åbenbart være mere forsigtig med, hvilke websites jeg henter små hjlpeprogrammer fra ...
Mvh. Morten Jødal

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk