* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 392
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 183
I alt: 183

Forfatter Emne: Mere bilradio: "Alarm"?  (Læst 10332 gange)

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Mere bilradio: "Alarm"?
« Dato: 28, September 2011 - 14:12 »
Jeg må indrømme, at jeg er ret irriteret over at der kommer "servicemeddelelser" over min bilradio, men med lidt nærstudier i brugervejledningen, håber jeg at kunne finde "knappen" til at lukke af for det der RDS-system!

Nu i formiddag knasede det lidt i min bilradio, så jeg kiggede på display'et, om den havde skiftet til en dårlig frekvens (det sker nogen gange), men det havde den ikke. Der stod dog "ALARM" og blinkede skiftevis med frekvensen. Jeg prøvede at slukke for hele radioen, men det var næsten umuligt. Efter temmelig mange tryk på afbryderknappen, makkede den dog ret. Jeg åbnede for den noget senere og da fungerede den normalt , uden alarmer og andet pjank!

Hvornår sendes der "ALARM" ud over RDS, og hvorfor kom der aldrig en audio-meddelelse?

Bent Andersen

  • Gæst
Sv: Mere bilradio: "Alarm"?
« Svar #1 Dato: 28, September 2011 - 15:19 »
Med "servicemeddelelser" mener du dermed at radioen bryder ind over den musik du lige er ved at høre?
På mange bilradioer hedder funktionen "TP" og kan slukkes, enten på en knap eller i en menu (ved ikke hvilken radio du har).
Din "ALARM" har ikke noget med RDS at gøre, tror jeg, det lyder mere som noget internt i radioen (alarmanlæg fejl?)

MvH,

Bent.

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Mere bilradio: "Alarm"?
« Svar #2 Dato: 28, September 2011 - 15:35 »
Med "servicemeddelelser" mener du dermed at radioen bryder ind over den musik du lige er ved at høre?
På mange bilradioer hedder funktionen "TP" og kan slukkes, enten på en knap eller i en menu (ved ikke hvilken radio du har).
Din "ALARM" har ikke noget med RDS at gøre, tror jeg, det lyder mere som noget internt i radioen (alarmanlæg fejl?)

MvH,

Bent.


Tak Bent!

Jeg skal kigge efter; det er en "Suzuki" fra fabrikken, hvad det nu er for nogen!

Mht. "ALARM", så fik jeg lige en fæl mistanke. Jeg har jo haft problemer med en sikring. Den nye holder endnu, men kunne det tænkes, at der er nogen slags overgang i det stik, hvor man tilslutter et tyverialarm. Jeg har ikke så noget installeret.

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Mere bilradio: "Alarm"?
« Svar #3 Dato: 28, September 2011 - 18:28 »
"ALARM" kan jeg heller ikke lige gennemskue - har ikke haft problemet nogensinde på min bilradio.
"Servicemeddelelser" er jeg almindeligvis meget tolerant overfor, når jeg kører bil - og det er da også sket, at de har vedrørt strækninger, jeg skulle til at køre på, og enkelte gange har jeg kunnet vælge alternative ruter som følge af dem.
Derimod er jeg absolut ikke tolerant overfor, at DR er begyndt at udsende lokale "Beredskabsmeddelelser" fra Københavns politi - men på alle stationer og i hele landet!
I morges var jeg ved at høre en fremtidsforsker gøre rede for kommunernes muligheder, da han pludselig blev afbrudt af en meddelelse om en ganske lokal brand på Frederiksberg - ØV!
Jeg er helt klar over, at KB Hallen var et ikon for københavnere, og jeg kunne da godt forstå, at branden var med i nyhederne. Men at bryde ind i et seriøst program for at advare HELE LANDET om en lokal brand med relativt fredelig røgudvikling - det er altså forurening af æteren fra det, der burde være DANMARKS Radio, men i praksis alt for ofte er en københavnsk lokalstation  >:(
Mvh. Morten Jødal

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Mere bilradio: "Alarm"?
« Svar #4 Dato: 28, September 2011 - 23:21 »
Røgen var endda ugiftig, blev der sagt. Formentlig har det ikke været værre end luften i et almindeligt parcelhuskvarter med brænderøg fra lave skorstene.


 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk