* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 368
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 203
I alt: 203

Forfatter Emne: Transport af kaffe i kop!  (Læst 9724 gange)

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Transport af kaffe i kop!
« Dato: 15, August 2013 - 10:32 »
Hermed et lille trick jeg netop har lært:

De fleste af os drikker kaffe i løbet af dagen, og mange henter kaffen "kopvis" ude i nærmeste kaffekøkken.

Selv bruger jeg et krus, fyldt til ca. 4 mm under randen. Det har altid været en temmelig stor udfordring at få den fragtet tilbage til mit skrivebord uden at det skvulper over. Lige meget hvor forsigtigt jeg går, begynder det at bølge frem og tilbage i koppen for til sidst at "skylle over".

Følgende metode har en fantastisk stabiliserende virkning:
Kruset holdes med den ene hånd, og teskeen (jeg drikker pulverkaffe, så jeg har altid en teske stående i koppen) holdes løst med den anden hånd, midt i kaffen, så selve skebladet er dækket af kaffe, gerne lidt op ad skehåndtaget. Skebladet skal holdes på tværs af bevægelsesretningen.

På den måde kan jeg gå tilbage til min plads i helt normalt tempo!
En af dagene skal jeg eksperimentere med at løbe - men indtil videre fungerer det ved normal gang! En rigtig lettelse i hverdagen!

Jeg gætter på at det også virker med andre væsker, men jeg har endnu ikke prøvet.

Tippet er hermed givet videre!



Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: Transport af kaffe i kop!
« Svar #1 Dato: 15, August 2013 - 11:33 »
Jeg drikker også pulverkaffe men lader skeen blive i køkkenet.

Men hvis det virker er det jo en fantastisk teknisk løsning på et hverdagsproblem!

Jes'An

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 145
    • Vis profil
Sv: Transport af kaffe i kop!
« Svar #2 Dato: 15, August 2013 - 15:46 »
-hmmm... - jeg tager en Gl. Dansk hver morgen.. - det har en rigtig god stabiliserende virkning!
 :D
Jesper

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: Transport af kaffe i kop!
« Svar #3 Dato: 15, August 2013 - 19:49 »
Som alternativ kunne man også forestille sig at gyrostabilisere kruset - men indrømmet, der er mere KISS over din løsning!

Kiwi

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 10
    • Vis profil
Sv: Transport af kaffe i kop!
« Svar #4 Dato: 17, September 2013 - 11:45 »
Fedt! Læste lige indlægget, efter jeg hentede min kop kaffe i køkkenet - og jeg var i den samme situation, som du beskrev med koppen uden ske i. Det skal jeg i hvert fald huske til næste gang (om 10min), når jeg henter min næste kop kaffe.

Altid dejligt med løsninger på hverdagens små problemer - det værdsætter jeg meget!

„Be weird. Be random. Be who you are. Because you will never know, who would love the person you hide.“

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk