* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 329
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 321
I alt: 321

Forfatter Emne: En ejendommelighed ved Firefox  (Læst 6291 gange)

gerda vilholm

  • Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 456
    • Vis profil
    • http://www.neriusaaqbooks.com
En ejendommelighed ved Firefox
« Dato: 15, Juli 2010 - 19:59 »
jeg ynder at bruge Firefox, og når jeg læser nyheder, artikler, mail etc. på skærmen, plejer jeg at holde ctrl nede og venstreklikke på emner og links mens jeg læser. Så vil disse nye emner åbne i nye faneblade mens jeg uforstyrret læser videre.
De nye faneblade plejer at åbne således at den senest klikkede åbner længst til højre i rækken. Det betyder at når jeg er færdig med at læse den første artikel, kan jeg blot klikke på det næste faneblad og fortsætte med at læse dér. Rækken af åbne faneblade kan blive lang, gerne 10-12 faneblade.

Men så, oh ve, for nogen tid siden var der en opdatering der ændrede således at det senest åbnede faneblad åbnede til venstre for de åbne faneblade, altså lige til højre for den artikel jeg var ved at læse.
Det betød at når jeg var færdig med at læse én artikel og klikkede til næste faneblad, ramte jeg ind i et faneblad der stadig var ved at hente indhold. Meget irriterende.

Nu pludselig igår var der igen en opdatering til Firefox og Utroligt! denne nye funktion er fjernet igen, og jeg kan som før læse og klikke i fred og ro og få fanebladene i den orden jeg har åbnet dem.

Der må være andre end mig der har været sure over den nyskabelse og klaget. Tak til dem.

Venlig hilsen   Gerda
Venlig hilsen

Gerda

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: En ejendommelighed ved Firefox
« Svar #1 Dato: 15, Juli 2010 - 21:16 »

Nu pludselig igår var der igen en opdatering til Firefox og Utroligt! denne nye funktion er fjernet igen, og jeg kan som før læse og klikke i fred og ro og få fanebladene i den orden jeg har åbnet dem.

Der må være andre end mig der har været sure over den nyskabelse og klaget. Tak til dem.

Venlig hilsen   Gerda

Det var nu ikke mig der brokkede mig; jeg prøver på at rationere mit brok en smule! ;-)

Jeg har dog noteret mig at man nu kørte den pludseligt omvendt!

gerda vilholm

  • Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 456
    • Vis profil
    • http://www.neriusaaqbooks.com
En ejendommelighed ved Firefox
« Svar #2 Dato: 16, Juli 2010 - 11:47 »
Ak, jeg har vist ikke brokket mig nok.
Nu til morgen konstaterer jeg at problemer er værre endnu: Det er tilfældigt om fanebladene åbner til højre eller til venstre.

Venlig hilsen   Gerda
Venlig hilsen

Gerda

gerda vilholm

  • Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 456
    • Vis profil
    • http://www.neriusaaqbooks.com
En ejendommelighed ved Firefox
« Svar #3 Dato: 17, Juli 2010 - 01:30 »
Sese - jeg gik ind på mozilla.com/da og fandt det danske diskussionsforum hvor jeg forelagde mit problem.

Efter få timer fik jeg et svar:

Hej Gerda

Det kan godt laves om:

I adressefeltet skriver du about:config,og trykker enter.
Tryk på knappen 'Jeg lover at være forsigtig'
I søgefeltet 'Filter' skriver du tabs
Så finder du den linje der hedder 'browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent' og dobbeltklikker på den. Værdien skifter fra true til false
Ændringen gemmes automatisk, og træder i kraft øjeblikkeligt.

Mvh.
Bent

Det har jeg gjort nu og det ser ud som om det virker.

Der ser i øvrigt ud til at være en mængde muligheder for instillinger under about;config

Venlig hilsen     Gerda
Venlig hilsen

Gerda

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk