* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 132
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 104
I alt: 104

Forfatter Emne: Problemer med NemId/Java?  (Læst 14863 gange)

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Problemer med NemId/Java?
« Dato: 07, April 2012 - 08:08 »
Er der andre end mig der har problemer med NemId? Når jeg skal logge på netbank (både Danske Bank og nordea!), lukkes browseren, og det er lige meget hvad det er for en; Jeg har prøver med IE, Firefox og Chrome!

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Problemer med NemId/Java?
« Svar #1 Dato: 07, April 2012 - 09:31 »
Nu prøvede jeg igen at installere en Java-opdatering, men fik fejlkode 25099 "Unzipping core files failed!". Jeg tror at det samme skete i går, og siden har jeg ikke kunnet bruge NemId eller fx Arkivalieronline!

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Problemer med NemId/Java?
« Svar #2 Dato: 07, April 2012 - 10:06 »
Nu har jeg støvet en gammel computer op som kører XP. Jeg droppede alle ajourføringer, ret besværligt, men så kan jeg både logge ind via NemId og hente filer på Arkivalieronline! Jeg bruger der Firefox og EFTER at jeg var logget på via NemId kom der noget frem

>>
Tilføjelser kan være skyld i problemer.


Firefox har fastlagt at følgende tilføjelser er kendt for at være kilde til stabilitets- eller sikkerhedsproblemer:

Java(TM) Platform SE 6 U25    6.0.250.6
<<

Leeberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 171
    • Vis profil
Sv: Problemer med NemId/Java?
« Svar #3 Dato: 07, April 2012 - 12:00 »
Jeg har en enkelt gang haft lignende problemer med Nem-id (nok ½-1 år siden). Der var løsningen at afinstallere Java og installere den igen. Jeg har siden hørt fra flere fagfolk, at java har det med at lave "fuck-ups", og især med browser applikationer der bruger java.

Som en sidebemærkning: Hvis man har Danske Bank og en smartphone kan jeg varmt anbefale deres mobil-app (Android, kender ikke deres app til Iphone). Den er både hurtigere og meget mere overskuelig end deres netbank (eneste ulempe er mobiltastaturet).
« Senest Redigeret: 07, April 2012 - 12:03 af Leeberg »
Med venlig hilsen
Casper Leeberg

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk