* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 118
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 95
I alt: 95

Forfatter Emne: Jeg savner XP's søgefunktion!  (Læst 21646 gange)

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Jeg savner XP's søgefunktion!
« Dato: 17, Marts 2013 - 20:13 »
Det må vel også kunne lade sig gøre i senere versioner af Windows, men det er så dét jeg ikke kan finde ud af!

Når man søger efter en fil i HELE ens computer, hvor man man dels ved noget pm filnavnet FØR extension, og måske oftere har en meget god idé om datoen for filens dannelse og/eller dens størrelse, ja så er det en smal sag i XP at at få vasket alle andre uvedkommende filer væk!

Hvordan gør man dét i Vista og 7?

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Jeg savner XP's søgefunktion!
« Svar #1 Dato: 18, Marts 2013 - 07:55 »
Jeg benytter som regel søgefeltet og så vælger jeg en passende dato. Se vedhæftede billeder.

/Tommy

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Jeg savner XP's søgefunktion!
« Svar #2 Dato: 18, Marts 2013 - 08:05 »
Jeg benytter som regel søgefeltet og så vælger jeg en passende dato. Se vedhæftede billeder.

/Tommy

Jeg sidder her med 2 7'ere og der kommer der ikke så nogen options frem!

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Jeg savner XP's søgefunktion!
« Svar #3 Dato: 18, Marts 2013 - 09:25 »
Min win 7 er på udenlandsk så det jeg henviser til er ikke det korrekte danske navn.

Du skal ind i mappens  funktioner (folder options) og her kan du under fanebladet "søg" markere:"søg altid filnavn og i indhold..."

Hvor finder du mappens funktioner?
1) åbn mappen
i øverste linje har du adressefelt og søgelinie.
neden under linjen med "filer, rediger, vis, værktøjer, hjælp"
2) klik på værktøjer og derefter på "mappe funktioner"
Ha en god dag

Mikael Boldt

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Jeg savner XP's søgefunktion!
« Svar #4 Dato: 18, Marts 2013 - 13:32 »
Min win 7 er på udenlandsk så det jeg henviser til er ikke det korrekte danske navn.

Du skal ind i mappens  funktioner (folder options) og her kan du under fanebladet "søg" markere:"søg altid filnavn og i indhold..."

Hvor finder du mappens funktioner?
1) åbn mappen
i øverste linje har du adressefelt og søgelinie.
neden under linjen med "filer, rediger, vis, værktøjer, hjælp"
2) klik på værktøjer og derefter på "mappe funktioner"

Jeg bliver mere og mere rund på gulvet! "Mappens funktioner"? "Adressefelt"? "Søgefelt"? Taler du om en browser? Når jeg har klikket på "Start", kommer der under "Alle programmer" et ubenævnt søgefelt frem (lige til venstre for "Luk computeren"), men intet med "options"!

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Jeg savner XP's søgefunktion!
« Svar #5 Dato: 18, Marts 2013 - 13:53 »
Jeg bliver mere og mere rund på gulvet! "Mappens funktioner"? "Adressefelt"? "Søgefelt"? Taler du om en browser? Når jeg har klikket på "Start", kommer der under "Alle programmer" et ubenævnt søgefelt frem (lige til venstre for "Luk computeren"), men intet med "options"!

Faktisk ja!
et af MS store argument for ikke at lade andre browsere komme ind på win 7 og for ikke at slette ie er at program-stumpen faktisk bruges som explorer for din pc's indhold.

Har lige vedhæftet nogle skærm billeder fra min pc. (kom i tanke om at man kan gøre sådan noget her  ;)
« Senest Redigeret: 18, Marts 2013 - 13:58 af Mikael Boldt »
Ha en god dag

Mikael Boldt

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Jeg savner XP's søgefunktion!
« Svar #6 Dato: 18, Marts 2013 - 15:24 »
Jeg har overhovedet ikke noget der ligner "Folder options" under "Tools" i min IE!  ;-(

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Jeg savner XP's søgefunktion!
« Svar #7 Dato: 19, Marts 2013 - 08:31 »
Vi taler IKKE om ie(internet explorer), vi taler om søgning i explorer - som er navnet på mappevisningen i Windows - og som er bygge op på samme program.

Når man bruger Win7 og når man vil lave søgning i indholdet på ens filer skal mapperne formateres til dette.

Jeg beskrev hvordan i tidligere indlæg og gjorde opmærksom på at jeg ikke kan give præcist svar da min Win7-pc er sat op til engelsk.

i mit seneste indlæg viste jeg så nogle skærm-billeder fra min Win7-pc (som stadig er på engelsk) for at kunne guide lidt yderligere frem mod, hvor man indstiller til at kunne søge i dokument-teksten.

Ha en god dag

Mikael Boldt

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Jeg savner XP's søgefunktion!
« Svar #8 Dato: 19, Marts 2013 - 09:27 »
Vi taler IKKE om ie(internet explorer), vi taler om søgning i explorer - som er navnet på mappevisningen i Windows - og som er bygge op på samme program.

Når man bruger Win7 og når man vil lave søgning i indholdet på ens filer skal mapperne formateres til dette.

Jeg beskrev hvordan i tidligere indlæg og gjorde opmærksom på at jeg ikke kan give præcist svar da min Win7-pc er sat op til engelsk.

i mit seneste indlæg viste jeg så nogle skærm-billeder fra min Win7-pc (som stadig er på engelsk) for at kunne guide lidt yderligere frem mod, hvor man indstiller til at kunne søge i dokument-teksten.

Ja, der er muligvis en seriøs "Fejl 40" her, men ingen af mine 7'ere har en "Explorer"! Den ene er en Fujitsu/Siemens og den anden en Medion mediecenter, en "skærm" med "alt i ét", oprindeligt købt som fjernsyn!

Jeg må gøre som jeg plejer. Jeg har en 32 GB usb-nøgle, hvor jeg har lagt ALLE selvproducerede dukumenter og billedfiler. Den bærer jeg så over til en lille netbook, som  kører XP, og så spilder jeg ikke mere tid med det pjat!  ;-)

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Jeg savner XP's søgefunktion!
« Svar #9 Dato: 19, Marts 2013 - 09:43 »
ingen af mine 7'ere har en "Explorer"!

Der tror jeg nu du tager fejl!
Jeg har ihvertfald set den adskillige gange i fejlmeldinger, hvor der er opstået en fejl i "Explorer" som lukkes ned - og så afslutter den Windows!
Det er, som MIkael skriver, selve kernen i Windows (som vi brugere oplever den), og den er naturligvis også med i Windows 7 - omend jeg retfærdigvis må sige, at jeg ikke erindrer at have oplevet netop denne alvorlige fejl med min 7'er.
Jeg vil prøve at følge Mikaels vejledning og se om jeg bliver mere glad for søgefunktionen, som jeg indtil videre også finder bedre i XP. Og hvis jeg opdager noget der kan være til glæde for andre, skal jeg nok poste det - med eksempler fra en dansk Windows 7.
Mvh. Morten Jødal

Kobbernagel

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 191
    • Vis profil
Sv: Jeg savner XP's søgefunktion!
« Svar #10 Dato: 19, Marts 2013 - 12:22 »
Og til dem der ikke kan finde "Explorer" er den nemmeste måde: Windows-tasten + "E"

Jakob

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Jeg savner XP's søgefunktion!
« Svar #11 Dato: 19, Marts 2013 - 21:40 »
Og til dem der ikke kan finde "Explorer" er den nemmeste måde: Windows-tasten + "E"

Jakob

Ja, dén kan jeg også finde på andre måder, men hos mig er der bare ikke "Tools" osv.!

Leeberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 171
    • Vis profil
Sv: Jeg savner XP's søgefunktion!
« Svar #12 Dato: 20, Marts 2013 - 03:41 »
Min win 7 er på udenlandsk så det jeg henviser til er ikke det korrekte danske navn.

Du skal ind i mappens  funktioner (folder options) og her kan du under fanebladet "søg" markere:"søg altid filnavn og i indhold..."

Hvor finder du mappens funktioner?
1) åbn mappen
i øverste linje har du adressefelt og søgelinie.
neden under linjen med "filer, rediger, vis, værktøjer, hjælp"
2) klik på værktøjer og derefter på "mappe funktioner"

I den danske udgave hedder menuen "Organiser" og punktet "Mappe- og søgeindstillinger".
Med venlig hilsen
Casper Leeberg

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Jeg savner XP's søgefunktion!
« Svar #13 Dato: 20, Marts 2013 - 06:19 »

I den danske udgave hedder menuen "Organiser" og punktet "Mappe- og søgeindstillinger".

Jo, jeg har den der i proceslinjen, men hvordan får jeg den til søge frem alle filer som jeg lavede i juni måned 2007 OG som er større end 1 mb?

Leeberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 171
    • Vis profil
Sv: Jeg savner XP's søgefunktion!
« Svar #14 Dato: 20, Marts 2013 - 19:07 »
Jo, jeg har den der i proceslinjen, men hvordan får jeg den til søge frem alle filer som jeg lavede i juni måned 2007 OG som er større end 1 mb?

Filtre tilføjes ved venstreklik på søge feltet i øverste højre hjørne. Af en eller anden grund er filstørrelse ikke med som standard valgmulighed for filtre.
Hvis du copy/paster følgende i søgefeltet (stifinder skal være i det øverste bibliotek du ønske at søge fra), burde det give den ønsket søgning.

Kode: [Vælg]
System.Size:>10mb OG System.DateModified:‎01-‎06-‎2007 .. ‎30-‎06-‎2007
Med venlig hilsen
Casper Leeberg

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk