* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 76
I alt: 76

Forfatter Emne: Microsoft krav om identifikation  (Læst 4302 gange)

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Microsoft krav om identifikation
« Dato: 08, Juni 2018 - 12:14 »
For nogen tid siden blev jeg overtalt til at installere Microsoft OneDrive på min Win7 PC.
Siden er jeg fra forskellige blevet advaret mod at installere og bruge softwaren.

For nogle dage siden begyndte der ved hver opstart af maskinen at komme en opfordring fra OneDrive at jeg skal indtaste min adgangskode til OneDrive.
Det vækker min skepsis og i dag ville jeg så forsøge at indgive adgangskoden for at se funktionen på skærmen.
Til min overraskelse kræver programmet ("Microsoft-tjenester har alderskrav baseret på, hvor du bor og at fødselsdag kræves for at du kan beholde din konto").

Det provokerer mig. Hvad skal disse oplysninger bruges til?

Har andre her på sitet kommentarer - og er der reaktioner som min?

Venlig hilsen
HP
p

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Microsoft krav om identifikation
« Svar #1 Dato: 08, Juni 2018 - 18:25 »
Jeg har fravalgt Microsoft konto fordi jeg ikke vil opgive de første 6 cifre i min CPR-nr.
Jeg foretrække istedet min Google-konto, fordi der kun kræves email-adresse og adgangskode.
Dropbox kræver også kun email-adresse og adgangskode.

Don't be evil - Wikipedia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Don%27t_be_evil

Google Removes 'Don't Be Evil' Clause From Its Code of Conduct.
https://gizmodo.com/google-removes-nearly-all-mentions-of-dont-be-evil-from-1826153393

Mvh jj

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Microsoft krav om identifikation
« Svar #2 Dato: 10, Juni 2018 - 10:44 »
Jeg har fortrøstningsfuldt opgivet min fødselsdag både til Facebook, Google og Microsoft - hvilket indebærer, at de to førstnævnte mediegiganter sender mig fødselsdagshilsener, og at jeg ikke har andre problemer med Onedrive end de indbyggede svagheder, som gør at jeg bruger det meget lidt.
Min skepsis blev forøget den dag jeg sad til møde i et privat hjem og havde en vigtig fil med på Onedrive - blot for at konstatere, at den var utilgængelig, da indehaveren af adressen kun havde kablet netværk og ikke gæsteadgang!
Og jeg har ingen dongle længere, da jeg mest færdes i omgivelser med wifi.
Forresten er jeg generelt begyndt at begrænse Microsofts adgang til min PC mest muligt.

Dropbox har den fordel, at programmet synkroniserer alle dine tilknyttede computere og lægger et spejlbillede på hver.
Så det er nu min løsning, når jeg skal kunne bruge filer uden for lands lov og ret (og wifi).
Mvh. Morten Jødal

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk