Ingeniørdebat > Folketingsvalg 13. Nov 2007

Valg den 13 November 2007

<< < (2/8) > >>

E. Tranberg:
Had bare DF, men de fungerer som en bardun der forhindrer at regeringen falder tilbage til tidligere tiders hovedløse udlændingepolitik, hvor enhver form for assimilation bliver kortsluttet ved teenageægteskaber med analfabeter fra det oprindelige hjemland i hver eneste generation.

Da Danmark har underskrevet konventioner mod forskelsbehandling, der stammer fra en tid hvor det ikke var enhver beskåret at flyve kloden rundt på et døgn, er vi samtidig nødt til lave regler der også rammer ægte danskere der har været ude i verden og arbejde, for at opnå den ønskede virkning.

Alternativet er at afmontere det danske velfærdssystem fuldstændigt, hvilket efter min mening er de Radikales lumske bagtanke ved deres udlændingepolitik.

Mikael Boldt:

--- Citat fra: Bent Andersen efter 25, Oktober 2007 - 14:41 ---Næh, ifølge hans profil er han ramt af samme skæbne som andre danskere i udlandet.
Hvis man ikke har bolig i danmark må man ikke stemme. Og da man ikke er statsborger der hvor man bor, må man heller ikke stemme der.

 :'(

Bent
--- Afslutning på citat ---

Er i sikre på det?

Jeg har engang brevstemt på ambassaden i Mozambique.

Denne gang er jeg tilfældigvis hjemme på ferie og kan brevstemme på  Bornholm.

Jeg tror det vigtigste er at man skal være tilmeldt på ambassaden i forvejen. 

Såvidt jeg husker så tilgår brevstemmer fra ambassaderne Københavns rådhus.

god debat

Mikael Boldt

Bent Andersen:
Fuldkommen sikker. Se her:
http://www.danes.dk/page.dsp?page=3752&area=831

Tranbergs indlæg fatter jeg ikke en pind af.
Faktum er, at danskere der har valgt at bosætte sig i udlandet lander i et demokratisk sort hul.
Andre lande klarer det på anden vis. Tænk på det sidste valg i Italien, hvor Berlusconi blev vippet af udenlandsstemmerne.

Men ideen er vel, at i vore dage med internetaviser etc. er danskere i udlandet så håbløst uvidende on forholdene at det ikke er forsvarligt at lade dem stemme. Not!

Bent.

chrismark:
Mikael Boldt.

Jeg er ikke god til historie; Men, er Bornholm Dansk? ???

Som jeg svagt husker blev den ca. 1945 besat af russer for at forsvare Danmark mod fremmede store magter. Denne klat sten i Østersøen blev godt nok forladt af dem; men jeg menes at besættelsen ikke er ophævet formelt.

Muligvis har i lokalt stemmeret på øen, men jeres stemmer her hvor ting sker er ugyldige. ;D

Marek. ;)

Mikael Boldt:
Bornholmere og Sønderjyder er de mest danske du kan finde for de har selv valgt, modsat resten, som tager det for givet.

Bornholm vælger (som Grønland og Færørerne) 2 medlemmer til folketinget.

Modsat resten af Danmark indgår Bornholmske stemmer ikke i beregning af tillægsmandater, men kun i landsresultatet.

Bornholm har traditionelt valgt en Socialdemokrat og en Venstremand, dog med undtagelse af "jordskredsvalget" i '73 hvor Fremskridtspartiet tog Venstre's mandat.

Socialdemokratiets spidskandidat Jeppe Kofod er næsten 100% sikker på genvalg. Han har jo i seneste periode jo ikke gjort noget galt, da han har været i USA for at gøre sin uddannelse færdig, og han støtter Bornholmernes kamp mod den til enhver tid siddende Trafikminister.

Venstres Joan Erlandsen har netop raget uklar med den lokale forening og har meldt sig ind i Dragør Venstre og genopstiller ikke.

Venstres valg bliver spændende for vil man gå tilbage til en fuser Thor Gunnar Kofoed (blev vraget sidst til fordel for JE men er spids kandidat) eller bliver det den nye generation Peter Juel Jensen eller Else Merethe Knoop - ingen af disse er landmænd.

Alle partier stiller med kandidater på øen. Denne gang bliver der ingen løsgængere.

Ny Alliance stiller op på øen måske med en tidligere socialdemokratisk vraget borgmester (Dette er bagsiden ved kommunesammenlægningen) og en tidligere fremskridtsmand på listen. Igen fancy profiler her.

God debat

Mikael Boldt

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version