* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 368
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 222
I alt: 222

Forfatter Emne: Udprint af hjemmesider  (Læst 18562 gange)

gerda vilholm

  • Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 456
    • Vis profil
    • http://www.neriusaaqbooks.com
Udprint af hjemmesider
« Dato: 05, Juni 2012 - 11:44 »
Når jeg vil printe en hjemmeside vil resultatet på papir ofte se anderledes ud end det der står på skærmen.

jeg ser det ofte, især når jeg booker flybilletter og hotelværelser (det gør jeg meget for mine kunder).

På skærmen står resultatet smukt inddelt i felter, men når det kommer ud på papir er det blevet til en ret kedelig liste.

Jeg skal tilføje at jeg bruger Firefox.

Findes der en mulighed for at printe præcis det man ser på skærmen?

Venlig hilsen    Gerda
Venlig hilsen

Gerda

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Udprint af hjemmesider
« Svar #1 Dato: 05, Juni 2012 - 13:10 »
Ja, det ville jeg også gerne vide!

Jeg bruger selv mest Internet Explorer, men har heller ikke fundet en sikker metode.

I rækkefølge hedder de tre jeg bruger:

1. Mange hjemmesider har en "printvenlig version". Den er altid første valg

2. Jeg laver en udskrift til Cutepdf - hvis den ser træls ud, går jeg over til metode 3:

3. Jeg bruger Irfanview til at lave et skærmdump - evt. efter at have formindsket visningen på skærmen, så hele siden kan være på 1 skærmbillede.
Mvh. Morten Jødal

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Udprint af hjemmesider
« Svar #2 Dato: 05, Juni 2012 - 14:20 »
Jeg er gået ovet til at anvende "Screen Dump" tasten og så fremkalde billedet i Paint og klippe det derfra...det funker, men det er lidt besværligt  ;D
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Udprint af hjemmesider
« Svar #3 Dato: 05, Juni 2012 - 15:52 »
B Mønnike: Jeg bruger meget at tage skærmudsnit til manualer mm. Mit foretrukne værktøj er Greenshot http://getgreenshot.org/, det ligger sig så det bruges i stedet for print screen. Med dette smarte lille program kan man også sætte cirkler/firkanter omkring ting man gerne vil fremhæve på en nem og bekvem måde (smag og behag).

Hvis man vil udskrive en hjemmeside, så skal man oftest ligge papiret ned for at få det til at passe nogenlunde i samme format som din skærm. I Internet explorer kan man få den til at ændre zoom graden på det man vil udskrive. Prøv at tage udskriftsvisning (mener at den hedder sådan på dansk).

En variant af at tage et skærmudsnit kan være at kopierer det indhold man gerne vil have og så sætte det ind i f.eks. word og udskrive derfra. Som regel holdes formatteringen fint når det kopieres.

/Tommy

Kobbernagel

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 191
    • Vis profil
Sv: Udprint af hjemmesider
« Svar #4 Dato: 05, Juni 2012 - 16:04 »
Til kopiering/udklip af udsnit af skærmbilledet bruger jeg det værktøj der er en del af windows: "klippeværktøj" som jeg egentlig først er blevet opmærksom på for nyligt, men sidenhen har været meget begejstret for.

Jakob

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Udprint af hjemmesider
« Svar #5 Dato: 05, Juni 2012 - 17:44 »
Jeg bruger firefox og har installeret 2 plugins:
"PDF Download" som sender opretter en PDF-fil af hjemmesiden du kigger på. Denne kan ikke bruges på din netbank og andre sider, hvor du skal logge på for at se indhold.

"Pearl Crescent Page Saver Basic" som gemmer et billede enten af den synlige del eller hele siden. formatet er enten .png eller .jpg

Begge plugins installerer et klik-ikon i admin-panelet på din browser.
Ha en god dag

Mikael Boldt

Philip_Pedersen

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 9
    • Vis profil
Sv: Udprint af hjemmesider
« Svar #6 Dato: 17, Juli 2012 - 13:08 »
Som de andre også nævner så er skærmdump vejen frem, hvis det skal ligne det på skærmen.

gerda vilholm

  • Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 456
    • Vis profil
    • http://www.neriusaaqbooks.com
Udprint af hjemmesider
« Svar #7 Dato: 18, Juli 2012 - 13:04 »
Jeg har installeret "Pearl Crescent Page Saver Basic" og den virker fint. Tak for linket.

Gerda
Venlig hilsen

Gerda

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk