* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 376
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 277
I alt: 277

Forfatter Emne: Støjproblemer  (Læst 6571 gange)

LongJohnSilver

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 2
    • Vis profil
Støjproblemer
« Dato: 16, Juli 2009 - 20:55 »
Jeg har købt en ny fin bærbar computer (HP). Den fungerer udmærket, men blæseren lyder som en lille støvsuger og den kører næsten konstant, hvilket er enerverende og ødelægger glæden ved en iøvrigt udmærket maskine. Sælgeren har udskiftet blæseren uden at det har hjulpet på støjniveauet.

Mit spørgsmål er så om der er nogen i dette lærde forum, der kan foreslå en metode til at skrue ned for den overivrige blæser.

venlig hilsen
Hans J. Jørgensen

Tomgang

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 148
    • Vis profil
Sv: Støjproblemer
« Svar #1 Dato: 16, Juli 2009 - 21:54 »
Det er min oplevelse, at især Acer og HP har meget støjende køleblæsere.
Det er som om blæseren kun kan køre fuld knald eller helt slukket, og det giver meget larm når så blæseren kører.

Jeg vil tro du kan justere processorens ydelse ned, eller køle systemets konfiguration til minimal støj.
Det kan man på min Toshiba.

Med lavere processorydelse bliver den ikke så varm, og så er der mindre behov for køling.

Hvis ikke du kan nogen af delene, kan det være at du kan finde en bios opdatering eller lignende som muliggør dette. Ofte skal man hente en hel del maskinopdateringer når man har købt en "ny" maskine. Den kan sagtens have stået på en hylde i et helt år inden den når frem til dig.

Prøv det...
Vejen til en mands hjerte går gennem den lavest mulige tomgang

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Støjproblemer
« Svar #2 Dato: 17, Juli 2009 - 09:58 »
Hej Tomgang,

Fandt denne ved en lille kvik søgning. Måske det også er gældende for din bærbare

----
Well, the solution to silence my HP nw9440 mobile workstation notebook was really simple:
In BIOS under System Configuration | Device Configurations there is a setting called “Fan Always on while on AC Power” and it was “Enabled”.
-----

MVH Tommy

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Støjproblemer
« Svar #3 Dato: 17, Juli 2009 - 10:01 »
Du kan sørge for at anbringe maskinen, så den får god køling af omgivelserne.  ikke på blødt underlag .

Der findes også plader med lavstøjblæser til at sætte bærbare på. så kan du måske undgå at den indbyggede starter.
Jørgen Harbst

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk