Ingeniørdebat > Aktuelt

Mellem-spots på DR

(1/3) > >>

gerda vilholm:
Længe har jeg været irriteret oved de spots, DR sender mellem udsendelserne. Mange gange dagligt bliver jeg mindet om hvad man vil sende i morgen, i overmorgen og i næste uge. Jeg kan blive så træt af dem at når den rigtige udsendelse kommer slukker jeg.

Det ser ud til at DR lægger meget arbejde i at lave disse spots - som man ikke må kalde reklamer - Medarbejderne er nødt til at se udsendelsen igennem for at udvælge de klip man vil anvende i spotsene, og spotset ændrer sig dag for dag, så man må lave det i flere udgaver afhængig af hvor tæt på udsendelsesdagen man kommer.

For nogle måneder siden fik jeg den ide at eftersom mange mennesker ikke bryder sig om disse spots ville det være en god idé at man i Mennesker og Medier på P1 tog en diskussion om emnet.
Jeg sendte derfor mail til menneskerogmedier@dr.dk
Jeg fik svar fra Lasse Jensen, programværten, som til min forbavselse fortalte mig at han synes vældig godt om disse spots.

Nu skal DR spare og vi hører om forskellige tiltag til dette.

Jeg har derfor endnu en gang sendt mail til menneskerogmedier med opfordring til at man skal starte en diskussion om hvorvidt det vil være et godt spareråd at ophøre med disse spots og lukke hele afdelingen der laver dem.

Venlig hilsen    Gerda

Morten Jødal:
Lasse Jensen stopper jo nu på Mennesker og Medier - men jeg er heller ikke sikker på, at det er det rigtige program at henvende sig til.

Derimod er programmet DR Indefra beregnet på netop den slags henvendelser
Det kommer kun hveranden måned og varer kun ½ time - så de har sorteret kraftigt i henvendelserne, inden de udvælger de få, der kommer i æteren.
Men programmet har en telefonsvarer på nummeret 35206601 - og den bliver aflyttet af erfarne DR-folk!

Forøvrigt er jeg 99% enig med dig.  :)
Den ene procents forbehold går på, at jeg rent principielt synes det kan være en god ide med "reklame"spots for store satsninger - ved særlige lejligheder og nær på udsendelsestidspunktet.
Men når vi nu fx er blevet proppet med Leonard Cohens 80 års fødselsdag, som DR åbenbart har tænkt sig at markere, i UGER forud for fødselsdagen idag, før og efter udsendelser, der absolut ingen forbindelse har med musik, så har jeg forlængst mistet enhver lyst jeg måtte have haft til at høre programmet!

Så her er et oplagt spareforslag!!!  8)

jj-:

--- Citat fra: gerda vilholm ---Jeg har derfor endnu en gang sendt mail til menneskerogmedier med opfordring til at man skal starte en diskussion om hvorvidt det vil være et godt spareråd at ophøre med disse spots og lukke hele afdelingen der laver dem.
--- Afslutning på citat ---

Held og lykke med det :)
Samme metode bruges på reklamerkanaler og DR mener antagelig, at de konkurrere med dem ???
-Selvom DR ikke kan gå bankerot på grund af gode indtægter via tvangsLicens :)
Derfor satser de nok også mest på programmer for unge mennesker?
Fremtidens licensBetaler :)

Unges musikforbrug giver høreskader   Kultur   DR.
http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2012/01/03/073226.htm

Musikken bliver kun bedre desto højere den bliver skruet op!   Facebook.
https://da-dk.facebook.com/pages/Musikken-bliver-kun-bedre-desto-h%C3%B8jere-den-bliver-skruet-op/357467635392

Licens er noget vi giver til hinanden   Om DR   DR.
http://www.dr.dk/Om_DR/licens/FAQ_privat/kampagne2014.htm

Så måske er licens en gave istedet for en skat på tv-apparat? :)

Mvh jj

E. Tranberg:
Endnu en gang:
https://www.dr.dk/Om_DR/licens/Formularer/Afmeld_licens.htm

Mads Aggerholm:

--- Citat fra: E. Tranberg efter 21, September 2014 - 19:13 ---Endnu en gang:
https://www.dr.dk/Om_DR/licens/Formularer/Afmeld_licens.htm

--- Afslutning på citat ---

Vil du ikke lige forklare hvordan man undgår at få smæk, hvis man alligevel har 'licenspligtige apparater'?

Jeg tror efterhånden det er sværere at finde noget derhjemme som ikke er licenspligtigt, frem for noget der er.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version