* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 376
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 315
I alt: 315

Forfatter Emne: Er der parabolalternativer til Boxer med TV2?  (Læst 26507 gange)

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Er der parabolalternativer til Boxer med TV2?
« Dato: 30, Marts 2012 - 17:11 »
En bekendt havde overset det med at TV2 var blevet betalingskanal da sommerhuset skulle åbnes. Der er installeret to paraboler til samme modtager + alm. antenne. Kan man få TV2 på anden måde end via Boxer?

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Er der parabolalternativer til Boxer med TV2?
« Svar #1 Dato: 30, Marts 2012 - 17:39 »
ja der er mange måder.
Men alle er via et eller andet betalingssystem.
Hvis han bruger satellitmodtager (populært kalldet parabol) skal den også være med dekoderkort for Tv2 fra et satellitselskab.
både Canal Digital og Viasat distibuerer Tv2.
« Senest Redigeret: 30, Marts 2012 - 20:25 af harbst »
Jørgen Harbst

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Er der parabolalternativer til Boxer med TV2?
« Svar #2 Dato: 31, Marts 2012 - 10:19 »
ja der er mange måder.
Men alle er via et eller andet betalingssystem.
Hvis han bruger satellitmodtager (populært kalldet parabol) skal den også være med dekoderkort for Tv2 fra et satellitselskab.
både Canal Digital og Viasat distibuerer Tv2.

Ja, det er klart at der skal betales for det, men hvis det nu kun er TV2 man er ude efter, er der så ikke stor forskel på hvad udbyderne tilbyder? Når man bor i et sommerhus maks.70-80 dage om året, er man jo ikke interesseret i store pakkeløsninger, som man måske har i sin helårsbolig. Findes der noget der hedder sommerhusabonnementer, som dækker fx. 90 dage?

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Er der parabolalternativer til Boxer med TV2?
« Svar #3 Dato: 31, Marts 2012 - 14:27 »
Hvis han tager via Boxer eller satellit hjemme , kan han bare tage dekoder og kort med i sommerhuset.
Abonnementet gælder uanset den fysiske placerring. Man skal bare kunne modtage signalet.
Jørgen Harbst

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Er der parabolalternativer til Boxer med TV2?
« Svar #4 Dato: 31, Marts 2012 - 15:01 »
Problemet med sommerhus paraboler er vel at de typisk er købt hos Harald Nyborg og er uden kortlæser.

Normalt er tv om sommeren ikke problemet men i år er der OL delvist på TV2.

Jeg så i avisen i går på vej hjem fra syden at de omtalte udbydere nu annoncerer med at være sommerhus-ready. 199 kr/årligt (+ evt udstyr)
Ha en god dag

Mikael Boldt

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Er der parabolalternativer til Boxer med TV2?
« Svar #5 Dato: 31, Marts 2012 - 17:44 »
Han har ikke Boxer i helårsboligen, så det bliver til at finde ud af hvem der har den rimeligste sommerhusløsning! Han mener at der er et kortlæserhul!

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Er der parabolalternativer til Boxer med TV2?
« Svar #6 Dato: 01, April 2012 - 09:26 »
Jeg kan se at jeg er ret priviligeret. ;D

Jeg ser sjældent TV. Reklamer får jeg rigeligt af i min postkasse.

De film der kunne have min interesse, afspilles længe efter min sengetid . Vi har derfor indskrænket vort kabelabonnement til det absolut minimale.

Jeg har haft Sommerhus( for tidskrævende) og jeg kan ikke forestille mig at se TV i mine ferier  og har derfor heller ikke en TV installation med en tyrkertallerken på taget i vor campingvogn.

Nyhederne høres om morgenen sammen med avislæsningen og morgenkaffen. Resten hentes på nettet.
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Er der parabolalternativer til Boxer med TV2?
« Svar #7 Dato: 01, April 2012 - 09:38 »

De film der kunne have min interesse, afspilles længe efter min sengetid . Vi har derfor indskrænket vort kabelabonnement til det absolut minimale.


Ja, de kan jo ikke finde ud af at sende de interessante erotiske film tidligere, så jeg har også den mindste Yousee-pakke!  ;-)

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Er der parabolalternativer til Boxer med TV2?
« Svar #8 Dato: 01, April 2012 - 11:57 »
Når man bor i et sommerhus maks.70-80 dage om året, er man jo ikke interesseret i store pakkeløsninger, som man måske har i sin helårsbolig. Findes der noget der hedder sommerhusabonnementer, som dækker fx. 90 dage?

Jeg har ikke TV i mit sommerhus, og hjemme har jeg minimumspakken fra Waoo! (fibernet). Den er lidt for stor, da jeg ikke kunne fravælge TV2  :-\ - så jeg overvejede kort Boxer, men de kan ikke levere det hurtige internet, jeg også får fra fiberen, og så blev det for dyrt samlet.

Jeg nåede ikke at nærlæse Boxers betingelser, men de er dog klart mere fleksible end andre, og man kan vælge en billig pakke med kun TV2 og gratiskanalerne (eller helt uden TV2 - det var det der fristede mig).
Til gengæld tror jeg de - som alle andre - har en 6 måneders bindingsperiode, mod at man enten får modtageudstyret "foræret" eller får stor rabat. Men derefter må man vel kunne sige op og melde til med fornuftigt varsel på månedsbasis? Det er ihvertfald de vilkår, der gælder for de tre leverandører af mobilt bredbånd, jeg har nået at prøve før jeg fandt en med stabil dækning i mit sommerhus.
Hvis jeg har ret, kan bindingsperioden regnes som anskaffelsesudgift det første år.
Mvh. Morten Jødal

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Er der parabolalternativer til Boxer med TV2?
« Svar #9 Dato: 29, Maj 2012 - 22:37 »
Den her sag viste sig at være ret problematisk. Der blev købt et TV2-kort (fra Boxer) og et "modul" hos en lokal radioforhandler i Nordsjælland, men det virkede overhovedet ikke. Sommerhusejeren klagede sin nød hos radioforhandleren, men blev bare henvist til selv at ringe til Boxer. Det blev der brugt mange timer på uden at komme igennem, og når man endelig kom igennem, blev der bare sagt at man skulle dreje antennen. Dét råd vidste jeg var helt hen i vejret; man har kunnet modtage både TV2 og DR i årevis, formentlig fra Hove-senderen, både analogt og digitalt. Der blev efter 6 uger, den 14. maj igen klaget hos radioforhandleren. Han ringede da til Boxer (radioforhandlerne kender nogle hemmelige tlf.numre til Boxer!), hvor det pludseligt blev hævdet fra Boxers side, at kortet ifølge kontrakten først skulle virke fra selv samme dag, den 14. maj! Dette var noget forbandet sludder, men herefter har abonnenten kunnet se TV2, men totalt "pixeleret" og med sekundlange udfald. Der blev igen snakket med Boxer, stadig med rådet at dreje antennen, men nu lovede man desuden at sende abonnenten et "Boxer-bevis". Boxer-beviset skulle dække omkostningerne for en Boxer-forhandlers undersøgelse, men ikke evt. antennereparationer. En anden, og en lidt mere forhandlingsvenlig radioforhandler blev kontaktet. Han var den første som, mod baggrund i abonnentens beskrivelser, gad "diagnosticere" problemet! Det viser sig at Boxer bruger en afvigende kanal, så nu skal der bare skiftes antennefilter. Det er i hvert fald en plausibel forklaring!

Ham Boxer-Robert skulle have en god uppercut! Dreje på antennen!! :-(

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Er der parabolalternativer til Boxer med TV2?
« Svar #10 Dato: 29, Maj 2012 - 23:16 »
Ham Boxer-Robert skulle have en god uppercut! Dreje på antennen!! :-(

Jeg er ikke i tvivl om, at din bekendte har haft en problematisk oplevelse, og jeg skal ikke påtage mig at forsvare "Boxer-Robert".
Men det med at dreje antennen er nu ikke nødvendigvis rent vrøvl!

I mine forældres hus i nærheden af Aarhus var der ved TV2s start opsat en TV2-tagantenne, som fungerede problemfrit.
Da signalet blev digitalt, fungerede den også. Men kort efter besluttede "nogen", at det digitale signal skulle udsendes lodret polariseret i stedet for vandret polariseret, og så måtte de investere i en ny stueantenne med forstærker - det var en billigere løsning end at leje en lift for at komme op i højden og dreje antennen 90° - sikkerhedsreglerne er i mellemtiden blevet strengere, end da antennen blev sat op.
DR har desværre omlagt deres hjemmeside, så det er svært/umuligt at finde frem til linkene til de tekniske specifikationer, som jeg ellers tidligere har brugt (men desværre ikke gemt som favoritter). Men oplysningerne findes derude i cyberspace.
Det ville være godt at få et link ind i tråden, men jeg har givet op for i aften :(

Den 11. januar i år blev alt igen lagt om!  >:(

Så: Det er bestemt ikke ligegyldigt, hvordan antennen vender, og "i årevis" er ikke noget gyldigt argument!

Jeg har selv, da "Radio Møller" kom til og ødelagde P1, rodet med en loftsantenne for at kunne modtage DAB-signal på min nuværende adresse. Mine kvaler er beskrevet i en anden tråd i dette forum. De varede kun et par timer - men det var altafgørende at jeg anbragte min antenne lodret polariseret i stedet for vandret polariseret. Min nye DAB-radio har signalindikator, og forskellen var umiskendelig: 0-1 streg kontra 3-5 streger. Foruden en meget hørlig forskel.
Mvh. Morten Jødal

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Er der parabolalternativer til Boxer med TV2?
« Svar #11 Dato: 30, Maj 2012 - 07:27 »

Så: Det er bestemt ikke ligegyldigt, hvordan antennen vender, og "i årevis" er ikke noget gyldigt argument!


Jo, når DR1 fortsat har perfekt signal fra samme sender og man ved at senderen ikke er ændret på nogen måde, så er det!

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Er der parabolalternativer til Boxer med TV2?
« Svar #12 Dato: 30, Maj 2012 - 09:50 »
... og man ved at senderen ikke er ændret på nogen måde ...

Det sidste skal med, men er du sikker?
DR1 sendes på MUX1, Boxers signaler vistnok på MUX3 og altså ikke på samme frekvens. Derfor er der formentlig tale om en ny sendeantenne opsat i forbindelse med digitaliseringen, men på samme mast.

Forøvrigt talte jeg med en antennemand i forbindelse med mine forældres problemer, og han sagde: "Det er underligt, men jeg oplever, at en kunde er nødt til at få drejet sin antenne, men naboen har stadig perfekt signal, selv om polariseringen er ændret ..."
Mvh. Morten Jødal

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Er der parabolalternativer til Boxer med TV2?
« Svar #13 Dato: 30, Maj 2012 - 10:14 »
... og man ved at senderen ikke er ændret på nogen måde ...

Det sidste skal med, men er du sikker?
DR1 sendes på MUX1, Boxers signaler vistnok på MUX3 og altså ikke på samme frekvens. Derfor er der formentlig tale om en ny sendeantenne opsat i forbindelse med digitaliseringen, men på samme mast.

Forøvrigt talte jeg med en antennemand i forbindelse med mine forældres problemer, og han sagde: "Det er underligt, men jeg oplever, at en kunde er nødt til at få drejet sin antenne, men naboen har stadig perfekt signal, selv om polariseringen er ændret ..."

Jo, man sender på en anden frekvens, men polarisering er angiveligt den samme og selv om den ekstra mux-antenne er monteret på mastens østside er retningen sørme den samme, når modtagerantennen er 50 km væk! ;-)

Det andet med perfekt signal selv om polariseringen er ændret kan helt enkelt skyldes at antennen er langt ringere end naboens, mindre antal "pinde", sådan at den "sluger" det hele lidt mere råt! Da vi i sin tid fik digitaliseret signal, hvad jeg en antenne med mange "pinde" mod Hörby i Skåne og en lille en mod Hove. Før digitaliseringenhavde jeg problemer med TV2 (Hove) fordi jeg boede på linjen Hove-Helsingør og fik den svagere Helsingørsender ind bagfra. Det problem kunne nok have været løst med et specielt filter, men antennerøret var højt og boltene rustnet fast, så det ville have kostet udgiften til en "lyftekurv" for at få en fagmand op i toppen. Da vi fik digitalt signal var der overhovedet ikke nogen problemer og jeg kunne se masser af svenske sendere uden at vide om de blev taget med antennen mod Hörby eller den lille antenne mod Hove; det var sådan en "netplade" med tre eller fire "krydser" over hinanden!

PJB

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 151
    • Vis profil

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk