* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 27
I alt: 27

Forfatter Emne: Coronavirus  (Læst 13935 gange)

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Coronavirus
« Svar #15 Dato: 14, Marts 2020 - 16:32 »
Forklarer mig venligst det jeg ikke forstår en .... af. ???

Det kræver vel 20 tastetryk for og finde frem til den gruppe mennesker der er i risikogruppen ved smitte. Dem ku man advare / isolere og hjælpe. Det gør man ikke! ::)

I stedet skaber man panik og krigslignende tilstande i samfundet hvor "alt" er kaos.  >:(

Nogen kender sandheden?


Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Coronavirus
« Svar #16 Dato: 14, Marts 2020 - 16:44 »
Måske fordi det simpelthen er for svært.

Alene gruppen 80+ indeholder over 450.000 personer hvoraf mange er fritaget for at modtage digital post.

Problemet er at stort set alle smittede har været på skiferie i Alperne. Sunde, og ellers raske, mænd i deres bedste alder  og som åbenbart ikke har taget situationen alvorligt.

Om 14 dage har alle skituristerne været i karantæne i så lang tid at de ikke længere smitter.

« Senest Redigeret: 14, Marts 2020 - 16:47 af Mikael Boldt »
Ha en god dag

Mikael Boldt

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Coronavirus
« Svar #17 Dato: 14, Marts 2020 - 16:53 »
" indeholder over 450.000 personer"

Et brev til dem er intet i frimærker i forhold til de milliarder samfundet er i gang med og tabe nu.

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Coronavirus
« Svar #18 Dato: 14, Marts 2020 - 17:14 »
Jeg tror ikke brev og frimærke er nok. Det tager 8 dage at sende et postbrev. Derudover er det ikke en måde at kommunikere på når det drejer sig om krise.

Problemet er dem som ikke tager det her alvorligt. Som jeg skrev tidligere så er det mænd i deres bedste alder som er blevet smittet efter at de har været på skitur med after ski party og hele balladen, som ikke tager dette alvorligt.

Og der er stadigvæk folk som ikke tager dette alvorligt. Har lige læst at Ekstrabladet fortæller at grænsen kun er lukket ind i Danmark og derfor kan du stadigvæk grænse-handle uhindret fordi Danskere bliver lukket ind igen uden spørgsmål. (Det er jo en opfordring til endnu en tåbelig handling.)

Jeg er udmærket klar over at dette er alvorligt. Jeg er selvstændig projekt-ingeniør som kun arbejder i udlandet. Jeg har måtte udsætte alt arbejde i mindst 2 måneder uden at jeg får nogen kompensation. Jeg kan ikke sige ja til nye opgaver fordi jeg ikke kender min kalender og kan risikere at min "Anden bølge" er intet arbejde i yderligere ½ år fordi der er kommet rod i alles kalendere og fordi de store donororganisation forbyder "dobbelt-booking" på projekter.

Jeg bor på Bornholm. Vi får ingen turister til Påske og der er stor risiko for at flere store turistevents må aflyses (det store Trolling Master event er aflyst og man er allerede nu bange for at også folkemødet kan komme i fare). Alle barer, hoteller og restauranter er lukket. udskydelse af moms hjælper ikke, fordi disse forretninger for tiden har negativ moms afregning.

Ha en god dag

Mikael Boldt

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Coronavirus
« Svar #19 Dato: 14, Marts 2020 - 17:46 »
Nu er jeg selv i risiko gruppen og bevidst om det, men jeg bor ret isoleret i forhold til dem i Kbh. Jeg kan gøre min frivillig karantæne smule bedre ved og smutte til svenske skove med min Camperingsvogn, men det er forbudt nu? Jamen...

I øvrigt stoler jeg ikke på sundheds folk her. De forklarer ikke, men snakker uden om.

Sunde og under 60 oplever åbenbart ikke Corona'en som slem sygdom.


Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Coronavirus
« Svar #20 Dato: 14, Marts 2020 - 17:58 »
... Jeg kan gøre min frivillig karantæne smule bedre ved og smutte til svenske skove med min Camperingsvogn, men det er forbudt nu? Jamen...
Nej , Det er ikke forbudt - endnu.
Det er kun Danmark som har lukke grænsen. Du kan køre ud, men ikke ind, med mindre du har dansk pas.

Ha en god dag

Mikael Boldt

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Coronavirus
« Svar #21 Dato: 14, Marts 2020 - 17:59 »
Det her minder en del om Fukushima hvor ingen døde af strålingen, men cirka 1500 p.g.a. panik.

Selv Merkel blev bange for tsunami....

Jo, jeg er også bange for tsunami, stråling, seoto, istid, oversvømmelse, havstigning, ozonlag, atom, opvarmning, ++,  og bedrevidende mennesker..

Live cam fra Italien;

https://www.skylinewebcam...cam/italia.html

Vælg en by..


« Senest Redigeret: 14, Marts 2020 - 18:32 af chrismark »

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Coronavirus
« Svar #22 Dato: 14, Marts 2020 - 18:38 »
Sunde og under 60 oplever åbenbart ikke Corona'en som slem ygdom,
Det er den heller ikke - for langt de fleste!
Men i risikogruppen vil der forekomme dødsfald (det første damske er netop bekræftet).
Heri adskiller corona sig ikke fra en normal sæsoninfluenza. Men den er ny!

Jeg tror på sundhedsmyndighederne, i mindre grad på politikerne, og nogle af tiltagene er ren symbolpolitik.

MEN: Vores sundhedsminister gav på et pressemøde forleden en forklaring på tiltagene, som jeg kan forstå:

1) Vi kan ikke forhondre, at en stor del af befolkningen bbliver smittet, men
2) Corona er en helt ny influenzatype, som ingen  af os "kender" og har immunforsvar imod. Derfor kan epidemien blive særdeles voldsom, og det gælder om her i første bølge at forsinke udbredelsen, så hospitalerne ikke løber tør for udstyr til kritisk behandling.
3. Hvis dette lykkes, vil næte bølge forløbe mildere, fordi mange allerede har haft sygdommen og er immune.
4. Forøvrigt er det rigtigt, at smitterisikoen er størst blandt unge og midaldrende voksne, men vi ældre er i højere risiko for at få et alvorligt forløb, når vi bliver smittede.

Jeg har også hørt historier fra min datter, som er sygeplejerske i en ledende stilling og derfor har deltaget i en intereuropæisk videokonference om sygdommens udbredelse i forskellige lande.
De italienske erfaringer var skræmmende: svage patienter får ikke respiratorbehandling - der er for få apparater, så de ældste patiender opgives på forhånd ...
Mvh. Morten Jødal

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Coronavirus
« Svar #23 Dato: 14, Marts 2020 - 19:25 »
Kun som noget jeg har læst;
Der døde 70.000 tysker sidste år p.g.a. influenza .

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Coronavirus
« Svar #24 Dato: 17, Marts 2020 - 11:25 »
Der skrives meget om mangel på sengepladser, men der findes tusinder af campingvogne, stor set perfekt indrettet til isolationsstuer.
Men de er ikke fine nok? Masser af frisk luft, toilet, køkken... ;)


I fredags hentede jeg medicin på apoteket. Jeg gik bare ind. Spurgte div. om virus.
HVORFOR laver man ikke en plastdør med en udleverings luge, hvor folk venter på fortorvet? Hverken ved recept bestillingen eller udleveringen blev jeg orienteret om min risiko ! Alene medicinnavn bør tænde lampen.


*****************************************
https://ing.dk/artikel/hollandske-forskere-har-fundet-antistof-mod-coronavirus-233100
Men betal først for læsning  ;D >:( ???
« Senest Redigeret: 17, Marts 2020 - 14:37 af chrismark »

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Coronavirus
« Svar #25 Dato: 19, Marts 2020 - 14:51 »
I katolske lande har man den tradition, at i kirken er der en beholder med hellig vand som man dypper par finger i og rør ved panden.  ;)

Uffe Kaagaard

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 217
    • Vis profil
Sv: Coronavirus
« Svar #26 Dato: 19, Marts 2020 - 15:29 »
Med venlig hilsen
Uffe

Hvorfor sidde inde,
når alt håb er ude?

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Coronavirus
« Svar #27 Dato: 19, Marts 2020 - 23:10 »
Ja Uffe; det er tragikomisk men i Polen, Italien..... er det fakta, at man ikke bare bryder traditioner. :)

I Polen + andre katolske lande drøner folk til kirker af mangel på andet underholdning. Typisk de ældre der har socialsammenkomst.

Og ja, smitten spredes blandt dem på den måde, og måske derfor høj dødsrate.

efry

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 278
    • Vis profil
Sv: Coronavirus
« Svar #28 Dato: 20, Marts 2020 - 21:51 »
Er det ikke lidt overkill, at forsøge at kommentere artiklen ved bl. a. at bruge ordet 'fakta'.

"RokokoPosten har siden 1732 oplyst danskerne om verdens gang og er ubestridt Danmarks mest troværdige og mindst sandfærdige mediehus."

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: Coronavirus
« Svar #29 Dato: 22, Marts 2020 - 16:32 »

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk