* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 387
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 297
I alt: 297

Forfatter Emne: Dropbox  (Læst 7947 gange)

gerda vilholm

  • Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 456
    • Vis profil
    • http://www.neriusaaqbooks.com
Dropbox
« Dato: 11, Marts 2014 - 02:03 »
For nogle måneder siden begyndte jeg at bruge dropbox.
Den kan hentes gratis på dropbox.com hvor man kan installere et drev på 2 GB i "skyen"
Det lyder ikke af meget i vore dage men når jeg ikke gemmer billeder i dropbox er der faktisk masser af plads.
Jeg kan gratis gemme op til 2GB. Mere plads kan købes for penge men det har jeg endnu ikke haft brug for. jeg har indtil nu brugt ca. 20% af pladsen.
Jeg har tilsluttet fire computere til dropbox.
På hver computer ses dropbox som et drev.
Jeg forstår nu at alle data i dropbox er spejlet på alle tilsluttede computere. Det betyder blandt andet at jeg kan bruge dropbox når jeg er off-line, f.eks sidder i et fly eller på et gudsforladt sted (dem er der mange af i Grønland). Så kan jeg åbne filer i dropbox og jeg kan også gemme i dropbox.
Næste gang jeg går online vil dropbox opdatere og sende de nye data til de øvrige computere i netværket.
Det er smart

Venlig hilsen    Gerda
Venlig hilsen

Gerda

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Dropbox
« Svar #1 Dato: 12, Marts 2014 - 15:22 »
Jeg forstår nu at alle data i dropbox er spejlet på alle tilsluttede computere. Det betyder blandt andet at jeg kan bruge dropbox når jeg er off-line, f.eks sidder i et fly eller på et gudsforladt sted (dem er der mange af i Grønland). Så kan jeg åbne filer i dropbox og jeg kan også gemme i dropbox.

Jeg har brugt Dropbox længe - fik programmet introduceret i foreningssammenhæng og har bl.a. et regnskab liggende, som vi er 3 personer på vidt forskellige adresser, der skal have adgang til. Men lige netop ovennævnte finesse var jeg ikke opmærksom på, så jeg har omhyggeligt vedligeholdt kopier af alle mine delte dropbox-dokumenter for ikke at miste adgangen til dem, når jeg ikke kan se "skyen".
Din oplysning gør programmet endnu mere attaktivt.

Og så vil jeg lige understrege, at når du én gang har programemt installeret, så deler du ikke blot med alle dine egne computere, men kan også let oprette delegrupper med alle andre dropboxbrugere. Lidt a la et googledrev - men enklere efter min opfattelse.
Mvh. Morten Jødal

gerda vilholm

  • Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 456
    • Vis profil
    • http://www.neriusaaqbooks.com
Dropbox
« Svar #2 Dato: 13, Marts 2014 - 00:41 »
Det lyder spændende med regnskab.
Jeg fører 4 regnskaber, alle i summa-summarum og gemmer dem på hver sin usb-memory.
Jeg har endnu ikke turdet lægge dem på dropbox men måske skal jeg forsøge - selvfølgelig med sikker backup. Så vil jeg kunne gå ind i alle regnskaber også når jeg er på farten.

Med hensyn til at invitere andre til at gå ind på min dropbox. Jeg har prøvet det: jeg inviterede en politisk forening til at lægge materiale til mig på min dropbox. En morgen var mit system brudt sammen: Man havde sendt flere videofilm til mig i nattens løb. Det gør jeg ikke igen.

Venlig hilsen   Gerda
Venlig hilsen

Gerda

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Dropbox
« Svar #3 Dato: 13, Marts 2014 - 09:42 »
UHA nej!

Politiske foreninger er ikke til at stole på!  ::) (uanset partifarve)

Det  var mit FDF-arbejde, der satte mig i gang med Dropbox, og jeg har i øjeblikket
  • en boks med indbydelser og informationer, der kan tilgås af alle ledere i et større område, men i praksis kun fodres af 2 personer
  • en boks der kan tilgås af en ledergruppe på 8 personer, hvori ligger mødereferater m.v.
  • en økonomiboks, som kun 3 personer har adgang til
  • og helt uafhængigt af dette en boks for mig selv og mit barnebarn, som har et programudviklingsprojekt i gang

Alt dette fungerer ganske problemfrit i ét og samme program, og det er faktisk ret sejt.
Mvh. Morten Jødal

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk