* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 349
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 340
I alt: 340

Forfatter Emne: Væk med spammen?  (Læst 9950 gange)

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Væk med spammen?
« Dato: 04, Maj 2012 - 17:39 »
Der er nogen hjemmesider, hvor man tillader sig at "spamme" besøgeren med en fæl script, flash eller hvad den slags nu hedder, og hvor man ikke kan komme videre før man har svaret på en bestemt måde. Er der ikke en tastaturgenvej som kan dræbe den slags uvæsen? Lige som alt+ F4 for at lukke en session!

efry

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 278
    • Vis profil
Sv: Væk med spammen?
« Svar #1 Dato: 04, Maj 2012 - 22:08 »
Hvis jeg kom ud for sådan en hjemmeside ville alle mine alarmklokker ringe meget højt. Jeg ville hurtigst muligt fjerne netforbindelsen fra computeren og lukke denne ned. Ved genstart ville jeg køre en fuld skanning af computeren og håbe, at den ikke gav noget resultat.

Det kan godt være, at jeg er for ængstelig, men jeg ville end ikke nøjes med ALT+F4.

Jeg kan ikke forstille mig, at nogen laver sådan en hjemmeside, uden at de har til hensigt entan at hente data fra computeren eller at installere noget uønsket i den tid, der går med at opretholde forbindelsen.

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Væk med spammen?
« Svar #2 Dato: 05, Maj 2012 - 10:36 »
Helt så emsig er jeg nok ikke, men næsten!  ;-)

Jeg har oplevet det flere gange. Nu sidst hvor jeg ledte efter et enkelt freeware 3D cad-program. Så bliver man jo gelejdet igennem noget der ligner en labyrint af kringelkroge, hvor man skal registrere sig til højre og venstre for til sidst at ende på en lusket betalingssite, uden at have fået fat noget andet end nævnte chikane. Jeg kan ikke lige genskabe den vej jeg søgte mig frem på, og jeg har egentlig heller ikke megen lyst til det!

PJB

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 151
    • Vis profil
Sv: Væk med spammen?
« Svar #3 Dato: 05, Maj 2012 - 13:00 »
Jeg kan anbefale en plugin der hedder Noscript,
samt at sætte den op i withelist-mode.
Det kan virke lidt besværligt i starten indtil man har givet lov til at ens daglige side må have lov til at køre script,
hvis de da skal/behøver det ( fx køre denne side udmærket uden script ;-)  )
Jeg bruger den i FireFox, men den fås også til chrome.


John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: Væk med spammen?
« Svar #4 Dato: 05, Maj 2012 - 20:15 »
Mange tak! Jeg har nu installeret den, så nu må vi se om det hjælper; den ser jo umiddelbart ret omgængelig ud! ;-)

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk