ingeniørdebat.dk
Velkommen,
Gæst
. Venligst
log ind
eller
registér
dig. Modtog du ikke en
aktiverings-e-mail?
1 Time
1 dag
1 uge
1 måned
Altid
Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Nyheder:
efter 5 år får Ingeniørdebat.dk
nu en ansigtsløftning
Hjem
FORUM
Hjælp
TinyPortal
Søg
Kalender
Log ind
Registrér
ingeniørdebat.dk
»
Ingeniørdebat
»
Bil og båd, MC og alt andet transport
(Moderator:
B Mønnike
) »
Hydrauliske ventilløftere
Statistik
Medlemmer
Total antal medlemmer: 673
Sidste:
StepanieLa
Statistik
Total antal indlæg: 15975
Total antal emner: 1409
Flest online idag: 368
Flest på samme tid: 449
(30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 129
I alt: 129
« forrige
næste »
Udskriv
Sider: [
1
]
Forfatter
Emne: Hydrauliske ventilløftere (Læst 31250 gange)
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Hydrauliske ventilløftere
«
Dato:
12, August 2008 - 13:55 »
Hvordan tjekker man om de hydrauliske ventilløftere er i orden ? Har toppen af min Seat og alt ser såmænd fint ud, bortset fra en utæt toppakning. Løfterne ser umiddelbart også fine ud, men kan man tjekke om de rent faktisk virker ?
Logget
vh. Frank K.
harbst
Senior
Indlæg: 2.402
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #1 Dato:
12, August 2008 - 14:29 »
Det er noget man hører, eller måler, når motoren kører.
Jeg tror det er meget svært at kontrollere, når toppen er af.
Hvis motoren ikke er helt ung, og løfterne ikke er for dyre, ville jeg skifte dem.
På min egen Mitsubishi snakker ventilerne undertiden, men nye løftere er hundedyre. Jeg tror på at problevet er værst i langsom tomgang, hvor man kan høre dem. Men at de virker korrekt, ved høje omdrejningstal.
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #2 Dato:
13, August 2008 - 00:23 »
Jeg har haft lidt tikken ved kold start. Det plejer at forsvinde inden for 5 sekunder. Derefter er der intet at høre. Ud fra det, er det selvfølgelig umuligt at konstatere hvilke (n) det er som tikker.
De ligger prismæssigt på et par tusinde for 8 stk. vil jeg tro, så de ryger i igen. Så må det holde så længe det kan.
Logget
vh. Frank K.
harbst
Senior
Indlæg: 2.402
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #3 Dato:
13, August 2008 - 12:13 »
Mine koster henved 1000 kr pr stk. og der er 16, så jeg har også undladt at skifte, så længe problemet ikke er større.
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #4 Dato:
13, August 2008 - 12:47 »
Puha, ja så skal jeg ikke klage. Men desværre typisk Mitsubishi. Ekstremt dyre reservedele. Det er vel en Galant du har ?
Min motor er tæt på de 300.000, så den får lov at køre så længe den kan og så ryger hele bilen.
Logget
vh. Frank K.
harbst
Senior
Indlæg: 2.402
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #5 Dato:
13, August 2008 - 14:01 »
nej det er en Carisma fremstillet i Holland på samme fabrik som volvo. behovet for reservedele er dog normalt ikke noget problem , da den efter 9 år og 250.0000 ikke rigtig har haft behov for andet end de sædvanlige sliddele. De fås til rimelige priser, især efter at jeg har opdaget at dele til bremser er de samme som volvos, og dem er der et stort alternativt marked for.
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #6 Dato:
13, August 2008 - 23:59 »
Ja, stabile biler har Mitsubishi altid lavet.
Det er da interessant og heldigt at de passer dele sammen. Mitsubishi har jo ikke de billigste reserve dele.
Fik den ventil jeg manglede idag. Jeg samler skidtet i weekenden, så må vi se.......
Logget
vh. Frank K.
Dransfeldt
Senior
Indlæg: 107
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #7 Dato:
14, August 2008 - 08:13 »
Jeg har selv haft en Carisma fra Holland.
Og det er ikke kun bremserdele de passer sammen med Volvo.
Min blev på et tidspunkt kasseret til syn pga. en slidt bærekugle. Da jeg snakkede med en mekanikker om problemet fik jeg at vide at der var to muligheder.
Hvis jeg kørte på et Mitsubishi værksted, ville jeg kun kunne købe en komplet bærearm. Hvis jeg derimod kørte til et Volvo værksted kunne jeg nøjes med at købe en ny bærekugle.
Det krævde dog adgang til en presse for at montere den, men besparelsen var ca kr. 1.500,- pr side.
Mvh
Ole M D
Logget
harbst
Senior
Indlæg: 2.402
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #8 Dato:
14, August 2008 - 19:03 »
Jeg har også engang skulle skifte en bærekugle på en audi 80. gummimanshetten var i stykker men ellers var den i orden.
Den kunne kun fås til audi som en dyr komplet del.
Men en vaks reservedelsmand hos VW/Audi synes den lignede den til en VW. Det viste sig at man så kunne få et ganske billigt reperationssæt.
Samme fabrik, samme importør, samme forhandler, samme reservedelslager blot to forskellige navne og en stor prisforskel.
Logget
Jørgen Harbst
chrismark
Senior
Indlæg: 677
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #9 Dato:
14, August 2008 - 21:51 »
Før i skifter ALLE jeres ventilløfter; Kontroller venligst olietryk i motoren. Fejl kan ses på unormal slid (rivning) på stempler.
Det er trods alt oliepumpen der giver (mod) tryk. Og hvis denne ikke er ok vil jeres ventiler snakke.
Marek.
Logget
harbst
Senior
Indlæg: 2.402
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #10 Dato:
15, August 2008 - 02:26 »
Hvad har olietrykket med stemplerne at gøre?
De er da ikke tryksmurte-
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #11 Dato:
16, August 2008 - 17:49 »
Så fik jeg samlet det igen og alt fungerer fint. Et sæt friske pakninger gjorde den tæt igen. Men den tikker stadig en smule
Logget
vh. Frank K.
HP
Senior
Indlæg: 260
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #12 Dato:
18, August 2008 - 10:27 »
Tikkeri fra motoren ved lave omdrejninger stammer ikke altid fra ventilløfterne - men meget ofte fra indsprøjtningsventilerne.
Et benzin-tilsætningsmiddel kan ofte fjerne/mindske støjen for en tid.
HP
rolig nu!
Logget
p
Kusco
Senior
Indlæg: 533
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #13 Dato:
18, August 2008 - 12:54 »
Det kan også være revne stempler der slår mod cylinder væggen, eller def./slidte plejllejer.
Det lyder anderledes end ventiltikkeri, men jeg vil stadig kalde det "tikkeri"
Logget
Udskriv
Sider: [
1
]
« forrige
næste »
ingeniørdebat.dk
»
Ingeniørdebat
»
Bil og båd, MC og alt andet transport
(Moderator:
B Mønnike
) »
Hydrauliske ventilløftere
Seneste Debatindlæg
Talforståelse
af
jj-
[02, Maj 2024 - 19:51]
Bønder & Byfolk
af
jj-
[21, April 2024 - 19:51]
Human Development Index
af
jj-
[28, Marts 2024 - 19:50]
Troværdig eller utroværdi...
af
jj-
[11, Marts 2024 - 20:15]
Alkylatbenzin
af
SuperClaus
[10, Marts 2024 - 20:22]
Palæstine mod Israel
af
jj-
[03, Februar 2024 - 20:32]
30 Maj som fridag
af
jj-
[19, Januar 2024 - 20:34]
P&U-KlimaTilpasset - Byg ...
af
jj-
[01, November 2023 - 20:35]
P&U-ppmCO2-til-gramCO₂/(m...
af
PTRasmussen
[27, Oktober 2023 - 14:24]
P&U-CH4 klimagas
af
jj-
[14, Oktober 2023 - 19:54]
Findes der en font der vi...
af
E. Tranberg
[30, September 2023 - 13:28]
Er acceleration ækvivalen...
af
SuperClaus
[08, Juli 2023 - 23:49]
P&U-Eboks-android-logON
af
jj-
[30, Juni 2023 - 19:30]
P&U-Problemstillinger & U...
af
jj-
[06, Juni 2023 - 20:14]
Atomkraft no-go
af
E. Tranberg
[30, Maj 2023 - 09:14]
Google ads:
DR-Nyheder
Finland vil styrke grænsebevogtningen mod Rusland
Kæledyr fra udlandet skal fra næste år være rabiesvaccineret, når de kommer til Danmark
Tre danske både ror sig til OL
Fjer fra uddød fugl solgt til knap 195.000 kroner
Fodboldstjernen Toni Kroos indstiller sin karriere efter EM
Regeringen vil stramme klimakrav for byggeri
Efter anmodning om arrestordre på Netanyahu: Nu reagerer udenrigsminister Lars Løkke Rasmussen
Dansk byggemarkedskæde skal være medsponsor for Vingegaards cykelhold
Skoleelever i millionby sendt på tidlig sommerferie på grund af ekstreme temperaturer
Schweizisk bjergby overvejer at tage entrépenge fra besøgende
Brand i ejendom i Aalborg - beboere blev evakueret
Eftersyn af Storebæltsbroen vil i fremtiden ske med droner
Sidste millioner fundet til nyt anlæg i Københavns Zoo
Dansk økonomi gik tilbage i første kvartal
Samlet plan for Odense Havn er på vej
Efter kaos på fødegangene: Region Hovedstaden forbereder sig på et stort antal sommerfødsler
Sydbank opkøber Coop Bank
Dine jordbær skal have 'en ordentlig bundbløder'
Dykkere fortsætter mystisk søgning efter mulig genstand
Frankrig melder ind med støtte til ICC
Nyt fra ing.dk
Voldsom turbulens koster flypassager livet og kvæster 30
Forskere efterlyser plan: Vi mangler kulstof til den grønne omstilling
Ny viden hamrer pæl i årelang diskussion: Landvind snurrer sin egen klimabelastning tilbage på få år
Danmarks 40 mia. kr. dyre opgradering af flåden ligner en håndsrækning til udkantskommune
Vil genrejse dansk skibsbyggeri: Komplet fabrik kan stå klar på tre år
Regeringen vil skære ‘ambitiøst’ i byggeriets CO2-udledning: Går dog slet ikke så langt, som branchen ønsker
Opklaret af danske forskere: Derfor er der fugleinfluenza i mælk
Hvorfor fik ingen den ide før: Øjendryps-brillerne tager verden med storm
»Talfifleri« i Digitaliseringsstyrelsen udløser bonus til direktøren
Asbest kan gøre ny motorvej over Limfjorden »voldsomt« meget dyrere
Synspunkt: De døde blade er en ressource
Hvid brint strømmer op fra undergrunden: Her er fem skabelsesteorier
Master åbnede hackingens mørke verden for Katrine: »Man kan godt blive lidt paranoid«
Er det mest energieffektivt at koge vand i elkedel eller på komfuret?
Parlamentarikere om udbredt dansk iltsvind: EU bør gribe meget hårdere ind
Disse kæmpetanke skal lagre dansk CO2, inden den pumpes flere kilometer under havbunden
1984: Strandlegetøj er blevet en olympisk disciplin
Tæl de forskellige knus
Niels Bohr som tegneseriehelt
Et instrumentkomfur til læger, styrmænd og preppere
Værd at vide: Tunneleffektens tidsmysterium
Nordea fritaget for it-tilsyn fra Finanstilsynet: »Det er noget rod«
Ugens debat: Ja tak til dansk sprogmodel
Max Schrems går i krig mod ChatGPT: »Hvis de ikke retter ind, må de lukke«
AI lyver om os, og solstormen stoppede traktorerne
Professor punkterer AI-hype: Chatbots har skabt begrænset værdi
Ude af drift: Lastbils tippelad lukker elforbindelse mellem Sjælland og Sverige
Nyhedsbrevet Big Green | Bliv klogere på megatendenser i den grønne omstilling
Synspunkt: Tænk træet ind i byen
Kunder famler i blinde efter påbud: Hvor god er bankernes it-sikkerhed?
Netcompany står på spring med it-platform, der skal hjælpe forsvaret på slagmarken: Eksperter er bekymrede
Derfor kan du ikke tvinge ChatGPT til at sige sandheden
Læs papirudgaven af Ingeniøren
Leder: Milliarderne fosser ind til Forsvaret: Sådan køber vi kløgtigt kampkraft til kongeriget
ChatGPT kan ikke overholde GDPR: »Der er ingen gode løsninger«
Undersøgelse fra Ghana hævder, at langt mere tøjaffald bliver genbrugt
Ødelagt varmeskjold truer månemission: »Tror ikke, Nasa tør bemande kapslen«
SF vil bremse spredningen af misinformation i EU: »Tech-giganternes magt er enorm, og den bliver kun større«
KL kræver Chromebook-ordre udskudt »så vi ikke skal tilbage til pen og papir efter sommerferien«
Amazon Web Services poster 58 milliarder kroner i europæisk cloudinfrastruktur
Industrirobotter skal tage miljøvenlige beslutninger på egen hånd
Flere danskere modtog mobilvarsling under årets sirene-test: Næste skridt er varsling fra satellitter
AI-boom kan presse Japan til øge sin elproduktion med op til 50 procent
Techs mest prominente journalist skriver om megalomaniske voksenbabyer - men hun overser sit eget bidrag til mytomanien
Danske banker har fået 69 reprimander for dårlig it-sikkerhed: »Det tegner et bekymrende billede«
Energianalytiker bekymret over sløv udbygning af landvind: Kan øge danskernes elregning
Høje blykoncentrationer fundet i Beethovens hårlokker
Mette F. kæmpede for mere vindkraft på land: Derfor blev det kun en halv succes
Slut med individuelle kogere: Christiania skal have fælles varmeløsning
Batterier i mobiler, elcykler og løbehjul brænder som aldrig før