* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 132
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 88
I alt: 88

Forfatter Emne: Virtuel PC  (Læst 5417 gange)

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Virtuel PC
« Dato: 10, November 2009 - 13:02 »
Jeg kunne godt tænke mig at kunne afprøve nye programmer og funktioner uden at risikere for meget på min godt fungerende faste Vista-installation. Hvor der er rigeligt med diskplads.
Det forestiller jeg mig kan gøres på en virtuel PC, som fungerer i sit eget lille "indelukke" i Vista - uden at der kommer lækager og forstyrrelser ud til den faste installation.
Hvor finder jeg en let forståelig instruktion i hvordan man får oprettet en virtuel PC - populært sagt en "instruktion for dummies"?
Den korte og hurtige forklaring jeg tidligere har fået fra en af mine nørd-bekendte - med kommentaren at "det er skidenemt" - hjalp mig ikke ret langt.
-- Jeg glæder mig allerede! ;D
HP

Rolig nu!

p

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Virtuel PC
« Svar #1 Dato: 11, November 2009 - 09:15 »
Hej HP,

Jeg har mest erfaring med VMwares bud på virtuelle produkter. Jeg har på arbejdsstationer benyttet VMware server der er et gratis produkt. Det har fungeret fint for mig, men det skal nok retfærdigvis siges at jeg arbejder med IT til dagligt :-)
Fra andre bekendte fra IT verdenen har jeg indtrykket af at Microsofts Virtual PC er lidt lettere at gå til. Som udgangspunkt synes jeg du skal prøve med den. Du kan hente det gratis herfra --> http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/support/virtual-pc-2007.aspx
Derudover er der nok ikke andet at sige at det bare er at komme i gang, sværere er det heller ikke :-)
Husk du at du skal bruge en legal nøgle til at aktiverer den virtuelle maskine med, ellers holder den kun i få dage.

Fordelen ved at bruge en virtual maskine er som du selv skriver at du ikke få alt muligt skrammel ind på din arbejdsmaskine da de bliver adskilt. En anden (kæmpe) fordel er snapshot hvor du tager et øjebliksbillede af maskinen som den ser ud. Herefter kan du arbejde videre på maskinen, f.eks. installere programmer og teste dem af og hvad du ellers har lyst til. Når du har testet et program af kan du gå tilbage til det øjebliksbillede du tidligere har taget. Dermed står du med en maskine som den så ud før alle eksperimenterne :-)

MVH Tommy

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk