* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 387
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 274
I alt: 274

Forfatter Emne: Simpelt hjemmesideprogram?  (Læst 15123 gange)

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Simpelt hjemmesideprogram?
« Dato: 01, Marts 2010 - 16:00 »
Jeg er blevet webmaster på min tredje hjemmeside og har brug for et godt råd.
Nr. 1 er en underafdeling på et meget avanceret site, hvor jeg har adgang til mine sider og et sæt redigereingsværktøjer. Det fungerer - omend en smule besværligt.
Nr. 2 har jeg selv opbygget fra scratch. Men jeg må indrømme, at da jeg havde kodet forsiden med Notesblok og lutter HTML-tags, gav jeg op og lavede alle undersiderne med hhv. MS Word og OpenOffice Writer. Det fungerer rimeligt til den sides behov.
Nr. 3 har jeg overtaget fra en anden, og den trænger til modernisering. Desuden skulle den helst have lidt flere funktioner end nr. 1 og 2.
Jeg er WYSIWIG-mand om en hals, så de programmer, der blot gør det lidt lettere at skrive tags, tiltaler mig ikke. Ligeledes er det et must, at redigering skal kunne foregå på en PC, der ikke er konstant nettilsluttet. De to krav har fået mig til at kassere flere ellers gode forslag.
Kender I programmer, der lever op til mine ønsker?
Det er ikke et absolut krav, at programmet er gratis, men jeg kan ikke ofre mange tusind kroner på det.
Jeg var lige ved at falde til patten og anskaffe MS Frontpage, da jeg opdagede, at det ikke længere sælges, og afløseren, der er indkorporeret i en professionel version af Office 2007, skulle være dyr og bestemt ikke lettilgængelig (mere ved jeg ikke, end ikke navnet).
Mvh. Morten Jødal

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Simpelt hjemmesideprogram?
« Svar #1 Dato: 01, Marts 2010 - 17:05 »
At opbygge hjemmeside med MS Word er døden, da du med garanti vil få problemer med visning i andre browsere end ie og resultatet vil være store, tunge og meget langsomme sider. (det er formateringen  det er galt med)

Skal det gøres rigtigt skal man egentlig lave en "localhost" på egen PC med f.eks. Apache Friends

Hvis det bare er at skrive noget html, så kan Stones Webwriter måske bruges, den kan godt vise wysiwyg sammen med internet explorer programmet er gammelt og kan derfor have nogle problemer med at køre på Vista.

Skal du have en hjemmeside-bygger software som skal kunne noget, så vil jeg foreslå Netbeans.

Men, hvorfor skrive hjemmesiderne fra bunden? hvorfor ikke bruge et CMS, så kan du koncentrere dig om indholdet.

Jeg bruger WordPress til min egen hjemmeside Boldts Bornholmske Blog
og til spejderhjemmesiden jeg administrerer www.ronnespejder.dk

god debat

Mikael Boldt
Ha en god dag

Mikael Boldt

bovbjerg

  • Gæst
Sv: Simpelt hjemmesideprogram?
« Svar #2 Dato: 02, Marts 2010 - 11:53 »
Jeg kan anbefale cmsimple http://www.cmsimple.dk/da/, som jeg har brugt til at lave denne hjemmeside: www.møllegården.dk. Der kræves næsten ingen kendskab til webdesign.
Jeg tror i øvrigt, at det var på anbefaling herfra debatten, at jeg valgte dette system.


m.v.h.
Jens

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Simpelt hjemmesideprogram?
« Svar #3 Dato: 02, Marts 2010 - 22:53 »
Ja, det er flot, Bovbjerg.
Jeg er helt sikker på, at jeg vil gå den vej næste gang jeg skal starte forfra - og måske vil jeg på et tidspunkt tage mig sammen og omprogrammere den Y's Men's side, jeg helt selv står for (den blev startet inden tråden i dette site, som jeg godt husker).
Men den side, jeg aktuelt slås med, er oprindelig skrevet i Frontpage, og det er et absolut krav, at et par andre personer uden videre skal kunne smide indhold på via FTP. Derfor er jeg tilbageholdende med at ændre opbygningen grundlæggende.
Mvh. Morten Jødal

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Simpelt hjemmesideprogram?
« Svar #4 Dato: 04, Marts 2010 - 00:09 »
Hej Morten,

Jeg har kigget lidt rundt og faldt tilfældigt over Microsoft Expression Web 3. Jeg synes umiddelbart at det minder en del om det gamle frontpage og med mulighed for at uploade vha. FTP.
Man kan downloade en prøveversion herfra --> http://www.microsoft.com/Expression/products/Web_Overview.aspx
Den koster vist i omegnen af 7-800 kr.

MVH Tommy

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Simpelt hjemmesideprogram?
« Svar #5 Dato: 04, Marts 2010 - 00:25 »
Tak for det, Tommy.
Det vil jeg bestemt kikke nøjere på!

Af det tidligere foreslåede kender jeg i forvejen Stones Web Writer, som jeg ikke er begejstret for - mest fordi WYSIWIG-funktionen virker påklistret, og jeg søger et program, der er tænkt med WYSYWIG som det primære (men naturligvis med mulighed for at gå ind bagved og tilføje eller ændre scripts).
Netbeans vil jeg bestemt også se nærmere på, men lige i denne uge (og næste med) er min tid fyldt ud med andre opgaver, så hjemmesiden bliver udsat lidt.
Jeg vender tilbage, når jeg har afprøvet mulighederne.
Mvh. Morten Jødal

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Simpelt hjemmesideprogram?
« Svar #6 Dato: 09, Marts 2010 - 11:40 »
Vi er nu i den anden af de to uger, der er travlt optaget af andre gøremål - men jeg har dog haft tid til at kikke ind på webhotellet, hvor jeg netop formelt har fået overdraget rettigheden til et "værelse".
Min forgænger har valgt at få webhotel hos one.com, som er prisbillig, dansk, og faktisk som en del af servicen tilbyder et hjemmesideudviklingsværktøj, der meget ligner det ønskede.
Så det vil jeg se på først, inden jeg overvejer de andre.
Min side nr. 2, som jeg har skrevet fra grunden, ligger faktisk på samme webhotel (men jeg fik først kontakt, da siden forlængst var færdig), så den vil jeg overveje at omredigere ved samme lejlighed.
Jeg får ingen procenter ... men one.com er nu et af de bedre webhoteller!
Mvh. Morten Jødal

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Simpelt hjemmesideprogram?
« Svar #7 Dato: 09, Marts 2010 - 15:09 »
Hej Morten,

Jeg bruger selv one.com til en FDF kreds hjemmeside. Jeg må sige at jeg ikke er alt for imponeret over hastigheden som siden loader med. Hvad der giver begrænsningen er jeg ikke helt klar over. Det ser ikke ud til at hastigheden umiddelbart hænger sammen med hvornår på døgnet det er.
Jeg går og overvejer at skifter over til web10.dk da jeg fra andre har hørt at det er fornuft, samt at de har et par mindre restriktioner på php som jeg godt kunne bruge.
Men nu til sagen. De har faktisk også en online webeditor, ud fra deres hjemmeside ser den rigtig fornuftig ud. Der er en demofunktion du kan prøve at fifle lidt med.
http://www.web10.dk/

MVH Tommy

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk