Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - E. Tranberg

Sider: 1 ... 23 [24] 25 ... 33
346
Computer / Sv: Internet-reklamer
« Dato: 12, April 2011 - 20:15 »
Er der reklamer på Internet?

Jeg ser aldrig nogen.

Firefox+AdBlockPlus

347
Det må være på Vespaen

348
Brug rød Loctite, type 262 til permanent skruesikring.

Eller brug en M10 olieprop i stedet.

8 mm bundprop er usædvanligt lille.

349

Tilfældene der flygter fra enhver beskæftigelsesrisiko bader og vasker ikke så meget som dem der skal være præsentable hver dag.
Hvis det er om mig, tager du grusomt fejl.  :o
Marek.

Det var ikke møntet på dig, men jeg kender personligt 2 af slagsen.

350
Jeg tror at din fattige kommune lægger skatten på de bredeste skuldre Marek.

Tilfældene der flygter fra enhver beskæftigelsesrisiko bader og vasker ikke så meget som dem der skal være præsentable hver dag.

351
Alt det andet, diverse / Sv: Mettler vægt
« Dato: 16, Marts 2011 - 23:03 »
Fra waagen-forum.de - ja der findes et forum om vægte ;D

http://www.waagen-forum.de/forum/threads/45-Mettler-P1200-Was-f%C3%BCr-eine-Gl%C3%BChbirne

Citér
Nachtrag: Die Glühlampen haben die Mettler-Toledo-Nummer 00011698. Meine neu bestellten haben auch wirklich den Aufdruck "6 V - 1,4 A - Made in Switzerland", einige ältere Exemplare haben 6,5 V, aber das ist ja auch kein so dramatischer Unterschied...

352
Alt det andet, diverse / Sv: Mettler vægt
« Dato: 16, Marts 2011 - 22:55 »
https://www.interlight.biz/light-bulb/90643

For Mettler model K

Watts:   9.10W
Volts:   6.50V
Amps:   1.40A
Base:   BA15S SINGLE CONTACT BAYONET 15MM DIAMETER
Length:   2.00 Inches ---- 50.8 Millimeters
Life:   500
Bulb Shape:   S
Bulb Finish:   BLACK W/CLEAR WINDOW




353
Konstruktioner / Sv: Tankmålergiver
« Dato: 07, Marts 2011 - 11:38 »
Kan og kan... ;)
Du ku dog overveje og sætte en muffe som forlænger i toppen, hvorved måleren løftes.

Marek.

Ja K.I.S.S.

354
Alt det andet, diverse / Sv: Kabeltyveri
« Dato: 23, Februar 2011 - 22:21 »
Jeg turde ikke skrive det på ing.dk. for der er det jo kun Poul-Henning Kamp der slipper afsted med rabiate bemærkninger, men jeg mener faktisk at der burdes indføres specielle regler for at beskytte jernbanedriften o.l.

Det skulle tillades at skyde på folk der udøver hærværk og tyveri på jernbaneudstyr og anden væsentlig infrastruktur.

Det er en uoverkommelig opgave at beskytte de mange kilometer banelegeme, men med faren for kontant afregning ville tyvene og grafittivandalerne tænke sig om en ekstra gang.

Man "kommer ikke til" at male på et S-tog eller stjæle signalledninger.

356
Mine forældre svor til Lambretta, de havde hver deres da de mødte hinanden.

Min mor fortalte at hendes kostede 4000 kr med dollarpræmiering i 1953.

Lambrettaen havde et moderne lay-out med krumtappen foran baghjulet og kardantræk til baghjulet.

Lambretta fremhævede balancen i deres markedsføring.

357
Citér
Jeg har kørt Vespa i 45 år og kører stadig i højre side af vejen.....
::)

Hvorfor skulle man ikke køre i højre side hvis man kører Vespa ?

En gammel Vespa er det modsatte af retningsstabil, under visse dele af affjedringsbevægelsen er efterløbet lig nul.

Det er bare et tilvænningsspørgsmål, men de 500 meter jeg prøvede var mere end rigeligt til mig.


358
Det eneste 2-hjulede køretøj jeg nohensindde har været bange for at køre på var en Vespa. Et bump i asfalten, og så kørte jeg i den modsatte vejbane.

Kan denne tråd inspirere dig?
http://modernvespa.com/forum/topic32879

Urethane swingarm bushings

http://www.claussstudios.com/id1.html

359
Om Ingeniørdebat.dk / Sv: Teknologi der er glemt.
« Dato: 04, Februar 2011 - 14:16 »
Ken Follett tager lidt af det med i sine romaner, men han hører til en minoritet af forfattere der har deres research i orden.

Da DR sendte "Bryggeren" havde det været oplagt at lave en sideløbende serie der fortalte om de tekniske fremskridt i tiden.


360
Bil og båd, MC og alt andet transport / Sv: VW Caddy
« Dato: 17, Januar 2011 - 12:39 »
Lige tilbagevendt fra en prøvetur af Caddy 1,2 TSI vil jeg føje endnu et tilllykke til dig Bjarke (og til VW)

Ved tom vogn med fører alene føles den på ingen måder sløv, selv ved de lave omdrejninger jeg som forvænt TDI'kører lagde ud med.

Overblikket er super når man sidder en etage højere end de andre.

Rattet føles underligt skarpkantet og hårdt, men det vænner man sig sikkert til.

Den skal nok gå hen og blive populær, når folk først får øjnene op for den.

Sider: 1 ... 23 [24] 25 ... 33