* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1406
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 47
I alt: 47

Forfatter Emne: DAB+ signal  (Læst 4388 gange)

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
DAB+ signal
« Dato: 29, Maj 2019 - 11:22 »
Med tiden er min ca. 3 år gamle DAB+radio (vækkeur) blevet dårligere til at omsætte DAG+-signalet til lyd.
Årsagen har jeg svært ved at se fordi brugsstedet er uændret.
Og DAB+ signalet kan vel ikke ændre sig når antenneledningen er anbragt som angivet i brugsvejledningen.
Kan man opnå et bedre signal ved at forlænge antenneledningen? Eller er der andre forhold, som kan booste signalet - og derved forbedre / stabilisere lydsignalet?

Hilsen     HP
p

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: DAB+ signal
« Svar #1 Dato: 31, Maj 2019 - 09:21 »
Jeg bor i et signalmæssigt hul og har derfor en DAB+tuner med ekstern antenne tilsluttet mit gamle stereoanlæg. Da den begyndte at lave mange udfald, adskilte jeg antennestikket (på ledningen) og gensamlede det meget grundigt.
Nu har jeg perfekt signal!
Mit bedste bud er, at du også har en dårlig forbindelse mellem antenneledning og radio.

I mit sommerhus har jeg en billig DAB+radio, hvor antennen er en tynd ledning, der ikke kan tages af. Her har jeg af og til også haft støjproblemer. Men de forsvinder som dug for solen, når jeg tager fat i ledningen og lægger den på den måde jeg forlængst har konstateret er optimal. men som den kan blive skubbet væk fra.
Det er mit andet bud.

Dit eget forslag kan måske/måske ikke hjælpe - men overvej de andre muligheder først.
Mvh. Morten Jødal

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Sv: DAB+ signal
« Svar #2 Dato: 10, Juni 2019 - 11:13 »
Nem løsning - og dog.

De varierende og støjfyldte DAB+ signaler er blevet fine og tydelige!
Fejlene lå i, at en radiator og et vægspejl viste sig at skabe ustabile tilstande.

Kuren var en mindre ommøblering med større afstand - ca. 3 m - til radiator og spejl. Det hele tog 2 - 3 timer.

Hilsen    HP
p

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk