* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 175
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 73
I alt: 73

Forfatter Emne: By Jove!  (Læst 9408 gange)

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
By Jove!
« Dato: 02, April 2013 - 17:50 »
Jeg fik sørme ram på et par af Jupiters måner! Det er muligt at de kan blive helt gode, hvis jeg bruge mindre lys! Billedet er taget med stativ og selvudløser!


carstenl

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 41
    • Vis profil
Sv: By Jove!
« Svar #1 Dato: 03, April 2013 - 07:18 »
Flot!
Hvilket udstyr har du brugt?
Carsten

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: By Jove!
« Svar #2 Dato: 03, April 2013 - 09:42 »
Flot!
Hvilket udstyr har du brugt?

Tak Carsten!

Udstyr? Ja, hvis jeg havde brugt "udstyr", så var billedet nok ikke flot, men min pointe er netop at at jeg har brugt et almindeligt kamera fra ALDI til 1200 kr.; det koster vist 1300 kr. nu, har jeg set! Det har et objektiv der forstørrer 21 gange og endda en ret god vidvinkel i den anden ende. For ikke ret mange år siden gav selv meget dyre objektiver med så store spænd fordrejede konturer (purple fringing), men udviklingen har været enorm på dette felt!

F 5,8
T 1 sec
ISO 1600
spotmåling

Tiden er absolut for lang når kameraet ikke følger Jordens rotation!

carstenl

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 41
    • Vis profil
Sv: By Jove!
« Svar #3 Dato: 03, April 2013 - 21:06 »
Billedet er da dannet af noget 'udstyr'. Billigt eller dyrt. Du skriver at det er med en forstørrelse på 21 gange. Hvordan definerer du forstørrelsen?
Jeg er mere hjemme i termer som brændvidde og forstørrelsesfaktor i forhold til 24x36 mm (fullfrme) kameraer.
Carsten

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: By Jove!
« Svar #4 Dato: 03, April 2013 - 21:29 »
Billedet er da dannet af noget 'udstyr'. Billigt eller dyrt. Du skriver at det er med en forstørrelse på 21 gange. Hvordan definerer du forstørrelsen?
Jeg er mere hjemme i termer som brændvidde og forstørrelsesfaktor i forhold til 24x36 mm (fullfrme) kameraer.

For digitalkameraer skal man jo op i temmelig dyrt udstyr, hvis det skal være det du kalder "fullframe"!Det her har en brændevidde på 94 mm, svarende til 525 mm for et gammeldags småbilledkamera! Det giver en forstørrelse på 21 gange ift 25 mm, eller "21x zoom", som man nu mest siger i fotobranchen.

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk