* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 329
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 278
I alt: 278

Forfatter Emne: Forsikring  (Læst 8418 gange)

Tomgang

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 148
    • Vis profil
Forsikring
« Dato: 28, Juni 2009 - 21:38 »
Da jeg er medlem af IDA, kan jeg jo få ret fordelagtige priser på mine bilforsikringer.
Men den ordning som IDA har med Tryg, gør at jeg ikke kan forsikre biler som bare er lidt sjovere at køre, end en almindelig Mondeo ol.
Hvis jeg så går direkte på Tryg's hjemmeside og beregner en forsikring på eks en Mercedes S420 fra midt 90'erne, så får jeg nærmest hjertekramper når den viser resultatet af beregningen, omkring 20.000kr for en kasko.
Jeg ved godt at sådan en V8 har lidt flere Hk end andre biler, og at den var meget dyr fra ny, men nu om dage koster den altså ikke ret meget mere end en brugt Mondeo.
Jeg er Super Elite bilist uden buler, og synes selv at dette skulle bevise jeg ikke er en Brian der altid skal køre stærkt eller lave hjulspin, det bliver nærmere til hjulspind, og så oven i købet med tilnavnet Tomgang.

Andre forsikringsselskaber er næsten lige så dyre, hvis de overhovedet vil forsikre sådanne biler.
Hvor går man hen og får en ordentlig pris der er til at betale, hvis man gerne vil køre i en bil der er bare lidt anderledes.
Ja selv "almindelige" Mercedeser eller BMW'er er næsten ikke til at betale rent forsikringsmæssigt. Så snart nyprisen var over 4-5-600.000kr lukker porten hårdt i, eller prisen ryger til himmels.

Er der nogen der kan komme med gode råd om hvordan jeg får en ordentlig pris?
Vejen til en mands hjerte går gennem den lavest mulige tomgang

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: Forsikring
« Svar #1 Dato: 29, Juni 2009 - 09:46 »
Jeg sværger også til MB, omend jeg klarer mig med E-klassen med 300/320 motorstørrelse.

Alm. Brand har "fair" priser på dette, selvom jeg lever i en lille storby ;o)

Et godt trick er at gå med på at sætte selvrisikoen op (+15.000kr), i forhold til "default" på ca. 5.000kr. Det kan virkelig få prisen til at gå ned på forsikringen, omend man så må leve med at små ridser og buler er for egen regning.

 
vh.
Claus

Tomgang

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 148
    • Vis profil
Sv: Forsikring
« Svar #2 Dato: 29, Juni 2009 - 10:26 »
Ja det var da en god ide.
Jeg har holdt mig til selvrisiko på omkring 5000,- og det giver præmier omkring de 20.000,-

Men jeg vælger faktisk mest kasko forsikring for at være sikret mod totalskade, og så for at få redningshjælp i udlandet.

Jeg vil prøve at lave beregninger med 15.000,- selvrisiko og se om jeg kommer ned og betaler menneskepenge for præmien.

Så må jeg bare håbe at der ikke kommer en autonom eller utilpasset kulturfornyer forbi og får lyst til at demonstrere sin afmagt på bilen.
"Nårh ja, den er vel forsikret..."
"Så det går jo ikke ud over nogen...."
"Det er jo bare døde ting..."
"Vi har da retten til at udtrykke os på vores måde...."
:-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Vejen til en mands hjerte går gennem den lavest mulige tomgang

Tomgang

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 148
    • Vis profil
Sv: Forsikring
« Svar #3 Dato: 29, Juni 2009 - 23:10 »
Det ser ud til at jeg kan komme ned på omkring 10.000,- kr med en selvrisiko oppe i 15.000,- kr klassen.

Tænk sig; Alka kræver at jeg får en "Black-box" indbygget (for 5.600,- , plus 600,- årligt) før de overhovedet vil forsikre sådanne biler. Selvom jeg har 20 års kørselserfaring.
Mon det er for at overvåge mig, eller for at kunne spore bilen hvis den bliver stjålet ? ???
Vejen til en mands hjerte går gennem den lavest mulige tomgang

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk