* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 208
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 176
I alt: 176

Forfatter Emne: smartphone og gode apps  (Læst 14617 gange)

Philip_Pedersen

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 9
    • Vis profil
smartphone og gode apps
« Dato: 10, April 2013 - 15:37 »
hej
efter mange år har jeg købt mig en smartphone, trodsalt jeg altid var imod dette.
nu har ejg en smartphone og vil gerne høre hvilke apps i bruger som gører jeres liv nemmere.

ooog bruger i cover til jeres samsung, kan i anbefale disse http://www.incover.dk/shop/samsung-galaxy-s4-3718c1.html


Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: smartphone og gode apps
« Svar #1 Dato: 10, April 2013 - 20:00 »
Hej Philip.

Jeg er i nogenlunde samme situation som dig.
Jeg lagde vægt på at få en robust model og købte en Samsung Galaxy XCover S5690.
Det betyder også, at jeg anskaffede et cover, og det fungerer fint, Mit er sort - og stort set magen til dem du linker til; der ser dog ud til at være små forskelle i udskæringen, givetvis fordi modellerne er forskellige.
Fingrene skal holdes en anelse mere præcist med cover end uden, og jeg har et par gange haft telefonen ude for at fjerne støv i mellemrummet mellem apparat og cover. Men det er til gengæld let nok, og skærmen er helt ridsefri efter et halvt års flittig brug.

Mht. apps, så bruger jeg ikke mange - stort set kun barcodescanner (indtil nu kun til QR-koder) og lommelygte.
Jeg har haft megen glæde af, at min telefon kan finde net og rigtig tidszone automatisk kloden rundt (tidszonen er af en eller anden grund ikke aktiveret i australske net, men ellers ...)
Jeg kan gå på internettet og sende mails overalt - men har i fremmede lande af prishensyn stort set holdt mig til at gøre det fra steder, der tilbyder fri Wifi. Og disse funktioner ligger jo ikke i apps, men er basale for en smartphone.
Mvh. Morten Jødal

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: smartphone og gode apps
« Svar #2 Dato: 11, April 2013 - 08:07 »
lommelygte, snapseed (virkelig god!), facebook, mobilbank, mobilporto, TuneIn radio, Dropbox, Googledrive, WhereIsMyDroid, WiFi Analyser, e-boks, Google translate, Sudoku Free er alle apps der har gjort min verden lettere - foruden mange af de preinstallerede apps.

Der er mange flere der også kunne hjælpe hvis ellers jeg gad gå igennem de mest populære på Play, men jeg tager det lidt mere roligt og installerer løbende når jeg læser om noget smart i en artikel på nettet. Så lærer man også at bruge de enkelte apps noget bedre, i stedet for at installere en masse jeg aldrig får brugt.

Det går dog kun mod flere installerede apps og et større forbrug - men det gør nu også livet lidt lettere!

vh.
Claus

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: smartphone og gode apps
« Svar #3 Dato: 15, April 2013 - 14:44 »
Jeg bruger flittigt min smartphone til forskellige opgaver.
Primære opgaver:
Chrome (bruger flere tabs til læsning af nyheder)
DMI vejr
Alarmdroid (vækkeur)
Simple Notepad til huske liste (kan ligge sig som widget på startsiden)
Jorte kalender (er mere overskuelig og kan også ligge sig som widget op startsiden)
Spotify til streaming af musik
DRs app til streaming af radio
Google maps (kan sættes til AUX stikket i min bil og bruges som GPS)

Sekundære opgaver
Podcast afspiller
Facebook
Mail
Dropbox
E-boks
Mobilbank
Lommeregner
Endomondo (tracking af sportaktiviteter)
Æggeur
Quizbattle (dyst mod andre om paratviden)

Og så lidt det løse. Har et par enkelte gange brugt en app til regneregler, som program til musik festival og kogebog.

Nåe ja, den kan også ringe og SMSe :-)

/Tommy

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: smartphone og gode apps
« Svar #4 Dato: 15, April 2013 - 14:56 »
Blev lidt nysgerrig.

Jeg slæber rundt på et skype telefon-nr - mest for at lette tlf-regningen for min familie når de ringer til mig - men det er jo for såvidt enkelt nok for det er bare en viderestilling til min Nokia 1201 og det tlf-nr som SIM-kortet bruger.

Men kan man lave noget Skype på en smartphone?
Ha en god dag

Mikael Boldt

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: smartphone og gode apps
« Svar #5 Dato: 15, April 2013 - 15:31 »
Jeg har brugt Skype fra min telefon et par gange, men mest når jeg ikke har været i nærheden af en PC. Så det kan sagtens bruges.
Om det kan bruges til lige det formål du beskriver, det er jeg ikke helt klar over.

/Tommy

Blev lidt nysgerrig.

Jeg slæber rundt på et skype telefon-nr - mest for at lette tlf-regningen for min familie når de ringer til mig - men det er jo for såvidt enkelt nok for det er bare en viderestilling til min Nokia 1201 og det tlf-nr som SIM-kortet bruger.

Men kan man lave noget Skype på en smartphone?

Mikker

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Sv: smartphone og gode apps
« Svar #6 Dato: 15, April 2013 - 17:30 »
Kan klart anbefale en app jeg håber aldrig at skulle bruge..........

112 Hvis der sker en ulykke og du ringer op via denne sendes din position til dem. Jeg har selv prøvet at ringe 112 for mange år siden og så spørger de: hvor er du?

Øhh mellem KBH og Ringsted.

SuperClaus

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 536
    • Vis profil
Sv: smartphone og gode apps
« Svar #7 Dato: 15, April 2013 - 19:32 »
Skype som app på smartphonen virker lig'som skype på pc'en - jeg har i hvert fald ikke savnet nogle funktioner.

Dog har jeg ikke altid været tilfreds med samtalekvaliteten - det kræver både en hurtig smartphone og en stabil forbindelse til nettet.

vh.
Claus

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: smartphone og gode apps
« Svar #8 Dato: 16, April 2013 - 00:00 »
Vi har en skype bærbar telefon hjemme. Til den har vi en skypekonto som for ca 400kr/år giver ubegrænset telefon til alle europæiske fastnetnumre.

På smartphonen har jeg så installert skype til samme konto. Det betyder at jeg overalt, også i udlandet kan ringe til alle fastnetnumre uden betaling, bare der er en nogenlunde WIFI på stedet.  Den skal gerne kunne klare mindst ca, 100kb hver vej. Det er et beskedent krav.
Det virker fint.Samtalekvaliteten er også fin.

Når vi er på det sædvanlige feriested i frankrig og børnene vil i kontakt med os, så ringer de bare på mobilen. Jeg tar den ikke , men ringer tilbage med skype .
De kan også skype direkte til mobilen, hvis bare skype kører i baggrunden.

Skype fås til android, og sikker også til andre smartphonesystemer.
Jørgen Harbst

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Sv: smartphone og gode apps
« Svar #9 Dato: 16, April 2013 - 17:46 »
Vi har en skype bærbar telefon hjemme. Til den har vi en skypekonto som for ca 400kr/år giver ubegrænset telefon til alle europæiske fastnetnumre.

På smartphonen har jeg så installert skype til samme konto. Det betyder at jeg overalt, også i udlandet kan ringe til alle fastnetnumre uden betaling, bare der er en nogenlunde WIFI på stedet.  Den skal gerne kunne klare mindst ca, 100kb hver vej. Det er et beskedent krav.
Det virker fint.Samtalekvaliteten er også fin.

Når vi er på det sædvanlige feriested i frankrig og børnene vil i kontakt med os, så ringer de bare på mobilen. Jeg tar den ikke , men ringer tilbage med skype .
De kan også skype direkte til mobilen, hvis bare skype kører i baggrunden.

Skype fås til android, og sikker også til andre smartphonesystemer.

Jeg har brugt Skype meget længe, har Skype-konto hvor der trækkes 10 Euro, når kontoen er kommet ned under et par euro. Jeg har også overvejet en fysisisk Skype-telefon, lige som Harbst, men jeg synes bare ikke at Skype er særlig fremmelig med at presse priserne i deres kontrakter med fysiske operatører. Hvorfor skal sms fra Skype være det dyrest mulige sms-alternativ og hvorfor kan en stor spiller som Skype ikke presse mobilselskabernes takster bare en lille smule. Mine kontakter i ind- og udland vælger i stigende grad fastnettelefonen fra, så Harbst's løsning er absolut ikke blevet mere attraktiv med årene! Måske er Skypes kontrakter med mobilselskaberne gode nok, men at overskuddet mest bliver brugt til Skype-ejernes liv med Roger Moore og Kikki Håkansson og andre jet-setettere i London? London kan være en mere dyr by at bo i, hvis man vifter med tegnedrengen!

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: smartphone og gode apps
« Svar #10 Dato: 17, April 2013 - 09:21 »
Det er rigtigt at flere og flere vælger fastnettelefonen fra.

Derfor tror jeg heller ikke at vi bliver ved med fastprisordningen på fastnetnumre.
Resultatet bliver så at vi kun brugerskype telefonen, til de ret få bekendte, som altid er aktive på skype.
Resten bliver så kontakten via en mobiltelefon med en fastprisordning.

Det bliver i alt noget dyere, men så kan det være at vi til gengæld også opsiger fastnetabonnementet. 
Jørgen Harbst

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk