* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1410
  • Flest online idag: 368
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 144
I alt: 144

Forfatter Emne: Mere problemer med harddiskoptagere  (Læst 6218 gange)

John Larsson

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 979
    • Vis profil
Mere problemer med harddiskoptagere
« Dato: 17, April 2010 - 10:36 »
Jeg har et andet problem med at integrere en harddiskoptager. Før det analoge signal blev slukket i efteråret, måtte vi investere i noget "fremtidssikret". Vores gamle 22 tommers fjernsyn var 17 år og dårlige erfaringer med et par digitalbokse, gjorde at vi købte et Medion (ALDI) "mediecenter", en berøringsfølsom "fladskærm" med indbygget computer og 1 TB harddisk. Den havde dog kun én tv-tuner, så for nogen tid siden, købte jeg en Medion harddiskmodtager med tv-tuner og 520 MB harddisk. Den fungerer sikkert fint med et almindeligt fjernsyn, men mit "mediecenter" har ikke scart-stik, kun usb-stik, så jeg kan altså ikke "integrere" noget som helst!

Findes der kabler med både usb- og scart-stik? Det der sendes via scart-stikket er vel udelukkende analoge signaler!

Bent Andersen

  • Gæst
Sv: Mere problemer med harddiskoptagere
« Svar #1 Dato: 17, April 2010 - 22:52 »
Ak ja, John, du er røget ind i den fagre nye digitalverden hvor man kun kan købe apparater der er tilstrækkeligt forkrøblede til at tilfredsstille "Big Media".

For at besvare dit spørgsmål: ja, SCART er 100% analogt.

Hvis jeg forstår dit problem ret, så vil du kunne sende video fra din harddiskmodtager til dit "mediacenter", men din modtager har SCART-udgang og dit "mediacenter" har kun USB indgang, er det rigtigt?

Der findes SCART -> USB adaptere (se anden tråd om digitalisering af VHS-bånd), men om de hjælper dig her kan jeg ikke sige.

MvH,

Bent.

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Mere problemer med harddiskoptagere
« Svar #2 Dato: 18, April 2010 - 13:02 »
Jeg forstår dit problem sådan at  dit "fjernsyn"  ikke et et sædvanligt fjernsyn, men en computer med ms mediecenter program og en tuner.  Nu vil du gerne se HD optagerens billede på "fjernsynet" , men det kan ikke.
USB kan ikke overføre fjensynsbilleder tidstro i høj kvalitet, det er det simpelthen for langsomt til. Der findes derfor ikke den convertering, du er ude efter.
Digitalisering med komprimering og filoverførsel med usb er en anden sag. Det bliver ikke øjeblikkeligt.

Skip HD optageren og sæt i stedet en tuner mere til mediecenteret. så kan du se et program og optage et andet.
Filer fra HD optageren kan flyttes ved at brænde til genskrivelige dvd, som indlæses i mediecenteret.

Det er hulens svært at betjene hd optageren uden et øjeblikkeligt billede fra den.
En løsning kunne være at sætte den et andet sted i huset med et lille normalt fjernsyn. Børneværelse , køkken eller bad , efter behag.
Jørgen Harbst

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk