Ingeniørdebat > Konstruktioner

Timer til brændemærker

(1/3) > >>

eigilw:
Er der en af jer der har en idé til en tidsstyret afbryder til et apparat der bruges til brændemærkning af træ-emner. Det skal kunne styres på sekunder. Venlig hilsen Eigil Winkel

Dransfeldt:
Jeg har på E-bay købt en timer af denne type.

https://www.ebay.com/itm/AC220V-230V-Delay-Timing-Timer-Delay-Switch-Turn-Off-On-Board-Time-Relay-Module-/252464684377?var=&hash=item0

Mon ikke den kan klare det?

Mvh
Ole M D

Søren Basbøll:
Hvis man har dyrket klassisk fotografi i mørkekammeret vil en eksponeringstimer nok kunne gøre det. Masser af den slags udstyr sælges i dag brugt for absolut ingen penge.

Jeg ved ikke om effektklassen er passende.

Hilsen
Søren Basbøll

Kobbernagel:

--- Citat fra: Søren Basbøll efter 02, November 2017 - 11:37 ---Hvis man har dyrket klassisk fotografi i mørkekammeret vil en eksponeringstimer nok kunne gøre det. Masser af den slags udstyr sælges i dag brugt for absolut ingen penge.

--- Afslutning på citat ---
Som stor dreng tilbragte jeg mange timer i mit mørkekammer i kælderen. Jeg havde desværre ikke råd til et rigtigt tænd/sluk ur til forstørrelsesapparatet, så jeg byggede en lille elektronisk metronom, der kunne give et klik pr. sekund, og tændte så på kontakten til forstørrelesapparatet - talte metronomslagene, og slukkede igen. Virkede fantastisk 8)

eigilw:
Jeg satser på timeren fra e-bay. Der kan ikke være meget forgjort i det køb.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version