Ingeniørdebat > Bil og båd, MC og alt andet transport

Alkylatbenzin

<< < (6/6)

Uffe Kaagaard:

--- Citat fra: SuperClaus efter 11, Juni 2023 - 00:43 ---
--- Citér ---
Jeg prøver nu med "Best fuel" fra Harald Nyborg og en rest "Aspen 4" i min påhængsmotor


--- Afslutning på citat ---


Skriv endelig hvordan det kører.

Det bliver nok sent efterår før jeg har nogen resultat på Basta-benzin. Jordvarme nedsætter forbruget af motorsav meget...

--- Afslutning på citat ---

Det er nu blevet den 20. februar 2024.
Da jeg alligevel skulle have min påhængsmotor (Honda BF15) flyttet, ville jeg prøve at starte den op efter ca. ½ års stilstand. Firetakts-benzinen i tanken er den rest som blev hældt på i sensommeren 2023.
Til min store glæde startede motoren (som forventet), med kun ét træk i startsnoren  ;D. - Næste gang bliver i starten af april til årets første fisketur.

SuperClaus:
Hov - jeg har også været i gang med motorsav og BASTA benzin. Brugte en halv dunk på et par eftermiddage i løbet af vinteren. Det kører fint, ikke den store forskel fra Aspen benzin. Motorsavene starter fint og kører uden for meget os og røg.

SuperClaus:
@Uffe
Nu skriver du at du har en Honda BF15 påhængsmotor.

I løbet af vinteren har jeg købt en Ryds med en 6HK Honda påhængsmotor (måske en BF6? - har ikke tjekket det endnu).

Hvor meget service laver du på din påhængsmotor årligt? - jeg har set youtube omkring service på Honda påhængsmotorer, men jeg er ikke sikker på alt er nødvendigt hvert år..... https://www.youtube.com/watch?v=p1ycWZuPvyE


Mvh.
Claus


Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version