* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 142
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 106
I alt: 106

Forfatter Emne: Irriterende "oprydning" i skrivebordsikoner  (Læst 10214 gange)

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Irriterende "oprydning" i skrivebordsikoner
« Dato: 03, Oktober 2008 - 17:52 »
På min PC med Win XP får jeg med mellemrum en besked om, at "Der er ubenyttede ikoner på skrivebordet".
Denne besked kan jeg ikke ignorere, for så dukker den bare op igen, indtil jeg reagerer på den. Hvilket jeg så gør ved at fjerne samtlige flueben ved "ubenyttede" ikoner og derpå gennemføre "oprydningen".

Jeg erindrer ikke, at jeg nogensinde selv har bestilt denne funktion, og jeg undrer mig over, at benyttelsen af de fleste ikoner er anført som "aldrig", når der dog er tale om genveje til mapper og programmer, som jeg bruger meget i perioder, og som jeg derfor ønsker at have på skrivebordet.
Kan nogen i forumet hjælpe mig med at indstille denne funktion - helst til at forsvinde helt?
Mvh. Morten Jødal

PJB

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 151
    • Vis profil
Sv: Irriterende "oprydning" i skrivebordsikoner
« Svar #1 Dato: 03, Oktober 2008 - 22:09 »
put dette i en .reg-fil og "flet" det

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\CleanupWiz]
"NoRun"=dword:00000001


efry

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 278
    • Vis profil
Sv: Irriterende "oprydning" i skrivebordsikoner
« Svar #2 Dato: 04, Oktober 2008 - 09:29 »
Hvis du ikke er så meget for at ændre noget direkte i registreringsdatabasen, så kan det også gøres direkte i Windows:

Højreklik på skrivebordet og vælg Egenskaber.
Vælg fanen Skrivebord og tryk på "Tilpas skrivebordet"
Fjern markeringen af "Kør guiden Skrivebordsoprydning hver 60. dag"

Herefter skulle sagen være klaret.

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Irriterende "oprydning" i skrivebordsikoner
« Svar #3 Dato: 04, Oktober 2008 - 13:13 »
Tak for det, efry - det var præcis det ønskede!

Jeg undrede mig en tid over, hvorfor muligheden overhovedet er der - men så kom jeg til at se på et par andre skriveborde, hvor alle mulige filer og genveje ligger hulter til bulter, og så forstod jeg det bedre.
Mit eget skrivebord rummer intet andet end de genveje, jeg har brug for - så jeg er helst fri for indblanding fra Windows!
Mvh. Morten Jødal

Kusco

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Irriterende "oprydning" i skrivebordsikoner
« Svar #4 Dato: 04, Oktober 2008 - 16:05 »
Jeg er helt enig der Jødal.
Det er absolut en af de mest underlige funktioner i XP, endnu mere underligt at den er slået til som default.
En besynderlig ide at ville blande sig i hvilke og hvordan man arrangerer ikoner på skrivebordet.
Der må ligge noget sædvanlig Amerikansk moralprædikeri bagved den ide overhovedet at lave funktionen.

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk