* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1408
  • Flest online idag: 149
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 46
I alt: 46

Forfatter Emne: Vurdering af teknisk 'kalkulationsprogram'  (Læst 7383 gange)

Lars Maltha

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 23
  • 3D illustrator & distributør af 3D software
    • Vis profil
    • http://www.lm-illustration.dk
Vurdering af teknisk 'kalkulationsprogram'
« Dato: 26, Maj 2009 - 20:01 »
I dette indlæg kan forkomme reklame, så de der måtte føle sig generet af indirekte produkt promovering, bedes lade være med at læse videre.  ;)


Jeg driver en lille internetbutik der sælger 3D visualiseringsprogrammer og CAD software til rimelige priser. Som teknisk illustrator, har jeg god viden/erfaring udi visualisering og CAD, og via min kontakt i USA har jeg også tilgang til anden beslægtet software, herunder et teknisk 'kalkulationsprogram' der anvendes ved geometriske/matematiske beregninger ("If you can sketch it - XXX can solve it").

Mit problem/spørgsmål: Som 'ikke-ingeniør' kan jeg ikke vurdere kvaliteterne i dette program. Derfor vil jeg være meget taknemmelig hvis en eller flere af dette forums brugere, der har forstand på tekniske beregninger, vil prøve at se på programmets indhold og kvaliteter og give mig deres vurdering af dets tekniske niveau.

For ikke at reklamerer for produktet direkte (som er i strid med dette forums regler), kan du finde produktet ved at klikke her. Specifikationer og eksempler findes under billederne.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen,
Lars
(teknisk illustrator m.m.)
« Senest Redigeret: 26, Maj 2009 - 20:20 af Lars Maltha »
Med venlig hilsen,
Lars Maltha
www.LM-illustration.dk & www.ExAniMo.dk

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Vurdering af teknisk 'kalkulationsprogram'
« Svar #1 Dato: 27, Maj 2009 - 10:14 »
Hej Lars

Dette CAD program er givet en hjælp til personer, der sidder og nørkler med, at få de sidste procenter på plads, i optimeringen af en konstruktion.

For en normal konstuktør og ingeniør der er forsynet med AutoCad, ProEngineer, SolidWorks og MathCad ville dette program næppe give de store fordele.

Men sammen med kun AutoCad ville den lave pris på dette regneprogram dat sikkert kunne gøre gavn.

Jeg har ovennævnte programmer, men anvende idag hovedsagligt AutoCad ....og Solidworks, når jeg skal demonstrere en form for folk uden rumfonemmelse. MathCad bruger jeg så sjældent, at jeg nærmest skal ned i manualen, hvergang jeg skal bruge det.

Men jeg er jo også fra regnestokkens tidsalder. ;D


Men på bundlinien, for de som har produktoptimering som opgave og sidder med mangeartede beregninger, af dele og forhold  hele tiden, vil prisen på 2000 kroner absolut være favorabel, for det program udfra de til jeg har kunnet se i præsentationen......


.....Men livet har også lært mig, at der er en øvre grænse af hvor mange programmer man kan rumme og alle CAD programmer har et eller andet sted ,deres eget liv og når de så samtidigt med, at Microsoft laver modifikationer hver tredie år, også laver deres egne modifikationer....så lærer man faktisk aldrig grænserne for sine programmer at kende, før end de skal fornyes med en version der nu passer til Microsofts sidste krumspring....det er lidt plagsomt...i min alder ;D




 
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Lars Maltha

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 23
  • 3D illustrator & distributør af 3D software
    • Vis profil
    • http://www.lm-illustration.dk
Sv: Vurdering af teknisk 'kalkulationsprogram'
« Svar #2 Dato: 27, Maj 2009 - 18:56 »
Tak for din vurdering Bjarke.
 
Ja, jeg tror også at det omtalte program har potientiale, men det kræver nok en god del markedsføring, i henhold til hvad du skriver herunder:
[klip]...For en normal konstuktør og ingeniør der er forsynet med AutoCad, ProEngineer, SolidWorks og MathCad ville dette program næppe give de store fordele.

Men sammen med kun AutoCad ville den lave pris på dette regneprogram dat sikkert kunne gøre gavn.

Jeg har ovennævnte programmer... [klip]

Dog vil jeg lige korrigerer dig lidt: "XXX is self-contained software that can be used standalone as well as in conjunction with MS Office (Excel) and all popular CAD applications (DXF)".

Er det virkelig hovedparten/normalt at danske ingeniørarbejdspladser har tilgang til alle de programmer som Bjarke her nævner?

Dine betragtninger om opgraderinger, specielt M$, er jeg meget enig i - tænk på, hvor meget tid vi har spildt på diverse Windows problemer.


Hvis der er andre der vil give en vurdering af XXX-programmet, vil jeg være meget taknemmelig.

Tak for venligheden!

Med venlig hilsen
Lars
Med venlig hilsen,
Lars Maltha
www.LM-illustration.dk & www.ExAniMo.dk

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Vurdering af teknisk 'kalkulationsprogram'
« Svar #3 Dato: 27, Maj 2009 - 19:01 »
Det her er jeg helt klar over.

Dog vil jeg lige korrigerer dig lidt: "XXX is self-contained software that can be used standalone as well as in conjunction with MS Office (Excel) and all popular CAD applications (DXF)".

De af mig nævnte Cad programmer er også standalone sager :D
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk