* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 368
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 224
I alt: 224

Forfatter Emne: Søgemaskinekrig? - AVG Toolbar  (Læst 9058 gange)

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Søgemaskinekrig? - AVG Toolbar
« Dato: 30, Juli 2009 - 11:05 »
Jeg har i længere tid brugt AVG antivirus i gratisversionen på hjemmets 3 computere, og det er jeg ellers meget glad for. Men på den nyeste PC har jeg nu fået et problem.
Computeren kører XP (min første og forhåbentlig eneste oplevelse af Vista ligger på den næstnyeste) og MSIE 7 som browser.
Mit problem opstod, da jeg fik tilbudt at opdatere AVG fra version 7 til 8 (den aktuelle version hedder 8.5.392). Jeg sagde jatak, men kom til at sætte et flueben for meget ved AVG Toolbar, som det efterfølgende har vist sig, at jeg på ingen måde ønsker, så jeg har skult den.
AVG er dog overbevist om, at det er en fejl, så mindst en gang om ugen får jeg en pop-up om, at nu har de "rettet fejlen" og hentet værktøjslinien frem på skærmen.
Efter denne tekst står der: "If you wish to keep the AVG Security Toolbar hidden, please go to Toolbar Options > Advanced options and change the display settings".
Desværre kan jeg intet sted overhovedet finde "Toolbar Options", så hvordan kommer jeg videre?

Når jeg i overskriften skriver "Søgemaskinekrig", skyldes det, at jeg samtidig får en besked fra Google, som er min standardsøgemaskine, om, at de har blokeret et forsøg på at ændre min indstilling af standardsøgemaskine til Yahoo, som AVG er tæt forbundet med, men som jeg synes giver dårligere søgeresultater end Google.

Jeg er klar over, at den ultimative løsning er at fjerne AVG helt - og evt bagefter geninstallere det i reduceret udgave. Men det irriterer mig, at jeg ikke kan løse problemet med en simpel ændring af indstillingerne.
Mvh. Morten Jødal

Kusco

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Søgemaskinekrig? - AVG Toolbar
« Svar #1 Dato: 31, Juli 2009 - 11:01 »
Bruger selv AVG og i ligeeksakt den version du nævner, men har indtil været held med at undgå toolbar.

Der pågår også en toolbar krig i en eller anden størrelse.
Drengene der har det med at klikke OK eller Yes til alt bare de kommer til at spille, har ofte en bunke toolbars i browseren. Virkeligt ihærdig vil jeg sige google toolbar har været, tilgengæld er den til at fjerne via tilføj/fjern..
Derimod får de af og til noget smiley, spil-versions-overvågning, vrøvl. Den kan jeg ikke fjerne uden videre.

Men ellers plejer de altså at være så høflige at optræde i tilføj/fjern programmer. Gør den ikke det ?

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Søgemaskinekrig? - AVG Toolbar
« Svar #2 Dato: 31, Juli 2009 - 12:21 »
Jeg har ie 8, men bruger firefox.
Har lige kigget på hvordan man sætter søgemaskinen i  ie8.

I øverste højre hjørne er søgefeltet og til højre for søgefeltet er der en knap med et forstørrelsesglas og en trekant, når jeg trykker her kommer der et rullegardin.

Jeg vælger "Administrer tilføjelsesprogrammer",
her kan jeg så sætte Google til standard og jeg kan tjekke "Forbyd at programmer kan foreslå ændringer".

God debat

Mikael Boldt
Ha en god dag

Mikael Boldt

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk