ingeniørdebat.dk
Velkommen,
Gæst
. Venligst
log ind
eller
registér
dig. Modtog du ikke en
aktiverings-e-mail?
1 Time
1 dag
1 uge
1 måned
Altid
Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Nyheder:
efter 5 år får Ingeniørdebat.dk
nu en ansigtsløftning
Hjem
FORUM
Hjælp
TinyPortal
Søg
Kalender
Log ind
Registrér
ingeniørdebat.dk
»
Ingeniørdebat
»
Bil og båd, MC og alt andet transport
(Moderator:
B Mønnike
) »
Hydrauliske ventilløftere
Statistik
Medlemmer
Total antal medlemmer: 673
Sidste:
StepanieLa
Statistik
Total antal indlæg: 15975
Total antal emner: 1409
Flest online idag: 349
Flest på samme tid: 449
(30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 342
I alt: 342
« forrige
næste »
Udskriv
Sider: [
1
]
Forfatter
Emne: Hydrauliske ventilløftere (Læst 31230 gange)
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Hydrauliske ventilløftere
«
Dato:
12, August 2008 - 13:55 »
Hvordan tjekker man om de hydrauliske ventilløftere er i orden ? Har toppen af min Seat og alt ser såmænd fint ud, bortset fra en utæt toppakning. Løfterne ser umiddelbart også fine ud, men kan man tjekke om de rent faktisk virker ?
Logget
vh. Frank K.
harbst
Senior
Indlæg: 2.402
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #1 Dato:
12, August 2008 - 14:29 »
Det er noget man hører, eller måler, når motoren kører.
Jeg tror det er meget svært at kontrollere, når toppen er af.
Hvis motoren ikke er helt ung, og løfterne ikke er for dyre, ville jeg skifte dem.
På min egen Mitsubishi snakker ventilerne undertiden, men nye løftere er hundedyre. Jeg tror på at problevet er værst i langsom tomgang, hvor man kan høre dem. Men at de virker korrekt, ved høje omdrejningstal.
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #2 Dato:
13, August 2008 - 00:23 »
Jeg har haft lidt tikken ved kold start. Det plejer at forsvinde inden for 5 sekunder. Derefter er der intet at høre. Ud fra det, er det selvfølgelig umuligt at konstatere hvilke (n) det er som tikker.
De ligger prismæssigt på et par tusinde for 8 stk. vil jeg tro, så de ryger i igen. Så må det holde så længe det kan.
Logget
vh. Frank K.
harbst
Senior
Indlæg: 2.402
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #3 Dato:
13, August 2008 - 12:13 »
Mine koster henved 1000 kr pr stk. og der er 16, så jeg har også undladt at skifte, så længe problemet ikke er større.
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #4 Dato:
13, August 2008 - 12:47 »
Puha, ja så skal jeg ikke klage. Men desværre typisk Mitsubishi. Ekstremt dyre reservedele. Det er vel en Galant du har ?
Min motor er tæt på de 300.000, så den får lov at køre så længe den kan og så ryger hele bilen.
Logget
vh. Frank K.
harbst
Senior
Indlæg: 2.402
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #5 Dato:
13, August 2008 - 14:01 »
nej det er en Carisma fremstillet i Holland på samme fabrik som volvo. behovet for reservedele er dog normalt ikke noget problem , da den efter 9 år og 250.0000 ikke rigtig har haft behov for andet end de sædvanlige sliddele. De fås til rimelige priser, især efter at jeg har opdaget at dele til bremser er de samme som volvos, og dem er der et stort alternativt marked for.
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #6 Dato:
13, August 2008 - 23:59 »
Ja, stabile biler har Mitsubishi altid lavet.
Det er da interessant og heldigt at de passer dele sammen. Mitsubishi har jo ikke de billigste reserve dele.
Fik den ventil jeg manglede idag. Jeg samler skidtet i weekenden, så må vi se.......
Logget
vh. Frank K.
Dransfeldt
Senior
Indlæg: 107
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #7 Dato:
14, August 2008 - 08:13 »
Jeg har selv haft en Carisma fra Holland.
Og det er ikke kun bremserdele de passer sammen med Volvo.
Min blev på et tidspunkt kasseret til syn pga. en slidt bærekugle. Da jeg snakkede med en mekanikker om problemet fik jeg at vide at der var to muligheder.
Hvis jeg kørte på et Mitsubishi værksted, ville jeg kun kunne købe en komplet bærearm. Hvis jeg derimod kørte til et Volvo værksted kunne jeg nøjes med at købe en ny bærekugle.
Det krævde dog adgang til en presse for at montere den, men besparelsen var ca kr. 1.500,- pr side.
Mvh
Ole M D
Logget
harbst
Senior
Indlæg: 2.402
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #8 Dato:
14, August 2008 - 19:03 »
Jeg har også engang skulle skifte en bærekugle på en audi 80. gummimanshetten var i stykker men ellers var den i orden.
Den kunne kun fås til audi som en dyr komplet del.
Men en vaks reservedelsmand hos VW/Audi synes den lignede den til en VW. Det viste sig at man så kunne få et ganske billigt reperationssæt.
Samme fabrik, samme importør, samme forhandler, samme reservedelslager blot to forskellige navne og en stor prisforskel.
Logget
Jørgen Harbst
chrismark
Senior
Indlæg: 677
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #9 Dato:
14, August 2008 - 21:51 »
Før i skifter ALLE jeres ventilløfter; Kontroller venligst olietryk i motoren. Fejl kan ses på unormal slid (rivning) på stempler.
Det er trods alt oliepumpen der giver (mod) tryk. Og hvis denne ikke er ok vil jeres ventiler snakke.
Marek.
Logget
harbst
Senior
Indlæg: 2.402
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #10 Dato:
15, August 2008 - 02:26 »
Hvad har olietrykket med stemplerne at gøre?
De er da ikke tryksmurte-
Logget
Jørgen Harbst
FIDDOO
Debattør
Indlæg: 43
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #11 Dato:
16, August 2008 - 17:49 »
Så fik jeg samlet det igen og alt fungerer fint. Et sæt friske pakninger gjorde den tæt igen. Men den tikker stadig en smule
Logget
vh. Frank K.
HP
Senior
Indlæg: 260
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #12 Dato:
18, August 2008 - 10:27 »
Tikkeri fra motoren ved lave omdrejninger stammer ikke altid fra ventilløfterne - men meget ofte fra indsprøjtningsventilerne.
Et benzin-tilsætningsmiddel kan ofte fjerne/mindske støjen for en tid.
HP
rolig nu!
Logget
p
Kusco
Senior
Indlæg: 533
Sv: Hydrauliske ventilløftere
«
Svar #13 Dato:
18, August 2008 - 12:54 »
Det kan også være revne stempler der slår mod cylinder væggen, eller def./slidte plejllejer.
Det lyder anderledes end ventiltikkeri, men jeg vil stadig kalde det "tikkeri"
Logget
Udskriv
Sider: [
1
]
« forrige
næste »
ingeniørdebat.dk
»
Ingeniørdebat
»
Bil og båd, MC og alt andet transport
(Moderator:
B Mønnike
) »
Hydrauliske ventilløftere
Seneste Debatindlæg
Talforståelse
af
jj-
[02, Maj 2024 - 19:51]
Bønder & Byfolk
af
jj-
[21, April 2024 - 19:51]
Human Development Index
af
jj-
[28, Marts 2024 - 19:50]
Troværdig eller utroværdi...
af
jj-
[11, Marts 2024 - 20:15]
Alkylatbenzin
af
SuperClaus
[10, Marts 2024 - 20:22]
Palæstine mod Israel
af
jj-
[03, Februar 2024 - 20:32]
30 Maj som fridag
af
jj-
[19, Januar 2024 - 20:34]
P&U-KlimaTilpasset - Byg ...
af
jj-
[01, November 2023 - 20:35]
P&U-ppmCO2-til-gramCO₂/(m...
af
PTRasmussen
[27, Oktober 2023 - 14:24]
P&U-CH4 klimagas
af
jj-
[14, Oktober 2023 - 19:54]
Findes der en font der vi...
af
E. Tranberg
[30, September 2023 - 13:28]
Er acceleration ækvivalen...
af
SuperClaus
[08, Juli 2023 - 23:49]
P&U-Eboks-android-logON
af
jj-
[30, Juni 2023 - 19:30]
P&U-Problemstillinger & U...
af
jj-
[06, Juni 2023 - 20:14]
Atomkraft no-go
af
E. Tranberg
[30, Maj 2023 - 09:14]
Google ads:
DR-Nyheder
Landsholdsspilleren O'Riley scorer dobbelt og bliver skotsk mester
Slovakiets vicepremierminister: Jeg tror, at Fico overlever
Det færøske lagting forkaster forslag om fri abort
To fremtrædende medlemmer af Nye Borgerlige melder sig ud
Partier indkaldes til møde om brugen af kunstig intelligens
Ekstase i Vejle: Tæt på overlevelse efter snæver sejr over Lyngby
Borgmester vandt kampvalg i Randers
Engelske fodboldklubber skal stemme om afskaffelse af VAR
Putin sender tanker til Robert Fico
Udvider tilbagekald af hakket oksekød
Tv-debatter mellem Biden og Trump på plads
Normal trafik over de to lillebæltsbroer igen
Joe Biden tager udfordringen op: Er klar til tv-debat med Donald Trump
Mand dømt til psykiatrisk behandling for telefonbedrageri
Løkke: 'Et anslag mod demokratiet'
Vild bæver fundet i Danmark for første gang i 2500 år
Årets første sommerdag i Danmark - 25,2 grader i Stauning
USA vil give Ukraine ekstra milliarder
Politiet har ophævet afspærringer i Slagelse
Musikeren Karen Mukupa får som den første hiphop-kunstner livslang hæder fra Kunstfonden
Nyt fra ing.dk
Energianalytiker bekymret ved sløv udbygning af landvind: Kan øge danskernes elregning
Høje blykoncentrationer fundet i Beethovens hårlokker
Mette F. kæmpede for mere vindkraft på land: Derfor blev det kun en halv succes
Slut med individuelle kogere: Christiania skal have fælles varmeløsning
Batterier i mobiler, elcykler og løbehjul brænder som aldrig før
Rapport slår fast: Containerskib mistede fremdrift efter strømsvigt
Topdanmark vil behandle skadesanmeldelser med AI: »Et enormt potentiale«
Derfor satser Normal på low code: Får personalet tættere på kunderne
Nye forsinkelser rammer signalprogrammet: Tre år mere med aflysninger
Tre mænd dømt for omfattende netbank-svindel – en sjælden succeshistorie
Ny solstorm lurer – det meste elektronik klarede første bølge
Vidensindlæg: Fagligt talt: Selvkørende AI-laboratorier skal drive fremtidens materialeforskning
Kommentar: Eksperter er dybt bekymrede: Uafhængigheden svækkes for tilsyn med efterretningstjenesterne
EU-spidskandidater vil have mere teknologisk uafhængighed og selvforsyning
Minister forsvarer omstridt Egholmlinje til det sidste: »Samfundsøkonomi er ikke alt«
Stort mørketal: De fleste cykelulykker lærer vi ikke af
Grimme og forhadte: Danskere kan se frem til mange flere elmaster og luftledninger
Se videoen: Ingeniørkorps sprænger resterne af Baltimore-broen
Statsrevisor vil give bøder for bankers it-sløseri: »Det kan få vidtrækkende konsekvenser«
Presset it-branche sylter faglig udvikling: »En kortsigtet besparelse«
Vejdirektoratet dumper ny Limfjordsforbindelse: Giver trecifret millionunderskud
Verdens største anlæg til CO2-fangst er i gang i Island
Mangel på transformere blokerer for verdens grønne omstilling
Techtopia #327: Dansk AI center jubler
Energimæssig uafhængighed står øverst på dagsordenen ved EU-valget
Kæmpe solstorm ramte danske landmænd: Maskiner gik i stå
»Utilfredsstillende«: Kontrol med bankernes it-sikkerhed dumper med et brag
29-årig oplever problemer med Musk-implantat: Ledninger har rykket sig ud af hjernen
Første nye reaktor i 25 år: Fransk atomkraft-renæssance nærmer sig start
Forskere uenige om farer ved udsætning af genredigerede fisk
Vælgerne vil have alternativer til Nato og USA, men det er urealistisk på den korte bane
TikTok, Tesla og mikrochips - historien om et skæbnefællesskab, der er blevet for intimt for både USA og Kina
Datatilsynet afkræver svar om Rejsekort-app: Direktør afviser kritik om lokationsdata
Biogasbranchen og regeringen rygende uenige om klimatallene: »For overoptimistisk«
Vidensindlæg: Kunstige gejsere kan blive miljøvenligt alternativt til minedrift på havbunden
Lægemiddelbranche træt af benspænd for udlændinge
Testkørsel med robottaxi i Beijing: »Imponerende menneskelig«
1971: Her er hvad en ingeniør skal vide om EDB
Havet kan stige over timetervippen: Antarktis er puslespillet, der nu går itu
Kvantefysik har skabt drama år efter år: Ny bog giver et overblik
Boeing har også problemer i rummet
Skal ‘fra mission til mønt’ erstatte ‘fra forskning til faktura’?
Klagenævn underkender staten: Vindmølleparker fejlagtigt stemplet som ulovlige
IDA stempler ind i debatten om atomkraft: Regeringen skal droppe beslutning fra 1985
Video: Boeing-fly måtte lande på næsen
Region Midtjylland politianmelder Nordic Waste søsterselskab
Synspunkt: Synspunkt: Fibernettet er svaret
Blogindlæg: Ny evaluering af energiklyngen er godt nyt mod 2030-målet
Forskere: Motion på recept bør være en del af den meget tidlige Parkinsons-behandling
Revne i UV-lampe gav 100 elever øjensmerter: Lektor opfordrer til forsigtigere håndtering af UV-lys