* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 364
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 326
I alt: 326

Forfatter Emne: Faskiner, regnvandskassetter  (Læst 29925 gange)

efry

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 278
    • Vis profil
Sv: Faskiner, regnvandskassetter
« Svar #15 Dato: 27, August 2011 - 17:06 »
Jeg har forgæves søgt at lave en tegning og få den ind her i indlægget, så jeg vil forsøge at forklare det i stedet.

Når man starter med alt tømt for vand og nu hælder vand ind fra taget, vil vandet stige i det lodrette rør (sandfanget) indtil det når en højde, der svarer til underkanten af det vandrette rør til faskinerne (eller måske svagt nedad mod højre hældende rør).
Herefter vil yderligere vand, der tilføres fra taget løbe i det vandrette rør til faskinerne.
Når der ikke længere tilføres vand fra taget vil vandet i sandfanget nu blive stående i denne højde, dvs niveauet for underkanten af det vandrette rør. Eventuelle gasser fra faskinerne vil ikke kunne passere det vand, der nu står i sandfanget, og dermed er der da tale om en vandlås, såvidt jeg forstår ordet.

eigilw

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 172
    • Vis profil
Sv: Faskiner, regnvandskassetter
« Svar #16 Dato: 27, August 2011 - 22:03 »
Ja selvfølgelig, tak,  jeg trækker min undren tilbage. Men de fleste regnvandsbrønde er udendørs så er det et problem med lugten?
Og ja tak, den har fungeret perfekt under dagens skybrud, der står i hvert tilfælde ikke vand i faskinen, der ikke er dækket til endnu, og vandet står i den rigtige højde i brønden - og siver ikke ud gennem bunden af brønden.
« Senest Redigeret: 28, August 2011 - 00:12 af eigilw »
Venlig hilsen
Eigil Winkel

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk