* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 309
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 163
I alt: 163

Forfatter Emne: Hvor kan jeg købe et par bigbags som privat person  (Læst 15988 gange)

Rasmus Møller

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 252
    • Vis profil
Hvor kan jeg købe et par bigbags som privat person
« Dato: 12, Januar 2009 - 18:21 »
Hej,

er man virkelig nødt til at tigge eller bestille 1 m³ grus :?

mvh Rasmus
Ærbødigst Rasmus Møller

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Hvor kan jeg købe et par bigbags som privat person
« Svar #1 Dato: 12, Januar 2009 - 18:28 »
Bestilles hos din lokale tømmerhandler eller vognmand.

Jørgen Harbst

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Sv: Hvor kan jeg købe et par bigbags som privat person
« Svar #2 Dato: 13, Januar 2009 - 09:47 »
Du kunne også spænde traileren på bilen og køre ud i en grusgrav - måske forsynet med en kasse øl - så tror jeg du vil få så "hatten passer".
Pas på med overvægten - grus er tungt! Bremselængden kan forøges meget betydeligt!

HP
p

Kusco

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Hvor kan jeg købe et par bigbags som privat person
« Svar #3 Dato: 13, Januar 2009 - 09:53 »
Du kunne også spænde traileren på bilen og køre ud i en grusgrav - måske forsynet med en kasse øl - så tror jeg du vil få så "hatten passer".
Pas på med overvægten - grus er tungt! Bremselængden kan forøges meget betydeligt!

HP


Ja, og kørekortets levetid kan også reduceres betydeligt.

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Hvor kan jeg købe et par bigbags som privat person
« Svar #4 Dato: 13, Januar 2009 - 10:21 »
Jeg har et par gange skulle bruge nogle småportioner.

Har så fået en aftale med en vognmand om at når han alligevel skulle levere en større portion i nærheden, kunne jeg få lidt med til en rimelig pris. Hvis han skal køre langt til en grusgrav efter 1m3 bliver den urimelig dyr.
Jørgen Harbst

Sørensen

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 70
    • Vis profil
Sv: Hvor kan jeg købe et par bigbags som privat person
« Svar #5 Dato: 13, Januar 2009 - 10:36 »
Jeg forstår dit spørgsmål sådan at du gerne vil købe en tom bigbag. Er det korrekt forstået?

Hvis ja, ser det ud til at kunne lade sig gøre her: http://www.j-ms.dk/product.asp?product=831

mvh
Torben

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Hvor kan jeg købe et par bigbags som privat person
« Svar #6 Dato: 13, Januar 2009 - 10:59 »
Ja, jeg synes også spørgsmålet var lidt uklart formuleret (jeg er ikke vant til, at overskriften den betydningsbærende del af teksten), men endte med at forstå det ligesom Sørensen.

Det link han anfører, synes at gå på levering af en bigbag, som man derefter sender tilbage fyldt med murbrokker eller lignende. Og prisen er så for bortskaffelsen (med indregnet en vis tabsprocent af selve sækken, synes det at fremgå af teksten).

Jeg har fundet links til to producenter af bigbags:

http://www.bigbags.dk/203-bigbags.htm

http://www.bluepack.dk/produkter.php?view=produkter/storsaekke

Den øverste ser ud til at være fleksibel og kan muligvis overtales til at levere enkeltstyks. Den nederste skriver "min. 100" - men prisen er til gengæld betragteligt lavere end 195 kr./stk. Det hjælper selvfølgelig ikke dig, hvis du kun skal bruge 2.



Mvh. Morten Jødal

Rasmus Møller

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 252
    • Vis profil
Sv: Hvor kan jeg købe et par bigbags som privat person
« Svar #7 Dato: 13, Januar 2009 - 13:29 »
Tak til alle;

svaret fra Torben kan jeg umidelbart bruge, tror jeg  :) - bare de to poser så ikke bliver shanghajet til anden opbevaring...

Det er rigtig rart at kunne komme her med tilfældige spørgsmål; jeg vil gøre mig mere umage med præcisionen i teksten i fremtiden. Jeg havde søgt en del selv, men ikke fundet dem her. Det er lidt dyrt, men det dækker mit behov.

Årsagen er min elskede russiske tandem foldekajak;



- den blev leveret i en ganske rimelig rygsæk; men for at pakke kajakken tilbage i denne rygsæk skal der virkelig kæmpes hårdt, og rygsækken vejer >40kg, heraf ca. det halve for skindet på 6m*0.75m.

Så i stedet pakker jeg alle stængerne + redningsveste + delbare pagajer m.m. i rygsækken og tager det relativt tunge skind for sig. Men det er for stort til plastposer og jeg kan ikke lide at folde PVC'en for hårdt.

Desuden har jeg nogen gange mast, sejl og sidepontoner med...

ærbødigst Rasmus Møller
Ærbødigst Rasmus Møller

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Hvor kan jeg købe et par bigbags som privat person
« Svar #8 Dato: 15, Januar 2009 - 12:04 »
De fleste landmænd får efterhånden leveret foder, gødning sædekorn mv. i bigbags. Så hvis du kender en landmand er jeg næsten sikker på at det kan lade sig gøre at få et par stykker for at hente dem.

MVH Tommy

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk