* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 79
I alt: 79

Forfatter Emne: Lade på iPhone i bilen - døgnet rundt?  (Læst 24817 gange)

Bent Andersen

  • Gæst
Sv: Lade på iPhone i bilen - døgnet rundt?
« Svar #15 Dato: 30, September 2015 - 22:49 »
Tjah, Tranberg,
da det åbenbart er en stor hemmelighed hvilken type bil det drejer sig om kan vi jo kun gætte...
Men da det er en gammel iPhone er det måske også en gammel bil... hvem ved?

MvH,

Bent.
« Senest Redigeret: 30, September 2015 - 22:51 af Bent Andersen »

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Lade på iPhone i bilen - døgnet rundt?
« Svar #16 Dato: 01, Oktober 2015 - 07:38 »
Det er skam ingen hemmelighed :)

En Chevrolet Spark, radioen er 'medfødt', således at den ikke bare kan skiftes ud med en anden.

Men det burde være muligt at komme om bagved den.
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Mikker

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Sv: Lade på iPhone i bilen - døgnet rundt?
« Svar #17 Dato: 03, Oktober 2015 - 20:32 »
Bare sådan lidt off topic: Jeg købte en GPS tracker i Aldi for 350,- Den er tilsluttet batteriet konstant. Forbrug står der ikke noget direkte om, men der står: Batteri 3,7V 1200mAh, og det skulle holde 98 timer på en opladning. Så i princippet er det vel 0,045 watt. Den er iøvrigt meget præsis.

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Lade på iPhone i bilen - døgnet rundt?
« Svar #18 Dato: 04, Oktober 2015 - 08:02 »
Bare sådan lidt off topic: Jeg købte en GPS tracker i Aldi for 350,- Den er tilsluttet batteriet konstant. Forbrug står der ikke noget direkte om, men der står: Batteri 3,7V 1200mAh, og det skulle holde 98 timer på en opladning. Så i princippet er det vel 0,045 watt. Den er iøvrigt meget præsis.

Det lyder jo interessant.

Jeg har selv kigget lidt omkring, og de billigste koster op mod 800,-

Et andet 'problem' med dem er, at der ikke er angivet synderligt meget om hvordan positionen skal aflæses. Der står måske noget om 'et opkald' eller 'send en SMS' eller lignende, og så får man en position som man kan taste ind manuelt i Google Maps eller sådan noget. Det er for bøvlet!

iPhonen har jeg i forvejen, og man kan se positionen i iCloud uden andet end et login. Det jeg savner ved den løsning er, at man ikke kan se historikken! Dét ville jeg gerne have.

Kan du fortælle hvad mærke det er? Og hvordan bestemmer du positionen af den?
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

Mikker

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Sv: Lade på iPhone i bilen - døgnet rundt?
« Svar #19 Dato: 04, Oktober 2015 - 08:11 »
Maginon GPS tracker. Via gratis app, eller via computer, virkelig nemt.

Kan også vise historik fra selvvalgt dato og tid.
« Senest Redigeret: 04, Oktober 2015 - 08:13 af Mikker »

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Lade på iPhone i bilen - døgnet rundt?
« Svar #20 Dato: 11, Oktober 2015 - 13:06 »
Bare en opfølger:

Jeg har opdaget, at telefonen stort set kan angive sin position fra dét øjeblik den får strøm, selv om den er helt slukket pga. manglende opladning.
Så nu har jeg besluttet kun at lade på den når tændingen er sat til. Så må jeg se hvordan det går.

For at få den sat til nemmest muligt, har jeg fundet ud af at den kan ligge i bagagerummet, og sættes til en af baglygterne. De lyser kun når bilen er startet, så det skulle kunne klare sagen.

Er der nogen som kan pege på et problem med den løsning?

Jeg kender ikke ret meget til alle de krummelurer der givetvis er i en bils elektriske kredsløb, så hvis der er et eller andet som gør 'baglygte-løsningen' uegnet til formålet, vil jeg gerne høre om det.
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Lade på iPhone i bilen - døgnet rundt?
« Svar #21 Dato: 11, Oktober 2015 - 21:41 »
Endomondo kan lave sporlog, som du kan udlæse via nettet, hvis du jailbreaker Iphonen

http://www.makeuseof.com/tag/remote-control-iphone-computer/

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Lade på iPhone i bilen - døgnet rundt?
« Svar #22 Dato: 11, Oktober 2015 - 21:45 »
Hvad er formålet med sporingen?
Mistro til familiemedlemmer eller skal den lejes ud?

Visse forsikringsselskaber tilbyder forsikring til nye billister mod at der bliver installeret en sort boks, som kan afsløre hvordan der blev kørt op til et uheld fandt sted.

Mads Aggerholm

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 594
    • Vis profil
    • ScandiCorp - Vi laver lidt af hvert...!
Sv: Lade på iPhone i bilen - døgnet rundt?
« Svar #23 Dato: 12, Oktober 2015 - 07:32 »
Endomondo kan lave sporlog, som du kan udlæse via nettet, hvis du jailbreaker Iphonen

http://www.makeuseof.com/tag/remote-control-iphone-computer/


Jeg har overvejet det. Jeg har nul erfaring med jailbreak, men jeg har tænkt på at bruge denne lejlighed til at lege lidt med det.

Hvad er formålet med sporingen?
Mistro til familiemedlemmer eller skal den lejes ud?


Ingen af delene. Men en bil er en stor, (relativt) kostbar genstand, og hvis den forsvinder vil jeg vide hvor den er.
Det kan lade sig gøre, derfor bliver det gjort  :)

Visse forsikringsselskaber tilbyder forsikring til nye billister mod at der bliver installeret en sort boks, som kan afsløre hvordan der blev kørt op til et uheld fandt sted.


Jeg gætter lidt på, at du mener 'tilbyder billigere forsikring til nye bilister...' (det andet er som regel ikke noget problem :) )
Det kan blive interessant når ungerne bliver 18 år, der er omkring 10 år til. Til den tid behøver de sikkert slet ikke kørekort, for da kører bilerne selv - og forsikringen er derefter.
Venlig hilsen
Mads Aggerholm

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Lade på iPhone i bilen - døgnet rundt?
« Svar #24 Dato: 12, Oktober 2015 - 19:01 »
De priser de tilbyder unge mennesker siger "Bliv væk" med store bogstaver.
14.000kr for ansvarsforsikring af en Toyota Yaris til en 19-årig hjemmeboende pige.

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Lade på iPhone i bilen - døgnet rundt?
« Svar #25 Dato: 06, April 2018 - 17:16 »
Hvis man bruger 10 Ah på et 55 Ah batteri skal man være glad hvis motoren gider starte, da de fleste bilers generator giver for lav ladespænding, især om vinteren, hvorfor batteriet sjældent er mere end 75-80% opladet.

Det er en hård påstand, som absolut ikke gælder de fleste biler men kun nogle få elendige.
Mange moderne biler , lader ekstra lige efter start og checker  ladetilstanden på avanceret vis , for at regulere generatoren korrekt.
Jørgen Harbst

E. Tranberg

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.302
    • Vis profil
Sv: Lade på iPhone i bilen - døgnet rundt?
« Svar #26 Dato: 07, April 2018 - 21:32 »
Nogle få gør, de fleste gør ikke.
Det nyeste dumme påfund er bevidst ikke at lade akkumulatoren op, for at kunne bruge generatoren til motorbremsning.
Der er en lang tråd på campingferie.dk om Nissan Qasqai, der ikke leverer nok spænding til at step-up-strømforsyningen i ejerens campingvogn vil slå til for at lade campingvognens batteri.

Det er vidst kun Ford, der en overgang sørgede for forhøjet ladespænding efter start.

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk