* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 392
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 189
I alt: 189

Forfatter Emne: enormt internetforbrug  (Læst 6302 gange)

gerda vilholm

  • Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 456
    • Vis profil
    • http://www.neriusaaqbooks.com
enormt internetforbrug
« Dato: 04, Marts 2016 - 23:58 »
I min forretning har jeg flere computere som alle er tilsluttede den samme internetforbindelse.
Jeg har 3 computere for kundernes brug, disse er forbundet via wifi hotspot hvor jeg udsteder en bon med password til et tidsbegrænset tidsrum.

Desuden har jeg i kontoret 2 computere med kabelforbindelse til internettet.

For nogle dage siden opdagede jeg at mit internetforbrug var stedet helt enormt, tilsyneladende også om natten.

Jeg afbrød wifi, men forbruget fortsatte.

Så installerede jeg dumeter på mine to computere i kontoret, og jeg konstaterede at den ene åd konstant internet. Den anden computer fungerede statig rimeligt-

Den syge computer underkastede jeg et viruscheck med avast, og den fandt to virusser som jeg slettede.

Derefter kørte jeg endnu et viruscheck og avast fandt endnu to virusser.

Så kørte jeg endnu et viruscheck, og denne gang fortalte avast at computeren var OK.

Så tilsluttede jeg igen internettet til computeren, og på dumeter kunne jeg straks se at den straks begyndte at downloade mængder af data. hvad?

Jeg afbrød igen internetforbindelsen.

Senere fortalte en bekendt mig at årsagen er at Microsoft nu ikke længere opdaterer XP, så der er fri adgang for hackere etc. Kan dette være rigtigt?
Mine andre computere kører windows7 og er OK, men netop denne kører XP.

Venlig hilsen   Gerda
Venlig hilsen

Gerda

Mikker

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 155
    • Vis profil
Sv: enormt internetforbrug
« Svar #1 Dato: 05, Marts 2016 - 08:27 »
Hej, som du skriver: "Microsoft nu ikke længere opdaterer XP, så der er fri adgang for hackere etc. Kan dette være rigtigt?"

Dette er bare min teori, men hvis hackere finder et hul retter Microsoft det ikke, da de som du selv siger ikke opdatere mere.

Har du prøvet at scanne med Malwarebytes og SuperAntispyware? Disse er gratis og finder andet end virus.
« Senest Redigeret: 05, Marts 2016 - 08:29 af Mikker »

chrismark

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 677
    • Vis profil
Sv: enormt internetforbrug
« Svar #2 Dato: 05, Marts 2016 - 12:49 »
Start den op med usb linux og se hvad er sker. Sluk for HD-en . Byt net forbindelsen.
Hmm ??

P.S. Hvordan går det med trækul til drivhus?

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: enormt internetforbrug
« Svar #3 Dato: 05, Marts 2016 - 13:58 »
Der mange gode råd på internettet.

10 ways to avoid viruses and spyware
http://www.techrepublic.com/blog/10-things/10-ways-to-avoid-viruses-and-spyware/

How to block known virus executables that run from %UserProfile% using Application and Device Control _ Symantec Connect.
http://www.symantec.com/connect/articles/how-block-known-virus-executeables-using-application-and-device-control-running-userprofile

Mvh jj

gerda vilholm

  • Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 456
    • Vis profil
    • http://www.neriusaaqbooks.com
Sv: enormt internetforbrug
« Svar #4 Dato: 06, Marts 2016 - 23:22 »
Hej igen
Jeg downloadede Malwarebytes og SuperAntispyware
og installerede dem på min syge computer.
Først havde avast fundet nogle virusser, så fandt malwarebytes flere og endelig fandt superantispyware endnu flere.

Nu ser det ud til at internetforbruget er mindsket markant.

Mange tak for tipset, Mikker.

Et af de malwareprogrammer der blev fundet var slowpcfighter. Man kalder det scareware der ikke hjælper noget men som kun bekymrer brugeren.

Netop dette program downloadede jeg engang - og betalte for det. Men computeren blev ikke hurtigere af det.

Venlig hilsen   Gerda
Venlig hilsen

Gerda

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk