* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 376
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 259
I alt: 259

Forfatter Emne: Internet Explorer 9  (Læst 10105 gange)

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Internet Explorer 9
« Dato: 23, Januar 2012 - 10:31 »
Gennem nogle måneder har jeg forsøgt at vænne mig til at bruge IE 9 på min ene Win 7-maskine mens jeg stadig bruger IE 8 på en anden Win 7 installation - og det lykkes ikke ret godt for mig.  :P
Allerhelst vil jeg tilbage til IE 8 men hvordan gør jeg det lettest - det er for sent at forsøge at få tiden til at løbe baglæns ved at finde tilbage til det rigtige gendannelsespunkt. Det ville nødvendiggøre tidsrøvende gentagelse af senere programændringer og -opdateringer  :-\.

En anden mulighed ville være at forlade IE helt og skifte til en alternativ browser - f.ex. Crome.

Jeg efterlyser gode råd  ???

HP
p

Sophiante

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 388
    • Vis profil
Sv: Internet Explorer 9
« Svar #1 Dato: 23, Januar 2012 - 12:27 »
Jeg kan ikke hjælpe dig, men kernen i dit spørgsmål kender jeg alt for godt.

Nu skal emnet ikke være et spørgsmål om den ene browser eller den anden.
Jeg bruger tilfældigvis Firefox og Thunderbird og hver gang der kommer en opdatering til en nyere version bliver jeg irriteret. Det "nye" er altid noget jeg absolut ikke har behov for og jeg vælger så at gå tilbage til den gamle - hvilket ikke altid er let.
Det er som om der hele tiden skal skabes et behov for noget som der ikke er behov for!

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Internet Explorer 9
« Svar #2 Dato: 23, Januar 2012 - 12:35 »
Den fjernes så vidt jeg husker under program administration i kontrol panelet.
Aktiver / deaktiver windows funktioner (oversat fra engelsk), jeg er ikke klar over den nøjagtige betegnelse på dansk.
Når du fjerner version falder den automatisk tilbage på version 8.

/Tommy

harbst

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 2.402
    • Vis profil
Sv: Internet Explorer 9
« Svar #3 Dato: 30, Januar 2012 - 13:54 »
Vedrørende opdateringer af programmer,så har jeg det sidste års tid erfaret at det ofte kun drejer sig om at der kan puttes flere reklamer på skærmbillederne.
Det gælder især applikationer til den smarte mobiltelefon.

Jeg opdaterer derfor kun hvis der positivt er beskrevet forbedringer, som jeg vil have glæde af. Bare et nyt versionsnummer, kan nemt være et reelt tilbageskridt for brugeren.

Ligeledes er googles søgemaskine ved at blive dårligere. Den giver nogle helt irrelevante links, bare fordi nogen har betalt for dem.

I min lille selvstændige virksomhed får jeg jævnligt brev fra gooogle, som for betaling tilbyder at vise virksomheden, bare folk søger noget beslægtet.
Jørgen Harbst

HP

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 260
    • Vis profil
Sv: Internet Explorer 9
« Svar #4 Dato: 30, Januar 2012 - 14:44 »
Jeg er enig med Harbst mht. Googles planlagte initiativer. Vi skal alle yderligere registreres for at man bedre målrettet at kan pådutte os uønskede reklamer - eller det der er værre.
I mit lille en-mands foretagende har jeg modtaget mindst 4 lokkebreve for annonceplads på Google - for at jeg bedre kan findes af nogle, som blot perifert interesserer sig for branchen. Lokkebrevene er gået direkte til de evige papirkurvsmarker. Papirspild!  ::)

HP

Rolig nu!
p

Alex

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 51
    • Vis profil
Sv: Internet Explorer 9
« Svar #5 Dato: 01, September 2012 - 12:17 »
Der er bestemt gode grunde til at benytte nyeste versioner af browsere af sikkerhedsmæssige årsager. Men jeg giver dig ret i at det er irriterende de laver så meget om på browserne.
Fjernelse af IE9: http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/how-do-i-install-or-uninstall-internet-explorer-9

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk