* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1409
  • Flest online idag: 175
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 134
I alt: 134

Forfatter Emne: Ændre standardindstillinger i Vista  (Læst 5430 gange)

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Ændre standardindstillinger i Vista
« Dato: 20, Juni 2010 - 18:44 »
Min bærbare PC er udstyret med "Verdens værste Windows" - Vista.

Principielt er der masser af muligheder for at fintune - men Windows husker ikke altid indstillingerne!

Især er jeg irriteret over, at jeg ikke kan (finde ud af at) ændre standardindstillingen for mappevisning.
Vista mener, at jeg altid skal åbne en ny mappe med visningen "detaljer", som ganske vist er nyttig, men som jeg kun bruger i specielle tilfælde. D.v.s. hver eneste gang jeg åbner en ny mappe, skal jeg ind og ændre indstillingen til min foretrukne "Store ikoner".
Tilmed sker det jævnligt, at mappeindstillingen - uden at jeg har rørt det mindste - hopper tilbage til "detaljer". Jeg går ud fra, at der er kommet en eller anden forstyrrelse (fra aktioner i et andet program?), som får Windows til at reagere med at hoppe tilbage til sin standard.

Er der nogen i dette forum, der
1. kender en kur mod den automatiske tilbagestilling til standard?
2. kan fortælle mig, om jeg kan ændre standardindstillingen, så det bliver mig og ikke en tilfældig M$-programmør, der bestemmer, hvilken standard jeg foretrækker?
Mvh. Morten Jødal

PSP

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 16
    • Vis profil
    • http://www.tech-p.dk
Sv: Ændre standardindstillinger i Vista
« Svar #1 Dato: 21, Juni 2010 - 23:04 »
Det er efterhånden nogen tid siden jeg havde fingre i Vista - jeg savner den ikke :D
Men jeg mener at nedenstående registryhack  hjalp på problemet. Kopier teksten til notepad - gem den med extension .reg - dobbeltklik på filen.

---- klip herunder ---

Windows Registry Editor Version 5.00

; Reset and delete all saved folder customizations and settings.
;After installing the Hack Log off and Log on again.
;Then make sure you have a check mark next to "Remember each folders view settings" under Organize,Folder and Search Options,View.

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\BagMRU]
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\Bags]

; Turn off Vista auto folder type template discovery.
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell\Bags\AllFolders\Shell]
"FolderType"="NotSpecified"

; Modify the storage space to 10000 for saving of up to 10000 folder settings.
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell]
"BagMRU Size"=dword:00002710

---- klip herover ---
vh
Poul Skadborg

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk