Ingeniørdebat > Alt det andet, diverse

220V til 12V transformer - kraftig nok

<< < (3/6) > >>

E. Tranberg:
Tysk Gleichstrom = dansk jævnstrøm

Jævnstrøm betyder ikke at det nødvendigvis er udglattet.

Bent Andersen:

--- Citat fra: E. Tranberg efter 14, Februar 2018 - 02:11 ---Tysk Gleichstrom = dansk jævnstrøm

Jævnstrøm betyder ikke at det nødvendigvis er udglattet.

--- Afslutning på citat ---

Ja, og når nu vi er ved pindehuggeriet, så er næsten alt hvad man kommer i kontakt med spændingsstyret.
Altså:
Geichspannung.
Jævnspænding.

harbst:
Efter lidt googleri må jeg erkende at udtrykket pulserende jævnspænding bruges af mange i dag.
Ved akkuoplader, som Morten skrev om, er spændingen jo givet ved batteriets aktuelle spænding, medens strømmen kan være ret så pulserende, alt efter hvordan laderen er lavet.

 

Morten Jødal:
Jeg gætter på, at min meget billige oplader til bilbatterier (som jeg de sidste år kun har brugt på min havetraktor første gang efter vinterpausen) består af en trafo plus en ensretterbro (Graetz) - og muligvis ikke andet. I så fald til spændingen ved ren sinus variere mellem nul og 1,41 gange det trafoen er indrettet til - så både spænding og strøm vil variere.
Mit ærinde var ikke at diskutere hvad fagfolk kalder dette spændings-/strømforløb, men alene at påpege, at indretningen nok er for simpel til at strømforsyne en minikompressor - hvis min formodning om den simple opbygning er korrekt. Dertil er de billige udgaver af bilakkuladere slet ikke kraftige nok.

Thomas Berenth:
Hmmm. En trykflaske med Nitrogen ville også være en løsning, men der er vel ikke nogen, som har sådan én på lager ?

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version