Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Steen L.

Sider: [1]
1
Hej

Tak for hjælpen. Det ser ikke helt tosset ud!

Jeg fandt dog også dette :http://www.drive-image.com/.

Her fandt jeg også noget inspiration: http://disk-imaging-software-review.toptenreviews.com/

Der skulle nok være til en stunds selvstudie.

/Steen

2
Hej

Konen har fået en ny pc med Windows Vista. Jeg har for vane at lave backup af vore pc'er og i den forbindelse har jeg i årevis brugt "Drive Image" som har fungeret upåklageligt med Windows 2000 og XP.

Nogle vil sikkert påstå at det er en anelse overkill at lave backup på den måde, men når man én gang har haft brug for sin backup er det en velsigelse at kunne lægge den ind på en frisk harddisk og efter en halv time være kørende uden at have installeret noget som helst manuelt. Nu har jeg altså behov for noget lignende som kan gøre det på XP og Vista.

Mine krav er:

1: Det skal kunne køre fra en boot-cd. Image ligger på ekstern USB-disk.

2: Det skal ikke være for dyrt.

3: Det skal være nemt at bruge.

Hvad kan i anbefale?

Pft.

Steen L.

3
Bil og båd, MC og alt andet transport / Sv: Bremseudlufter
« Dato: 24, April 2008 - 12:27 »
Hej igen

Hvis der er luft i et lukket kredsløb vil luften (gas) forblive der pga. tyngdeloven.

Nå, ja - jeg var ikke opmærksom bremsesystemet med tilløb af frisk vædske og åbne nipler blev defineret som et lukket system. Min fejl..

Min erfaring er dog stadig at det kan betale sig at lade vædsken løbe igennem ved egen kraft. Jeg har mere end én gang oplevet at der ikke kunne pumpes frisk vædske igennem et tømt bremsesystem, formentlig fordi at der var en luftlomme i bremscylinderen. Med lidt tålmodighed og tyngdekraften i baghånden, er det dog altid lykkes at få vædske igennem. Processen kan dog speedes noget op såsnart der er vædske i cylinderen. Så kan man lystigt pumpe løs, hvis man gider  8)

/Steen




4
Bil og båd, MC og alt andet transport / Sv: Bremseudlufter
« Dato: 22, April 2008 - 10:36 »
Hej

Det gælder om at få så meget fart på at luftbobler rives med også fra de lidt større rum i cylindrene.

Naturligvis skal luftboblerne med. Ideen med at lade det løbe selv er nu ikke helt skidt. Jeg bruger det gerne på mine motorcykler, fordi at mens det kan være besværligt på en bil, kan det være umuligt at få bremsevædske igennem en motorcykels bremsesystem, hvis det er helt tømt for vædske. Derfor skifter jeg gerne bremsevædsken ved at åbne niplerne på kaliberne mens bremsevædskebeholderen holdes fuld til renden. Der er overraskende meget gennemtræk i systemet, så man skal være over det hele tiden, for at være sikker på at beholderen ikke løber tør. Til sidst, når den udstrømmende vædske ved kaliberne er klar, slutter jeg af med en normal udluftning, men det er sjældent nødvendigt.

Edit: Jeg er holdt op med at tømme bremsesystemet inden skift. Idag lader jeg blot så meget frisk bremsevædske passere igennem systemet at jeg er sikker på at det hovedsageligt er frisk bremsevædske der er tilbage når jeg er færdig..

Jeg har også brugt systemet på biler med lignende held, selvom bestyrerinden slet ikke er tosset til at være medhjælper i garagen. Hun tog godt nok også EFG jern og metal inden hun blev ingeniør 8)

/Steen

5
Hej


Det kostede ham 40000 at få en tilsvarende ny bil!



Der må være mere i historien, end det du her nævner, Bjarke!

Ankenævnet for forsikring http://www.ankeforsikring.dk/Typiske_aarsager_til_klager/Motorkoeretoejsforsikring/Totalskade.aspx
beskriver ret tydeligt hvordan behandlingen bør foregå.

Hvordan opstod differencen på de 40000 kroner?

/Steen

6
Bil og båd, MC og alt andet transport / Sv: Xenon forlygtepærer
« Dato: 05, November 2007 - 09:58 »
Hej

Jeg håber at i tillader at jeg blander mig med et knapt så følelsesladet indlæg.. 8)

Jeg generes også indimellem af modkørende biler med kraftigt xenon-lys. Jeg tror nu ikke at det er blændning, men måske snarere at lyskilden er så meget kraftigere end sædvanligt.

Nuvel - hvis man læser større udenlandske bil-magasiner (som fx. Auto Bild etc.) ser man indimellem test af de forskellige bilers lys. Der testes over en bred kam, og det er interessant at se at Xenon lys ikke nødvendigvis er bedre. Det viser sig som regel at en fornuftigt konstrueret konventionel forlygte kan lyse mindst ligeså godt og måske endda bedre end ringe xenon-forlygter. Jeg er selv tilhænger af, at lyset skal være så godt som muligt, men det er for simpelt blot at hævde at fordi det er xenon lys er det altid godt.

Kør forsigtigt - særligt jer der kører i en-øjede Corollaer  ;)

Steen (der kører med halogenlys og lysdioder - særligt på mine veteran-mc med 6V-dynamoer)


7
Bil og båd, MC og alt andet transport / Sv: Opel centrallås
« Dato: 19, Oktober 2007 - 14:11 »
Hej

Måske er det værd at checke om det er senderen i nøglen som det er galt med. Mine forældres Vectra (fra 1999!) har lidt af samme problem som her beskrevet. Det startede ved at den ene nøgles fjernbetjening holdt op med at virke og derefter den anden..

Problemet kunne løses ved indkøb af nye nøgler, men prisen har lært mine forældre at bruge låsen i døren  8)

Iøvrigt har jeg god erfaring med at koble fjernbetjening fra en uoriginal alarm ind på eksisterende centrallåseanlæg. Så vist jeg husker var det største problem at finde ledningerne til centrallåsen. Da de først var fundet var det ganske simpelt at koble ind, da låse/låse-op blot var styret ved at lægge stel til to forskellige tillledninger i førerdørens lås.

/Steen

8
Hej

Jeg har selv gode erfaringer med DFDS. Det kræver dog at du selv kan pakke den ind.

En Vespa er ikke så stor, så du kan vel bare surre den fast på en eksportpalle og hamre en kasse op omkring den. Husk at dræne den for olie og benzin, samt at afmontere akkumulatoren. Husk desuden at lave en åbning i kassen, evt. med en lille klap, således at stelnummeret let kan checkes. Det er tolderne så glade for..

Det fine med DFDS er, at de klarer alt papirarbejde og lægger pengene ud ved evt. fortoldning, således at modtageren blot modtager en samlet regning til sidst.

/Steen


Sider: [1]