Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Hideout

Sider: [1]
1
Her måske? https://www.bahn-larsen.dk/reservedele/alko/411664.htm
Der er ingen mål, men prøv at kontakte dem

Ellers burde din lokale generatorservice / Auto elektriker kunne hjælpe

2
Alt det andet, diverse / Sv: Høreapprater
« Dato: 27, Oktober 2019 - 09:48 »
Det lille stykke 'metal' er højst sandsynligt en 'Balanced Armature' receiver (højttaler):
https://www.sonion.com/wp-content/uploads/What-is-Balanced-Armature-Receiver-Technology_rev002.pdf

Balanceret Armatur teknologien er langt fra en ny teknologi, og for høreapparater så bliver de enten monteret i høreapparatet, hvor lyden så ledes ind i øret igennem et plastic rør, eller også så sidder inde i øregangen og er forbundet til høreapparatet igennem en tynd ledning.

Receiverne 'dør' som regel på grund af ørevoks (cerumen) som, selvom man tilstræber det modsatte, 'vandrer' fra ørekanalen ind i receiveren og over tid ødelægger den...

3
Konstruktioner / Sv: Kredsløb/diagram over automatisk afbryder.
« Dato: 23, Juni 2017 - 10:48 »
Vil det være acceptabelt at din on/off switch bliver udskiftet med en trykknap (ringetryk)? I så fald kan det (forholdsvist) nemt laves med et timer kredsløb a'la det her:
http://www.electroschematics.com/5963/adjustable-timer-1-10-minute/

Min tanke er at den grønne LED og 470 Ohm's modstanden skal udskiftes med et (reed) relæ, hvor sluttekontakten i relæet forbindes i parallel til trykknappen.
Når timeren kører så trækker relæet og spændingen holdes indtil timeren løber ud, og strømmen fjernes fra hele kredsløbet.

Din belastning skal tilsluttes på 'forbrugssiden' af kontakterne.

(Du behøver ikke beeperen og den røde LED)

4
Alt det andet, diverse / Sv: Skæring af alu profil rør
« Dato: 29, August 2016 - 13:47 »
Hvis du skal lave mange snit ville jeg lave en 'jig' der støtter/fastholder røret (noget med en indre radius på 8 mm som er skåret igennem så din savklinge lige netop kan komme igennem - lidt a´la en skærekasse til træ)
Så vil du få en fast bagkant at skåre imod og meget mindre udrivning 

5
Computer / Sv: Hvem bruger min pc hver morgen kl 4:00 ?
« Dato: 15, Januar 2016 - 20:34 »
Er det mon ikke din 'autoupdate' der vækker din maskine, for at kigge efter opdateringer?
Det kan også være din antivirus...

6
Om Ingeniørdebat.dk / Sv: "Marker som læst"
« Dato: 22, Juni 2015 - 00:18 »
Der er en 'marker alle indlæg som læst' knap på forsiden - den bruger jeg efter at have kigget på de indlæg som har min interesse - mon ikke den også virker for dig :-P

7
Konstruktioner / Sv: Hjemmebyg: Diagram til et ur/timer
« Dato: 20, April 2011 - 15:26 »
Kig paa en Arduino...

Den er nem at gaa til og du kan faa forskellige moduler lige til at koble paa (bl.a. displaymoduler) og der er masser af 'tutorials' som kan hjaelpe dig i gang hvis du ikke er en 'haj' til at programmere

Det er godt nok ikke hjemmebyg, men til gengaeld saa er det sjovt.

/Hideout

8
Computer / Sv: Computer: Aflæse USB-port på en nem måde...?
« Dato: 01, Oktober 2010 - 20:55 »
Nu er dette godt nok ikke svaret paa dit spoergamaal, men alligevel: Har du overvejet at bruge en Arduino (eller lignende), saa har du lige pludselig meget mere fleksibilitet til hvad du skal trigge paa.

http://www.arduino.cc

9
Kunne det vaere en mulighed at skifte startkransen paa motoren...

I det mindste kunne du da faa noget der passer sammen med din starter, men denne loesning vil sikkert medfoere andre mekaniske udfordringer  ::)

/Hideout

10
Et sejl fungerer ligesom vingen på et fly, vinden der passerer forbi genererer undertryk på forsiden som så 'tvinger' båden fremad.
 

11
Der bruges Nitrogen...

Jeg har faaet fortalt at dette er fordi:
1) Der er ikke vand i Nitrogen (sammenlignet med alm. trykluft)
2) Molekylerne er stoerre saa daekkene holder lufttrykket laengere.

Her i Canada kan man koebe sig til at faa fyldt Nitrogen i daekkene paa bilen, salgsargumentet er at saa holder daekkene luftrykke langere - men jeg vil nu ikke betale $5 pr. hjoerne for det saa jeg kan ikke sige om det passer eller ikke.

Det er meget specielle daek der benyttes til fly, og de er selvfoelgelig konstrueret til det lave lufttryk og de lave temperaturer. De blinde passagerer du hoerer om er oftest frosset ihjel efter en gevaldig svedetur (daekkene bliver meget varme under starten)

Har for oevrigt proevet at lande (som passager altsaa) med et punkteret daek paa en DC-10, der var ikke saa meget at maerke i starten men saa begyndte flyet at hoppe ret meget saa jeg ville tro at daekket var gaaet i stykker mens vi rullede ned af landingsbanen.... Kaptajnen havde foroevrigt en meget humoristisk indgangsvinkel til problement da han briefede om det, der var ikke det store at vaere bekymret for da der jo stadig var 9 gode hjul tilbage....

Sider: [1]