Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - FIDDOO

Sider: [1] 2
1
Computer / Sv: Win Vista - kompatibilitetsproblemer
« Dato: 22, November 2008 - 17:55 »
Er der en af de mange vista brugere, som kan nævne blot een eneste reel fordel ved vista frem for xp.

Jeg har hørt noget om et spil; men det regner det ikke for en reel fordel at den kan noget med spil.

Vista understøtter direct X 10, hvor XP kun understøtter Direct X 9. Er spillet opbygget over Direct X 10, hvad næsten alle nye spil er, vil det give en bedre grafik på Vista. Dette forudsætter selvfølgelig at ens grafikkort også understøtter Direct X 10.

Som bruger af Vista 64 Ultimate i efterhånden 14 måneder, må min konklusion også være at XP bare kører bedre. Det hjalp med SP1 men er stadig ikke stabilt nok. Jeg har 3 pc´er med Vista, hvor en enkelt er med dualboot medXP/Vista. Min Dymo labelwriter 320 virker kun under XP.

Et af de primære problemer med Vista, er at det oftest installeres på for "langsomme" pc´ere. Alt under en Core2 duo cpu og 4 gb ram, gør, desværre, Vista langsomt.

2
Computer / Sv: Linux på gammel PC
« Dato: 15, November 2008 - 18:03 »
Tak for det råd,FIDDOO.
Vil jeg kunne se væsentlig forskel på brugerfladen?
Og hvilke funktionaliteter vil jeg evt. komme til at mangle?

Brugerfladen er mere simpel på Mint end på Ubuntu, men ganske pæn. Jeg har, for sjov, installeret det på en gammel 700 mhz maskine med 512 mb ram. Det kører ganske fint. Det burde kunne køre på din også. Ubuntu vil kun give problemer.

Men en anden ting er, som også er skrevet før: Afvikling af nye programmer vil stort set være umuligt, da maskinen er for langsom. Jeg ville nok droppe den og købe en anden. En maskine med en 1000-1500 mhz processor, 512-1024 mb ram og en fornuftig harddisk, kan fås for under 500 kroner i den blå.

Prøv at installere Mint på den gamle pc. Det tager ikke lang tid og du kan få et overblik over hvad det kan.

3
Computer / Sv: Linux på gammel PC
« Dato: 09, November 2008 - 15:31 »
Ville nok prøve Linux Mint i stedet for Ubuntu, hvis du vil installere på den gamle PC. Det vil køre langt bedre, da det ikke er så krævende.

4
Når mælk bliver sur, for gammel, fordærvet eller hvad man kalder det, ændres PH værdien. Det må derfor være muligt at lave en PH indikator, som så placeres på mælkekartonen.

5
Så fik jeg samlet det igen og alt fungerer fint. Et sæt friske pakninger gjorde den tæt igen. Men den tikker stadig en smule  ::)

6
Ja, stabile biler har Mitsubishi altid lavet.

Det er da interessant og heldigt at de passer dele sammen. Mitsubishi har jo ikke de billigste reserve dele.

Fik den ventil jeg manglede idag. Jeg samler skidtet i weekenden, så må vi se.......

7
Puha, ja så skal jeg ikke klage. Men desværre typisk Mitsubishi. Ekstremt dyre reservedele. Det er vel en Galant du har ?

Min motor er tæt på de 300.000, så den får lov at køre så længe den kan og så ryger hele bilen.

8
Jeg har haft lidt tikken ved kold start. Det plejer at forsvinde inden for 5 sekunder. Derefter er der intet at høre. Ud fra det, er det selvfølgelig umuligt at konstatere hvilke (n) det er som tikker.

De ligger prismæssigt på et par tusinde for 8 stk. vil jeg tro, så de ryger i igen. Så må det holde så længe det kan.

9
Hvordan tjekker man om de hydrauliske ventilløftere er i orden ? Har toppen af min Seat og alt ser såmænd fint ud, bortset fra en utæt toppakning. Løfterne ser umiddelbart også fine ud, men kan man tjekke om de rent faktisk virker ?

10
Bil og båd, MC og alt andet transport / Sv: Bremseudlufter
« Dato: 21, Maj 2008 - 00:16 »
Skal da afslutningvis sige at jeg købte omtalte udlufter hos Harald Nyborg. Den fungere aldeles fremragende, er ganske let at bruge og suger som en drøm. Bremseslangerne er udskiftet og systemet udluftet  ;D

11
Der kan man sgu bare se  ;D Så fik jeg også dette lært. Ja, så kan jeg bedre forstå at EB "hidser" sig op.

Takker for et smukt svar  :)

12
Jeg læste idag en artikel i EB om at Magrethe havde taget en helikopter i stedet for at tage broen. Det hele drejer sig om at artiklens journalist er forarget over at Magrethe unødigt spreder CO2 og at HMD var dobbeltmoralsk, når hun skælder ud på befolkningen over at vi sviner, samtidig med at hun selv bruger store transportmidler, som sviner mange gange mere end en bil. Om hun er dobbeltmoralsk eller ej, vil jeg ikke kommentere, men jeg faldt over en sætning i artiklen:".....betød, at Margrethe lige fyrede mere end 900 liter benzin af og dermed forurenede miljøet med lidt over to ton CO2!" Altså blev de ca. 900 kilo benzin pludselig til 2000 kg CO2 ! Det er muligt jeg intet fatter, så jeg tillod mig at skrive til EB journalisten: "Måske er Magrethe dobbeltmoralsk, men læs lige det her én gang til:

 

"......... Det betød, at Margrethe lige fyrede mere end 900 liter benzin af og dermed forurenede miljøet med lidt over to ton CO2!

 

Hvordan omdanner man ca. 900 kilo benzin til 2000 kg co2 ? Gad vide hvor de sidste 1100 kg kommer fra.

 

Mvh. Frank K.

Jeg fik følgende svar:

"Kære Frank K.
 
Fordi liter skal gange med 2,36, hvorefter du får kilo. Så regnestykket passer
 
mvh
 
Jan Körner

Jeg mener så stadig ikke at 900 liter benzin kan blive til 2 tons CO2. Eller tager jeg fejl ?


13
Bil og båd, MC og alt andet transport / Sv: Bremseudlufter
« Dato: 19, April 2008 - 00:00 »
Nå, jeg tog så en tur med Google. Det viser sig så at man faktisk kan købe en hos Harald Nyborg til 299 kr. ::)

Så jeg tager nok en tur derud i morgen. Når jeg alligevel laver alt på min bil selv, er det måske meget rart at have
sådan en liggende  ;D

Fandt en klumme på nettet hvor der er en som blot lader udluftningsniplen stå åben. Han påstår så at det selv løber ud.
Men kan man det uden at aktivere bremsepedalen ?

14
Bil og båd, MC og alt andet transport / Sv: Bremseudlufter
« Dato: 18, April 2008 - 23:45 »
Takker for de fine svar  ;D Har godt nok ingen kone pt, men et par gode hjælpsomme venner.
Jo, jeg kan godt bruge den gammeldags metode, men kunne man nu suge systemet rent for gammelt
bremsevædske, mens man påfylder nyt, var det at foretrække. Det vel nok være en del hurtigere, end
at bruge foden. Det må vel være sådan en bremseudlufter værkstederne bruger, når de udskifter hele
systemet for vædske ?

15
Bil og båd, MC og alt andet transport / Bremseudlufter
« Dato: 18, April 2008 - 19:34 »
Da jeg har overvejet at skifte mine bagerste bremseslanger her i weekenden, spekulerede jeg på om man kunne konstruere en bremseudlufter selv. Jeg har set at nogle værksteder har sådan en tingest. Ellers er der jo den gammeldags metode med pump-udluft-luk-pump osv. Jeg har diverse slanger, trykluft og plastbeholdere og fingersnildhed  ;D

Nogen forslag til hvordan sådan en kan laves ?

Sider: [1] 2