1591
Bil og båd, MC og alt andet transport / Sv: Hvorfor skal bilmekanik gøres indviklet
« Dato: 09, November 2007 - 17:04 »
Hej Tranberg med flere
Hvis jeg var jer ville jeg da hellere installere et træfyret gas generator anlæg på bilen.
Med den udsigt til de stigende bensinpriser, der for tiden tales om, ville bilen være fremtidssikret. Så fik man foruden brændstof(CO) også varme og en liflig brænderøg.
Men det glæder mig at der er nogle dygtige og meget rige unge mennesker der har råd til at sætte et bensindrevent fyr i deres bil i stedet for at få monteret en el dyppekoger til ca. 300 kr plus moms.
De fleste har vel et tænd/slukur i forvejen.
Nu er det således at hvad hjertet er fuldt af det løber munden over med eller på godt gammelt dansk: ”Skyd først …..spørg bagefter”.
Da mit hjerte er fyldt med irritation over mekanikken, i nogle værktøjsmaskiner, jeg er ved at få repareret og denne artikel i PM udtrykker en irritation, over lignende unødvendige komplekse mekaniske tiltag i biler, på en måde, der udtrykker den samme frustration, jeg oplever for tiden, på mit arbejde, har jeg følt at det kunne være interessant at finde ud af, om maskiningeniører bevidst går over åer efter vand.
Jeg har også bandet over de tekniske tanketorsk, jeg har mødt i de biler jeg har skruet på……….men biler af i dag er ikke mere biler, men produkter.
De har reelt ikke noget med mekanik at gøre mere. Det er en samling metal og plast dele, der er tegnet i en designskoles første klasse og lukket inde i en ligeså dårligt designet stålkasse. Denne samling dele, skal samles i en bestemt rækkefølge, for at produktet kan blive så billigt som muligt og umuligt at reparere…..for ellers varer det for længe inden der kan sælges et nyt produkt.
Så Tranberg brug dit begrænsede..”I can hop” og læs artiklen. For den er faktisk et forståeligt angreb på maskiningeniører i bil branchen. At jeg så tror, at dårlige konstruktioner er mere udbredte, end det kunne være ønskeligt i virkeligheden, var faktisk det jeg ønskede, efterhånden skulle vise sig af indlæggene i denne tråd.
Hvis jeg var jer ville jeg da hellere installere et træfyret gas generator anlæg på bilen.
Med den udsigt til de stigende bensinpriser, der for tiden tales om, ville bilen være fremtidssikret. Så fik man foruden brændstof(CO) også varme og en liflig brænderøg.
Men det glæder mig at der er nogle dygtige og meget rige unge mennesker der har råd til at sætte et bensindrevent fyr i deres bil i stedet for at få monteret en el dyppekoger til ca. 300 kr plus moms.
De fleste har vel et tænd/slukur i forvejen.
Nu er det således at hvad hjertet er fuldt af det løber munden over med eller på godt gammelt dansk: ”Skyd først …..spørg bagefter”.
Da mit hjerte er fyldt med irritation over mekanikken, i nogle værktøjsmaskiner, jeg er ved at få repareret og denne artikel i PM udtrykker en irritation, over lignende unødvendige komplekse mekaniske tiltag i biler, på en måde, der udtrykker den samme frustration, jeg oplever for tiden, på mit arbejde, har jeg følt at det kunne være interessant at finde ud af, om maskiningeniører bevidst går over åer efter vand.
Jeg har også bandet over de tekniske tanketorsk, jeg har mødt i de biler jeg har skruet på……….men biler af i dag er ikke mere biler, men produkter.
De har reelt ikke noget med mekanik at gøre mere. Det er en samling metal og plast dele, der er tegnet i en designskoles første klasse og lukket inde i en ligeså dårligt designet stålkasse. Denne samling dele, skal samles i en bestemt rækkefølge, for at produktet kan blive så billigt som muligt og umuligt at reparere…..for ellers varer det for længe inden der kan sælges et nyt produkt.
Så Tranberg brug dit begrænsede..”I can hop” og læs artiklen. For den er faktisk et forståeligt angreb på maskiningeniører i bil branchen. At jeg så tror, at dårlige konstruktioner er mere udbredte, end det kunne være ønskeligt i virkeligheden, var faktisk det jeg ønskede, efterhånden skulle vise sig af indlæggene i denne tråd.