526
Bil og båd, MC og alt andet transport / Sv: Hvorfor skal bilmekanik gøres indviklet
« Dato: 11, November 2007 - 12:45 »
Hej Mønnike:
Altså først og fremmest går min modstand mod dyppekogeren at den ikke kan klare opgaven nemlig at gøre bare motor driftsvarm og da slet ikke kabinen med.
Selvom nogen i Kiruna måtte have etableret El-stik løsninger ved diverse parkeringspladser betinger det stadig at man er i nærheden af dem.
Jeg tror næppe nogen kan forsvare at det ganske land skal plastres til med 230V stik der iøvrigt hver skal kunne levere 2kW!
Fyret bruger 0,49l/h (iflg. dok.) og bruger 10 - 20min. om at varme bilen op (efter en kollegas erfaring).
Som jeg skrev tidligere er mit argument for at installere fyret hovedsageligt i forbindelse med et forsøg med at køre på -stortset set- rent rapsolie.
Komforten er da bestemt også et argument der trækker.
I min søgen efter oplysinger omkring rapsolie konverteringen læste jeg at flere nyere diesel biler er fabriksmonteret med fyret netop fordi at de stadigt effektivere dieselmotorer (brændstof udnyttelse) har problemer med at levere overskudsvarme til varmeapparatet.
Bilen er en Mazda årg.1999 der lige just har rundet 290K og jeg forventer da at den klarer det til 450K
Altså først og fremmest går min modstand mod dyppekogeren at den ikke kan klare opgaven nemlig at gøre bare motor driftsvarm og da slet ikke kabinen med.
Selvom nogen i Kiruna måtte have etableret El-stik løsninger ved diverse parkeringspladser betinger det stadig at man er i nærheden af dem.
Jeg tror næppe nogen kan forsvare at det ganske land skal plastres til med 230V stik der iøvrigt hver skal kunne levere 2kW!
Fyret bruger 0,49l/h (iflg. dok.) og bruger 10 - 20min. om at varme bilen op (efter en kollegas erfaring).
Som jeg skrev tidligere er mit argument for at installere fyret hovedsageligt i forbindelse med et forsøg med at køre på -stortset set- rent rapsolie.
Komforten er da bestemt også et argument der trækker.
I min søgen efter oplysinger omkring rapsolie konverteringen læste jeg at flere nyere diesel biler er fabriksmonteret med fyret netop fordi at de stadigt effektivere dieselmotorer (brændstof udnyttelse) har problemer med at levere overskudsvarme til varmeapparatet.
Bilen er en Mazda årg.1999 der lige just har rundet 290K og jeg forventer da at den klarer det til 450K