* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1406
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 0
Gæster: 26
I alt: 26

Forfatter Emne: Driftsforstyrrelser på webhotellet, mv.  (Læst 6935 gange)

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Driftsforstyrrelser på webhotellet, mv.
« Dato: 12, September 2007 - 08:09 »
Tirsdag den 11.09.07 mellem kl 19 og kl 02 var hjemmesiden nede. Dette var usædvanligt længe selv efter service-udbyders mening.

Man har været nød til at skifte over på en reserve server for at kunne udbedre fejlen. Der vil igen blive en afbrydelse af væsentlig kortere varighed senere, når der skiftes tilbage - dette vil dog ske på et mindre belastet tidspunkt.

Sidste nedbrud var 21 April som varede i ca. 30 minutter.

Personligt har jeg siddet på kanten af min stol - da jeg havde planlagt at tage backup efter de første dages ændringer i bruger databasen, hvor blandt andet 2 har ønsket at blive slettet og 10 har bedt om nyt password, samt en del har været inde og opdatere deres profil.

I øvrigt kan jeg se på statistikken at over 200 unikke besøgende har besøgt os ca. 500 gange i løbet af mandag og tirsdag, hvilket jeg betegner som en flot start - tak for det.

Ha en god dag

Mikael Boldt
Ha en god dag

Mikael Boldt

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Driftsforstyrrelser på webhotellet, mv.
« Svar #1 Dato: 15, September 2007 - 09:30 »
Da du loggede dig på Ingeniørdebat.dk skulle du gen-indtaste dit brugernavn og password - det var min skyld

Undskyld, men jeg roder stadig med de danske tekster i dette forum.

Lige nu er jeg ved at få tilpasset de automatiske emails som programmet sender når du overvåger en debat, modtager personlige beskeder, og så videre.

Problemet er bogstaverne Æ Ø og Å.
For at få navnet ingeniørdebat.dk til at være rigtig både på hjemmesiden og i emailen har jeg måttet udskifte ø med acsii koden 248(som også er ø) men nu kan navnet optræde rigtigt på både hjemmesiden og i emailen.

Ellers, er vi tilbage på webhotellets primære server efter tirsdagens nedbrud og jeg kan nu igen få statistiske oplysninger. og jeg glæder mig over at de pæne tal de første dage ikke kun var præget af nyhedens interesse, men hver dag er der flere og flere besøgende som hver især bruger længere tid her.

Finder du fejl på siden eller har du nogle forslag til forbedringer så fortæl om dem.

God debat

Mikael Boldt
Ha en god dag

Mikael Boldt

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk