* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1407
  • Flest online idag: 107
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 1
Gæster: 95
I alt: 96

Forfatter Emne: Anders Fogh Ramussen har tænkt sig  (Læst 9484 gange)

mail2john

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 604
    • Vis profil
Anders Fogh Ramussen har tænkt sig
« Dato: 26, September 2007 - 09:26 »
at bruge en del af den danske udviklingsbistand til at bekæmpe global opvarmning!

- Vil det sige, at han mener de fattigste mennesker i verden, skal være med til at løse et globalt problem, som vi i den industrialiserede del af verden har skabt :o
 
Lyt, eller din tunge vil holde dig døv..
Mvh. John Johansen

TommyRump

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 533
    • Vis profil
Sv: Anders Fogh Ramussen har tænkt sig
« Svar #1 Dato: 26, September 2007 - 10:22 »
Man kan vel løse det på flere forskellige måder hvor det kan være til fordel for alle parter.

- Bygning af kraftværker med vedvarende energi.
- Støtte til mere miljøvenlig udvinding at råstoffer

Det er bare et par enkelte ting jeg kan komme på. Der findes sikkert mange flere gode idéer som kan bidrage både til udvikling af fattige samfund og på samme tid at være med til at bekæmpe den globale opvarming.

Hvorfor skulle det ikke være muligt at kombinerer det?

MVH Tommy

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Anders Fogh Ramussen har tænkt sig
« Svar #2 Dato: 26, September 2007 - 16:50 »
Hej John

Kunne du ikke henvise til et sted, der dokumenterer den påstand, din overskrift henviser til.

For jeg er enig med Tommy, (og forøvrigt også med dig) at måske kunne en mere intilligent anvendelse af vore ulandsmidler, være vejen frem.

Der er en række ulandsprojekter, der ikke haft den ønskede virkning....Tanzania..Julius Nyere.....har fået enorme midler har det hjulpet væsentligt....måske.

For en kort stund, ja.....men overbefolkning og AIDS  er ved at udmatte Afrika.....hvorfor?

Overbefolkning er også ved at udmatte Egypterne....hvorfor mon?

Jeg ved det ikke, for de har hidtil modtaget vor gavmilde støtte.

Måske er denne støtte havnet i de forkerte lommer.....eller også har de enkelte giverstater.....herunder Danmark...brugt denne "støtte" til at tilgodese deres egne produkter, hvis priser  er indregnet i ulandsstøttens beløbsstørrelse....jeg ved det ikke....men jeg tror det.

Det kunne være, at det var smartere, at give penge direkte til de afrikanske kvinder....i stedet for, at sende plastrør uden fittings til Tanzania!

Det kunne være, at denne fremgangsmåde også var smartere for Ulandene og billigere for Danmak.....jeg ved det ikke, men jeg tror det.



Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

mail2john

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 604
    • Vis profil
Sv: Anders Fogh Ramussen har tænkt sig
« Svar #3 Dato: 26, September 2007 - 18:23 »
Lyt, eller din tunge vil holde dig døv..
Mvh. John Johansen

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Anders Fogh Ramussen har tænkt sig
« Svar #4 Dato: 26, September 2007 - 21:37 »
Ja det gør han, men bemærk hvad han ikke siger!

Citér
Vores egen statsminister Anders Fogh Ramussen, der også var med, fortalte, at han har tænkt sig at bruge en del af den danske udviklingsbistand til at bekæmpe global opvarmning. Det var en stor overraskelse for en ekspert, der til vores reporter sagde, at det da måtte være en fejl - for det er jo at tage pengene fra de fattige.

Hvis du går tilbage til mit forrige indlæg......så kunne det være, at han undlod at belemre tuaregerne, midt i Saharas ørken, med skibsbundmaling fra Hempel, men istedet brugte pengene, til gavn for os alle, her på jorden. Selv om kamelen kaldes ørkenens skib tror jeg ikke, at den sætter pris på, at blive "bundbehandlet" med skibsmaling ;D


Connie´s "rejsebeaureaus" grønlandsrejser kunne måske være et område der bliver tilgodeset.


Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk