* * *
Medlemmer
Statistik
  • Total antal indlæg: 15975
  • Total antal emner: 1406
  • Flest online idag: 88
  • Flest på samme tid: 449
  • (30, Marts 2020 - 19:46)
Brugere online
Besøgende: 1
Gæster: 49
I alt: 50

Forfatter Emne: Det er min skyld!  (Læst 12837 gange)

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Det er min skyld!
« Dato: 18, Oktober 2007 - 12:25 »
Det er mig som vil ha en bil, skønt jeg på Bornholm aldrig kommer til at køre over 6000 km/årligt

Det er mig som vil ha et hus med dobbelt så meget plads som mine forældre. Og der skal være min 21oC indendørs om vinteren, og maksimalt 25oC om sommeren.

Det er mig som har skabsfryser og kummefryser og ekstra køleskab til øl og vand. skønt jeg ikke bor på landet og derfor kun køber ½ kg ko eller gris ad gangen.

Min families har 6 pc'ere, printere, scannere, 5 mobiltelefoner, osv.

Det er mig som vil flyve på indenrigs og udenrigs når jeg skal på arbejde eller ferie.

Jeg elsker at tage bad dagligt og gå i rent tøj.

Kære politkere, i behøver ikke at slås om hvem der er skyldig eller ikke.
Det er min skyld !!

Så nu hvor jeg har påtaget mig skylden, vil i så ikke være så venlige at fortælle mig, hvad jeg skal gøre for rette op på den skade jeg har gjort og hvordan jeg skal opføre mig i fremtiden?

Læs her Politiken.dk 18-10-07 :
"
S: Oversvømmelser er regeringens skyld

Socialdemokraterne kræver en tilbundsgående kulegravning af, om regeringen har løjet og manipuleret med klimafakta.
"

 
God debat

Mikael Boldt
« Senest Redigeret: 18, Oktober 2007 - 12:50 af Mikael Boldt »
Ha en god dag

Mikael Boldt

jj-

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.104
    • Vis profil
Sv: Det er min skyld!
« Svar #1 Dato: 18, Oktober 2007 - 20:10 »
Citat fra: Mikael Boldt
Så nu hvor jeg har påtaget mig skylden, vil i så ikke være så venlige at fortælle mig, hvad jeg skal gøre for rette op på den skade jeg har gjort og hvordan jeg skal opføre mig i fremtiden?

-Sælg alt og flyt ud i en halmstak :) -Der er allerede en' med domicil i en midtjysk halmstak og han har kun en lille camping-gasblus, hvor han varme vand.
-Det undre mig dog, hvordan han kan producere 12 tons CO2 om året med det lille blus?
Vi danskere undervurderer, hvor meget vi forurener.
Hver dansker slipper 12 ton CO2 ud i atmosfæren hvert år

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/03/29/071912.htm?rss=true

mvh jj

Kenn

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 16
    • Vis profil
Sv: Det er min skyld!
« Svar #2 Dato: 18, Oktober 2007 - 21:21 »

Er der ikke kollektive trafikmuligheder på Bornholm? Men taksterne er måske dyre hos jer?

Mikael Boldt

  • Administrator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 1.150
    • Vis profil
    • Boldts Bornholmske Blog
Sv: Det er min skyld!
« Svar #3 Dato: 19, Oktober 2007 - 07:53 »
Kollektivtrafik på Bornholm er kun for at transportere skoleelever til og fra gymnasie og erhvervsskole samt for pensionister så de kan komme til væresteder og på kommunens borgerservice.

Kollektivtrafik kører fra kl 6:00 til kl 21:00, med 1 times drift fra 6:00 til 9:00 og 13:00-16:00 resten af tiden med 2 timers drift (om søndagen er der 4 timers drift)

I julefrokost perioden vil busserne dog køre "Natbusser". Se hele køreplanen her: www.bat.dk (virker kun med IE - det er nemlig PublicService)

God debat

Mikael Boldt
Ha en god dag

Mikael Boldt

B Mønnike

  • Global Moderator
  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 3.459
    • Vis profil
Sv: Det er min skyld!
« Svar #4 Dato: 19, Oktober 2007 - 16:07 »
Jeg troede at I brugte "Klippekort" derovre ;D ; ;)
Med venlig hilsen
Bjarke Mønnike

Morten Jødal

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 4.596
    • Vis profil
Sv: Det er min skyld!
« Svar #5 Dato: 19, Oktober 2007 - 21:48 »
Nej, klipperne er ikke "korte" på Bornholm!
Til gengæld er der masser af cykeludlejere - men min personlige erfaring er, at "helt nye slanger" godt kan have 4-5 lapper ved udleveringen.
Så da jeg og en gruppe unge mennesker skulle fra Åkirkeby til Hammershus, fandt vi alligevel et offentligt transportmiddel hurtigere ...
Men er man på øen længere end en uge ad gangen, vil præferencerne naturligvis forskydes.
Mvh. Morten Jødal

Kenn

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 16
    • Vis profil
Sv: Det er min skyld!
« Svar #6 Dato: 19, Oktober 2007 - 23:00 »
Måske sagen drejer sig om den enkeltes ansvar kontra politikernes?

JKS-EMSD7

  • Debattør
  • *****
  • Indlæg: 2
    • Vis profil
Sv: Det er min skyld!
« Svar #7 Dato: 24, Oktober 2007 - 08:37 »
-Sælg alt og flyt ud i en halmstak :) -Der er allerede en' med domicil i en midtjysk halmstak og han har kun en lille camping-gasblus, hvor han varme vand.
-Det undre mig dog, hvordan han kan producere 12 tons CO2 om året med det lille blus?

Nu virker manden jo heller ikke alt for snu med et gasblus i en halmhytte selvom det skulle være brandsikkert. Det kan jo være derfor han har udledt 12 tons CO2, hvis lortet er brændt af. Eller er den slags hændelser ikke regnet med i de 12 tons?

Eller også er det en gennemsnitsværdi? :o
JKS

BCC

  • Senior
  • *****
  • Indlæg: 563
  • Jaeh .. eller .. øeh ..
    • Vis profil
Sv: Det er min skyld!
« Svar #8 Dato: 08, Februar 2008 - 15:10 »
Så nu hvor jeg har påtaget mig skylden, vil i så ikke være så venlige at fortælle mig, hvad jeg skal gøre for rette op på den skade jeg har gjort og hvordan jeg skal opføre mig i fremtiden?

Simpelt. Du bortskaffer lige 99,9 % af dine medmennesker - så kan du forurene alt det du vil, resten af dine dage, uden der kommer uorden i Co-regnskabet (og for den sags skyld en masse andre forurenings- og ressource-regnskaber) :-D

For en sikkerheds skyld: Skulle du føle dig inspireret, så husk lige at brugere af Ingeniordebat.dk ikke - gentager: IKKE - må indgå i bortskaffelsen!
« Senest Redigeret: 09, Februar 2008 - 21:59 af BCC »
Med venlig hilsen, BCC.

I krig og kærlighed gælder alle kneb ..

 

Seneste Debatindlæg

Google ads:



Nyt fra ing.dk