Ingeniørdebat > Folketingsvalg 13. Nov 2007

Valg den 13 November 2007

(1/8) > >>

Mikael Boldt:
Rygtet om folketingsvalg er nu også nået til ingeniørdebat.dk
I dag onsdag den 24 oktober kl 13:00 udskriver Statsministeren folketingsvalg - diverse nyhedsmedier siger ikke længere måske.

ingeniørdebat.dk vil også gerne blande sig - ikke fordi vi støtter kandidater, partier eller lister, men fordi gennem seneste valgperiode har der i mange debatsammenhænge været refereret til folketingets mangel på teknisk indsigt, osv.

Hvad bliver valgets tema?

Ender det hele med at regeringen siger "Vi har gjort fremskridt" mens oppositionen siger: "I realiteten er vi gået tilbage"?

Hvad sker der nu med Energipolitiken, Miljøpolitiken, min pensionsopsparing og de lovede skattelettelser?

Er Ingeniørmangel fup eller fakta?

Skal vi ha Blue-Card for indiske og kinesiske ingeniører?

Hvad med de videregående uddannelser?

...

Valgkampen er hermed skudt i gang


God debat

Mikael Boldt

chrismark:
Før stod vi på afgrundens kant.
NU har vi gjørt MEGET STORT FREMMEDSKRIDT.

 ;D :) ;) :D ;D >:( :( :o 8) ??? ::) :P :-[ :-X :-\ :-* :'(

Marek.
HE. he....

Skide godt Egon, med de planer, Du havde, men blev de nogensinde til noget andet end hænsigsterkleringerogdrømmehvorhvedDukunnehavestyrpåaltoggiveoslykke


Vi prøver igen med nye og bedre messias ministre? "Bøvs"

plammox:
Nåja, I det mindste er det lykkedes Tusk i Polen at fravriste én af de mærkelige Kaczynski-brødre magten. Hvis de kan komme til fornuft kan vi vel også. (I håb om et folketing uden DF-indflydelse)

Nå, jeg vil holde fjerneren slukket indtil 14. November. Lad mig høre hvordan det er gået. Jeg kan jo alligevel ikke stemme.


chrismark:
Plammox.

Du sider vel ikke og samler tøjklemmer?  ;D

Nok er Polen lidt størrer en DK, men problematikken er vel den samme? Nogle gange bliver politikerer valgt af befolkningen som de personer indenfor grænserne der kan varetage fælles interraser.

Men for det meste vælger vi dem der giver os mere vind i ryggen.
De gange hvor den jævne befolkning mister overblikket over situationen kommer der nogle gutter som; Hitler, Bonaparte, Stalin, Mao og ordner det for os..........

Hvad er det der gør at vi ikke vælger en udenlandsk president, der både kan klare sit land og sammtidig ordner den lille havfrue? ;)

Marek.

Bent Andersen:
Næh, ifølge hans profil er han ramt af samme skæbne som andre danskere i udlandet.
Hvis man ikke har bolig i danmark må man ikke stemme. Og da man ikke er statsborger der hvor man bor, må man heller ikke stemme der.

 :'(

Bent

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version